Zsuzsa szomszédja nem nyírja a gazt. Te mit tennél?

Facebook-on írt Medvének Zsuzsa (nem ez az igazi neve), aki beleegyezett, hogy kitegyük az oldalra is a problémáját, mert tapasztalat, hogy a gondja sajnos nem ritka.

szomszed-gaz.png

Íme a levél:

Halló,
lehet van a blogodon már ilyen bejegyzés. Van egy drága jó 7/24-ben dolgozó szomszédom. Nem az a fura kukkolós fajta. Kertes házban élünk és ő nem nyírja a füvet.

Emiatt már kb 1,5 méteres a gaz plusz a permetezés hiánya miatt minden növény tetves ezáltal a mieink is. A másik szomszéd finom felajánlotta a segítségét, hogy lenyírja a füvet amire égtelen veszekedésbe kezdett. Meg se mertem szólalni úgy kiabált. Ezek után marad nekünk a permetezés és a bánkódás.

Attól tartok ha én szólok neki, hogy szomi letolom a füvet és ha már a mi fánk permetezésére költünk a tied is szívesen lepermeteznénk velem is üvöltözésbe kezd.

Tavaly költözött be egy csúnya válás után. Nem szeretnénk sem bántani sem tolakodni, de ötletekből kifogytunk. Bármi ötletet szívesen fogadunk. A stikában lenyírjuk a füvet és lepermetezzük a tetves fáit szerintem nem opció…
Köszi hogy meghallgattál
Üdv: Zsuzsa

Ugyan Medve társasházakat kezel, de a segítség nem áll távol tőle, így azt találta ki, hogy megkérdez olyanokat, akiknek hasonló problémája volt, hogy meséljenek: hogyan oldották meg.

Tehát: ha veled is előfordult már, hogy a szomszéd igazi naturalistában tolta a kertet, akkor írd meg kommentbe, hogy mit tettél. Persze annak is örülünk ha csak ötletet adsz (tapasztalat híján).

Ami pedig Medvét illeti, csak egy ötlet jutott eszébe, hogy hogyan lehetne a legegyszerűbben megoldani azt, hogy a szomszéd igenis gondozza a kertjét. Pár nap múlva külön cikkben el is árulja! Addig pedig lájkolj, hogy ne maradj le róla! 
50 komment
2016-05-17 17:49:06 - Házmestermedve

A bejegyzés trackback címe:

https://hazmestermedve.blog.hu/api/trackback/id/tr348725540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bringás bosszantó 2016.05.18. 11:37:54

Ne tökölj. Legyél igazi NER kompatibilis selejt. Jelentsd fel.

Szputya 2016.05.18. 11:42:58

Szedjen némi vadkender meg parlagfű magokat valahol, szórja be a szomszéd kertjét, majd amikor kinő, jelentse a jegyzőnél... Persze, az is lehet, hogy már most van parlagfű... érdemes lenne meglesni. :P

murray 2016.05.18. 13:31:01

a kerités a posztoló oldalán van? húzzon ki a vastag esőálló szövetet/takaró nemtommit 2 m magasan vagy épitsen 2m magas tömör keritést . sajnos nagyon drága megoldás de onnantól nyugi van.

Dr.Agon 2016.05.18. 14:06:15

@murray: Levéltetű ellen nem véd...

B.B.K. 2016.05.18. 14:35:29

Napközbenre dobj át egy kecskét a kertjébe, pár nap alatt végez... Esténként visszahúzod, megfejed, és tejed is lesz :)

Infomaker 2016.05.18. 14:47:15

Gyomirtoval lefujod neki es csao

metal · http://electric.blog.hu 2016.05.18. 15:02:42

Permetezni a gyümölcsfákat biztosan nem kötelező.

BiG74 Bodri 2016.05.18. 15:41:21

Segítséget kell kérni ha minden igaz a jegyzőnél. Ha minden igaz, belterületen biztosan tenni fog az ügyben. Elvileg szemre vételezi a területet, szakértő segítségével megállapítja, hogy allergizáló a gyomfertőzés vagy nem, és ennek ismeretében indít eljárást.
A fák permetezése viszont nem kötelező.

eztkapodd 2016.05.18. 17:11:09

Sok ökör inkább a saját dolgával foglalkozzon és ne a szomszédjának akarjon házi feladatot osztani. Mindig megy a sírás a diktatúrák ellen, aztán meg kiderül mennyi önjelölt hülye kis diktátor szaladgál a hétköznapokban. Pfujj.

