Őszi teendő lista lakásban élőknek

Bármennyire is szerettük a nyarat hivatalosan is beköszöntött az ősz a naptár, és több helyen az időjárás szerint is. Ideje sorra venni az őszi teendőket, azonban ezek nemcsak a kerttel rendelkezőket érintik, mert bőven van mit csinálni akkor is, ha te lakásban élsz.

oszi_teendok_lakasban_71.jpg

Haladjunk helyiségenként sorban, és vegyük át együtt, hogy ebben az időszakban milyen fontos ház körüli lakáson belüli tennivalók várnak ránk.

Kezdem én a saját listámmal, aztán ha a végére értünk, örülnék ha kiegészítenéd kommentben a te saját pontjaiddal, amik nem kerültek fel az enyémre. Megegyeztünk?

Készen állsz? Mehet? Na akkor kezdjük is mindjárt a legelején!

Ősziesítem az előszobát

Bár bevallom őszintén, hogy nem szoktam nyáron sem túl messzire tenni az összecsukhatós esernyőket, de így szeptember elején a nagyméretű darabok is állandó helyet kapnak az előszobában. Ha van elég helyed akkor érdemes egy esernyőtartót is beszerezni, hogy ne a kádba/zuhanytálcába kelljen lecsöpögtetni az összes esernyőt, amikor a család apraja-nagyja hazatér.

Szerencsés a nyári könnyű, lépcsőházi lábtörlőt is egy vaskosabb darabra cserélni, ami jól bírja a strapát, így az eső áztatta és sárban cuppogós napokon is. Persze az sem árt, ha a bocsok megtanulnak lábat törölni mielőtt belépnek a tiszta lakásba. 

oszi_teendok_lakasban_111.jpg

Ősszel én mindig készítek a bejárati ajtóhoz egy cipő csöpögtető tálcát is, hogy ne a folyosó járólapján folyjon szét az őszi latyak a lábbelikről, bár sokszor a lábtörlő is elegendőnek bizonyul, de inkább legyen.

Bár a bicikliket nem az előszobában tartom, de ősszel mindig átnézem, hogy működnek-e a lámpák és különböző fényvisszaverőket is szoktam rájuk rakni. Legutóbb küllőre pattintható fényvisszaverő pálcákkal dobtam fel a drótszamarakat, és lekopogom még rajta is vannak, így idén ezzel nem volt dolgom.

Idén annyi újítást vezetek be a jól megszokott őszi előszoba listámhoz képest, hogy vettem egy flakon impregnáló sprayt és le akarok vele kezelni egy sor táskát és cipőt. Meglátjuk tényleg olyan szépen lepergetik-e a majd a vizet, amint ahogy azt mesébe illően ígérik.

A mindennapi táskákba ellenőrzöm a kézfertőtlenítő géleket és papír zsebkendőket. Te is nyugodtan készíts a kis bocs tisztasági csomagjába egyet-egyet, és a munkahelyedre is vigyél be magaddal.

decoration-theme-automne-couronne-feuilles-idees.jpg

Az ajtódíszt is mindig egy látványosan őszi darabra cserélem, amit ha van időm magam készítek. Most egy sárguló levelekkel és gesztenyével feldobott darab himbálózik nálam lelkesen minden ajtónyitáskor.

Egy helyiség pipa, lépjünk is tovább a következőre!

Megváltoztatom a szobákat és az erkélyt

A nyári spagettipántos felsőket és a flip-flop papucsokat ideje a szekrény mélyére száműzni, és előre készíteni a hosszú ujjú felsőket és boka csizmákat. Amikor előveszed a tavalyról eltett őszi ruhatárad darabjait, ne felejtsd el alaposan átnézni, hogy kell-e valamiből sürgősen újat venni, mielőtt még bőrig ázol az első szeles-esős őszi napokon!

Bizony már a ventilátora sincs szükség, akárcsak a nyaralásból félretett búvárszettre és fürdőruhákra. A sok strand felszerelést mint a napozó gyékényt, strand labdát és felfújható matracot is dobozold el bátran. De biztos vagyok benne, hogy minden egyes darab felsorolása nélkül is megtalálod őket a lakásban. Hajtóvadászatra fel!

A hálószobában a nagy ágytakarót, sőt a huzatokat is leszoktam váltani egy kevésbé nyáriasra. Hallottam már olyat, hogy valaki a függönyöket is lecseréli ilyenkor, de én ezt nem szoktam meglépni.

Az ablakok szigeteléseit is csekkold le! Ha érzed, hogy zárt ablaknál is süvít be a szél, akkor még időben vagy, hogy néhány öntapadós szigetelőcsíkkal felturbózd a fűtési időszak előtt.

Ősz elején szerte a lakásban kiteszek néhány aranyos mütyürt is pl. gombát tartó süniket, ezzel is tudatosítva magamban, hogy már új évszakba léptünk. Néhány illatos gyertyát is elszoktam helyezni, olyanokat amik engem az őszre emlékeztetnek.

oszi_teendok_lakasban_eloknek.jpg

Az erkélyen átnézem a növényeket és virágokat, hogy mi az, ami még kint maradhat egy kicsit, és mi az, aminek már jobb lenne a szobában. A balkonládában egyedül a kakukkfű és a balkonparadicsom döntött az élet mellett, így ezeket bemenekítem, hátha még néhány hétig túlélik a gondoskodó kezeim között. Bár biztos meséltem, hogy milyen növénygyilkos hírében állók, pedig én igazán megpróbálok mindent.