CoolKoon 2016.05.18. 18:46:11

@Infomaker: Igen, nekem is rögtön ez jutott eszembe :)

CoolKoon 2016.05.18. 18:47:50

@Szputya: Igen, ez akkor lenne jó megoldás, ha nem lennének ott halmazati problémaként a levéltetvek is.

CoolKoon 2016.05.18. 18:49:45

@eztkapodd: Szerintem az illető a saját dolgával foglalkozott, amikor rájött, hogy a kertjében képtelen megszabadulni a levéltetvektől a faszparaszt szomszéd miatt. Csak nem te vagy a történetben emlegetett utálatos szomszéd?

CoolKoon 2016.05.18. 18:58:59

Ami a történet íróját illeti, a legális megoldás tényleg az lenne, ha addig járna a jegyző nyakára, amíg az meg nem unná, és nem kezdené tényleg piszkálni a szomszédban lakó faszt.

A HATÁSOS megoldás viszont sokkal gyorsabb és egyszerűbb: van a piacon egy csomó nem szelektív gyomirtó, amelyeknek a nagyrészét tök legálisan meg lehet venni szinte bárhol (talán még barkácsboltokban is, a permetrészlegen kell kérni). Na ebből kell venni egy szakajtónyit, aztán az éj leple alatt befújni vele a szomszéd kertjének a felénk (meg az utcára) eső részét. Viszont óvatosan kelk csinálni, nem szabad túlzásba vinni, mert különben az eső átmossa a mi kertünkbe is (legjobbak azok a gyomirtók, amelyek valamilyen hiánybetegséget okoznak, így az adott nyomelem utánpótlásával meg tudjuk oldani, hogy csak a szomszéd "kertjében" pusztítson). Sajnos idegbeteg, sötét orkok ellen más nem használ.

bringás bosszantó 2016.05.18. 19:11:26

@csentecsa:

Tojok svájcra, de megnyugodhatsz, kiépült már a rendszered, igazi komcsiként bármikor bárkit feljelenthetsz. Pénzedbe sem kerül.

átlátó 2016.05.18. 22:52:07

Le kell kaszálni és megmondani, hogy a Habony Árpy volt. Nem bonyolult.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.05.18. 23:53:24

felenk fel sem kell jelenteni
ha x centimeter magassagot meghaladja afu
akkor ertesitik vagja le
ha nemteszi siman bemennek es lenyirjak
azutan kiszamlazzak a koltseget
bejelntes alapjan persze meg biztosabban kimennek
olyan egyszeru mint egy pofon
/mondjuk ezert is nepszeru, hogyha valaki lusta a szomszed gyerek vegigrohan a gyepen 5 dolcsiert/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.05.18. 23:57:41

de nekem remlik otthon is van valami torveny erre, ugy emlekszem nagy felhaborodas fogadta, hogy mernek beleszolni a dolgokba...

varisztor 2016.05.19. 00:40:37

@bringás bosszantó: Az rendben van, hogy buta vagy mint a tök, de hogy reklámozod is, az már vér ciki!

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.19. 06:11:34

Mindenkinek joga a saját telkét gazosan tartani. Ha nem tetszik, költözz el!

CoolKoon 2016.05.19. 07:37:48

@BircaHang Média szerkesztősége: Nem egészen. Ugyanis -ahogy a posztoló is utalt rá- ennek komoly (növény)egészségügyi vonzata is lehet. Aztán ott van a parlagfű is, ami a parlagon hagyott területeken rögtön felüti a fejét, és amit talán nem kell bemutatnom...

kutyás majmok (törölt) 2016.05.19. 07:59:36

A levéltetveket a hangyák hordják fel a fákra, mert azok az ő "birkáik". Meg kell akadályozni, hogy feljussanak a fák törzsére (repülni nem tudnak), és meglátod, hogy többé nem lesz levéltetved.
Ami a füvet illeti: a permeteződbe tegyél gyomirtót és a lehető legnagyobb sugárban permetezd át a szomszédba. Jó ideig nem kell majd kaszálni. A saját telkemen én is így szabadultam meg a legmakacsabb gazoktól. Jegyző, birtokvédelem: nem érdemes velük foglalkozni, nem a törvénykövető állampolgárok érdekeivel foglalkoznak. Magyarul: ha bepermetezed a csóka füvét, csak arra kell vigyáznod, hogy ne legyen rá tanú.

2016.05.19. 08:03:15

@csentecsa:
Svájcban a 70-es évek óta szavazhatnak a nők.

Az a baj, sokan összekeverik a társadalmi fejlettséget és a gazdasági fejlettséget, mert általában a kettő együtt jár, de valójában azért akad 1-2 kivétel. Svájcon kívül az arab olajállamokat hozhatnánk példának.

metal · http://electric.blog.hu 2016.05.19. 08:44:56

@CoolKoon: A parlagfű a művelt területeken nő gyomnövényként. Egy évek óta műveletlen, gazos telken egy darab parlagfű nem lesz.

Occam beretvája 2016.05.19. 09:07:50

@BircaHang Média szerkesztősége: Mi van Maxi.
Begombáztál, vagy ami még rosszabb libernyák lettél?
Gondolom ha telekszomszédként rendszeresen odaszarok a kerítés tövébe
azt neked szagolni kell mert a telkemre akkor szarok amikor csak akarok.
Nekem ne ugasson bele senki!
Ja és ami a költözést illeti, el lehet költözni a Lenhossék utcába egy szuterénba
ott nem kell rendben tartani a kertet.
A saját tetvek,poloskák, meg csoteszek nem zavarják a szomszédot.:-)

halaloszto 2016.05.19. 09:17:12

@csentecsa: a svájciak selejtek, egyetértünk.

CoolKoon 2016.05.19. 09:19:16

@metal: Igen? Akkor az elvadult kertek meg a parlagon hagyott terűletek mégis mik? Monokultúrák?

inkábbkeddenvásárolj 2016.05.19. 09:43:57

Szerintem is a kecske a megoldás, de nem birtokháborítós módon desszantosként áthajítva. Szerzel kettőt (egyedül ordítozni fog egész nap, mer nem szeret úgy lenni), aztán megkérdezed a szomszédot, hogy sarlózhatnál-e egy kis friss füvet a kecskéidnek, mert nála olyan szép a fű. Aztán szépen lassan, vagy gyorsan, lesarlózod az egészet. A kecskét akár kölcsön is kérheted erre a kis időre.

gaszton42 2016.05.19. 10:04:59

@CoolKoon: A parlagfű alapvetően korábban megművelt területeken jelenik meg, amikor azok művelését időlegesen megszüntetik, (parlagon hagyják) ezért is parlagfű a neve. olyan helyeken ahol tartósan kivonják a művelésből a területet általában kiszorul és más gaz, bozót veszi át a helyét. Szóval ha már régen felhagytak a műveléssel gazos lehet de valószínüleg nem parlagfű van ott.

Occam beretvája 2016.05.19. 10:07:53

@BircaHang Média szerkesztősége: Minden példa rossz.
Én csak arra gondoltam hogy mivel a széljárást nem lehet szabályozni ahogy a
növények gombás fertőzésének terjedését sem, ezért nekem felelősségem van a környezettel
vagy is a közösséggel szemben.
Ezzel homlok egyenest szemben áll a libertariánus felfogás, a "mi a fasz közöd van hozzá".

metal · http://electric.blog.hu 2016.05.19. 10:12:04

@CoolKoon: Igen. Ha nem értesz hozzá, ne okoskodj. Egy nem művelt, évek óta gazosan hagyott telken nem lesz parlagfű! Ez tény.

prakp 2016.05.19. 10:24:00

@metal: Dehogynem, a fertőzéstől függ.

Egyébként meg tényleg a glifozát alapú "gyomírtó" lenne a megoldás, stikában. Nem is drága, hatékony. A jegyzőnél, stb., sokkal hatékonyabb. A használatijában benne van, mi a keverési arány, be lehet úgyis keverni, hogy csak hetek múlva látszik az eredmény. Rá lehet majd fogni a júniusi szárazságra. Ráadásul nem áll fenn az a veszély sem, hogy bemosódik a talajba (hozzátok), mivel úgy egyébként sem hat. További verziónak már csak egy hatalmas nagy csicskapofont tudok javasolni, eddig az még működött... Konstruktívabb lett a szomszéd utána.

CoolKoon 2016.05.19. 10:38:51

@metal: Jaj, hogy össze ne szarjam magam! Igaz, hogy a cikkből NEM derül ki, hogy mióta tart ez az állapot, de te azért beszólsz, hogy inkább te oszthasd az észt. Gratulálok.....

CoolKoon 2016.05.19. 10:45:36

@inkábbkeddenvásárolj: Ezzel a tervvel csak az a gond, hogy a szomszéd szemmel láthatóan egy sötét ork, akivel lehetetlen értelmesen kommunikálni.

CoolKoon 2016.05.19. 10:48:09

@gaszton42: Az lehet, de egyrészt nem tudjuk, hogy mennyi ideje van parlagon, másrészt a cikkből az derül ki, hogy a baromarcú kb. egy éve költözött oda, harmadrészt pedig azt se tudjuk, hogy mennyi a parlagfű a környéken.

CoolKoon 2016.05.19. 10:49:26

@BircaHang Média szerkesztősége: Érdekes, nekem az eddigi hozzászólásaid alapján inkább a rendpártiság meg paternalizmus szószólójának tűntél.......

halaloszto 2016.05.19. 11:04:37

@prakp: ha már be van nőve a terület, a parlagfűnek nincs esélye megtelepedni. nem tudod megfertőzni. attól parlag, hogy a kopár üresen tud megtelepedni. aztán lassan kiszorítják a többiek.

ennek megfelelően a glifozát a szuper alapozás a parlagfűnek. minden megdöglik, és utánna a parlagfű lesz az első ami meg tud telepedni.

prakp 2016.05.19. 11:37:13

@halaloszto: Elhiszem neked, csak a saját példám nem ezt mutatta. Majd' 30 centis fű (és nem gaz, etc) között remekül elvolt a parlagfű. A glifozáttal viszont lehet, hogy hülyeséget írtam, az adott helyzetre. De messze a legjobb motyó, amivel találkoztam.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.19. 12:22:26

@CoolKoon:

Ez témafüggő. Alapvetően szabadságpárti vagyok, kivéve azokat az eseteket, amikor az egyén szabadsága káros.

CoolKoon 2016.05.19. 12:34:53

@BircaHang Média szerkesztősége: Aha. Ezek szerint az állandó fertőzésveszély (hogy a szomszéd gyomjairól átterjednek a betegségek/kártevők a panaszos növényeire is) szerinted nem káros. Értem.

2016.05.19. 13:26:09

@BircaHang Média szerkesztősége:
És mitől károsabb, ha a szomszéd egy azonos neművel él együtt, mint ha gazos a kertje, vagy piros pólót visel?

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.05.19. 13:36:19

@nagybalfasz:

Mindig azt csinál, amit akar. A keresztények nem az ellen harcolnak, hogy a bűnösök ne bűnözhessenek, hanem a bűn ellen.

2016.05.19. 14:15:56

@BircaHang Média szerkesztősége:
Ok, és ha az én világnézetem szerint meg az egyistenhit halálos bűn, de nem a keresztények/muszlimok/zsidók ellen harcolok, hanem a bűn ellen. Követelem, hogy keresztények polgári házasságot ne köthessenek és ne kereszteltethessék meg a gyerekeiket annak 18 éves kora előtt.

Arcade Macho 2016.05.19. 16:49:39

csaladi haznal evvan na
jobb lenne ha a szomszed az vasarnap reggel 7kor berregtetne a benzines funyirot?
az ejjel vonyitozgato dögökről vagy a vadtartasban tartott macskoszokrol nem is beszelve

Arcade Macho 2016.05.19. 16:51:49

@gaszton42: valojaban a mezogazdasagi muveles tolja ezerrel a parlagfuvet
orom nezni amikor a kukoricat felveri a parlagfu mert a kocsog foldmuvest nem birjak sz@rra buntetni, igy magasrol tesz arra hogy rendes gyomirtozast vegezzen
esetleg a buza oszi tarcsazasa tul draga neki, igy szepen osszel beerik a masodik termenyke...

Adil86 2018.06.13. 15:08:13

@BircaHang Média szerkesztősége: sokszor szoktál marhaságokat írni, de ez most kiemelkedik közülük...
süti beállítások módosítása