A családi fényképeket átválogatására és rendszerezésére is többnyire csak ősszel szoktam sort keríteni, valahogy hiába fotózunk többet nyáron, akkor nem érek el eddig a teendő pontig, rendre átcsúszik az őszre, így már inkább ide sorolom.

Ha nálad is előszeretettel elburjánoznak a mappák, képek és doksik a számítógép asztalán, akkor ott is ideje rendet rakni. Néha én már abban sem vagyok biztos, hogy milyen hátteret választottam a gépre, de nálad ennyire biztos nem szokott elszabadulni a pokol munka.

A javán már túl vagyunk lássunk egy kisebb helyiséget is.

Átnézem a fürdőszobát

Szeptembertől mindig szívesebben nyúlok az őszies színű törölközők után a fürdőszobában, így ezek kerülnek felülre, a nyáriak meg alulra. Én imádom a vastagabb, bolyhosabb törcsiket, így nyáron is ezeket használom ebben nincs változtatás, viszont a vastag, bolyhos fürdőköntösöm csak ilyenkor kerül elő.

Mivel nálam a mosógép a fürdőszobában van, így ide írom le, hogy kihasználva az utolsó melegebb napokat, amikor még tudok az erkélyen teregetni, ilyenkor átmegyek Mosó Masába és frissen előtúrt őszi anyagokat mind kimosom, és egyúttal a függönyökre is sort szoktam keríteni. Akárcsak a terítőkre, díszpárna huzatokra és vastag takarókra, belegondolni is fárasztó.

A sminkek és kozmetikumok között is rendet kell teremteni, jön a féléves (éves) nagy szanálás. A beszáradt körömlakkok a kukában landolnak, mint az a néhány termék is, ami időközben lejárt.

A fürdőbombákat is kikészítem, na nem azért, mert komoly harcokra számítanék a kádban, hanem azért mert esős napokon jól esik a meleg fürdő.

oszi_teendok_lakasban_2.jpg

A sminkecseteket, fésűket, körömvágó ollókat és reszelőket mind egy szálig fertőtlenítem. Sajnos előfordul olyan kozmetikumokba is beleszaladok, amiket később nem tudok/szeretnék elhasználni, mert vásárlás után derül ki, hogy valami miatt nekem nem jók, így ezeket baráti körben elosztogatom. 

Végezetül, de nem utolsó sorban jöhet az étkek otthona. Még egy kis kitartást kérek, és ígérem túl leszünk az őszi teendőkön.

Felkészítem a konyhát az új évszakra

Bár a nagy kedvenceket már fejből is meg tudom főzni, de ősz elején mindig keresek néhány új és néhány jól bevált őszies étel receptet is. Most, hogy a nagy kánikulának vége, szívesebben sütök süteményeket is vagy állok hosszabb ideig a rotyogó fazekak felett.

A gyógyszeres fióknak sem kegyelmezek, átnyálazok mindent, persze nem szó szerint, és rendet csinálok, mert valamiért ott mindig eluralkodik a káosz. Lehet, azért mert aki oda benyúl, az vészhelyzetből teszi és úgy érzi ez felmenti a normális használat alól.

Senkit nem buzdítok hasonlóra, de ősszel mindig tartok itthon veszek néhány torokfájásra való "cukorkát" és melegital port is, mert én csak akkor megyek orvoshoz, ha már a halálomon vagyok. Tudom helytelen, utóbbiban ne kövesd a példám.

oszi_teendok_lakasban_1.jpg

Betárazok egy jó nagy adag friss gyömbért, kamilla teát, citromot és egy óriás üveg mézet is, mert a taknyos időszakban ezeket igazi csodaszereknek tartom.

Nálam a lefolyók és a csapra szerelhető víztisztítók kitakarítása is az ősz elejére van beírva. Kevésbé kedvelhető időtöltés, de ezen is túl kell esni.

A spájz néven csúfolt konyhaszekrényt átválogatom, megnézem miből mennyi van itthon, és készítek egy listát a következő fogásokról, amibe elsüthetem őket. Időnként szoktam számomra új alapanyagokat is venni, amikkel mindig grandiózus terveim vannak, de nem mindig kerül rájuk sor a nyáron, így a csicseriborsó konzerv, amiből humuszt akartam csinálni, és a zacskó hajdina is egyre hátrább csúszott. Leltározáskor azonban megtalálom őket és végre elkészítem.

Abból ítélve, hogy eddig eljutottál az olvasásban, vagy rendkívül lelkes vagy és további pontokra számítottál, ez esetben várom a te javaslataidat is, hogy mi maradt ki, vagy neked a fenti lista piskóta volt, és egy nap alatt letudtad az egészet és már unatkozol. Bárhogy legyen is, neked az "őszölés" a véredben van és van mit tanítanod nekem. Mit gondolsz megosztjuk egymással a tudásunkat?

Ha pedig társasházi témában bármilyen kérdésed van, nézd meg, kik vagyunk, mik vagyunk (ehhez kattints ide) és keress bátran! Épp leváltanátok a közös képviselőt vagy kíváncsi vagy, mi hogyan csinálnánk, ha a te házadat is mi kezelnénk? Nézd meg, szerintünk hogyan lehet jól csinálni! Kattints és ismerkedj meg Házmestermedvével, munka közben!

Szólj hozzá!
Címkék: ősz házimunka
2018-09-02 19:39:51 - Házmestermedve

A bejegyzés trackback címe:

https://hazmestermedve.blog.hu/api/trackback/id/tr5714214267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása