Babakocsit tárol a szomszéd a folyosón. Rongy ember vagyok, mert zavar?

Nagyon sok lépcsőházban lehet találkozni a közös folyosókon tengődő babakocsikkal. De vajon tényleg jól van az úgy? Mit lehet ilyenkor tenni? Egyáltalán kell-e bárkinek, bármit is tenni? Ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat.

babakocsi_a_lepcsohazban.jpg

Az egyik medveolvasóm szegezte nekem a kérdést, ami a címben is látható, bár ő egy kicsit élesebben fogalmazott a saját magára aggatott jelzővel.

Azt kell mondjam, hogy nem egy társasházi lépcsőházban teszik ki a kisgyerekes családok a babakocsikat a közös folyosókra gondolkodás nélkül, és tekintik azt a jármű végleges lakhelyének. Legalábbis addig a jó pár hónapig vagy évig, amik a kicsinek szüksége van rá, bár mire eltűnne addigra rendszerint megérkezik a családba a kistestvér és a babakocsinak az eltűnése újra eltolódik.

Fontosnak tartom már itt az elején leírni, hogy megértem a családokat is. Rendszerint a társasházi lakások meglehetősen szűkösek, míg a babaholmik gombamód szaporodnak a lakásban egészen, amíg ki nem növik azt. Az egyik legkézenfekvőbb tárgy, amit a lakáson kívül is lehet(ne) tárolni az a babakocsi, ami még összecsukott méreteivel is tekintélyesnek számít egy picike lakásban. És itt jön a csupa nagybetűs DE.

Attól még, hogy a baba érkezése miatt hirtelen gondja támadt a családnak a lakásban való elféréssel, még nem következik egyenesen az, hogy mások életére, vagy ha jobban tetszik életterére jogukban áll negatív hatással lenni. Egy babakocsi jelentősen csökkentheti a rendelkezésre álló közlekedő sávot.

Gondolj csak bele te mit éreznél, ha Pista bácsi pipájának bűzét többé nem lenne képes egészségügyi állapota miatt tolerálni szeretet felesége, ezért a lépcsőházba száműzné a füstölés idejére? Vagy ha Julcsika a túl nagyra méretezett kanapé miatt, már nem tudná hová felállítani a teregetőt a vizes ruhákhoz, így ezután a lépcsőházban oldaná azt meg? Ez a kettő valószínűleg mindenkit felháborítana, pedig sok párhuzam vonható a babakocsis esettel is.

babakocsi_a_tarsashazban.jpg

De azon kívül, hogy másokat zavarhat a babakocsi látványa, más okok is vissza kellene, hogy tartsák a kismamát az ilyen tárolási ötletektől:

  • Nagyon fájó dolog, amikor valaki illetéktelenül eltulajdonít valamit, ami kedves számunkra, különösen nagy a veszteség, ha egy babakocsihoz hasonló nagy értékű tárggyal történik mindez. Sokszor ennek elkerülése végett a fűtőtestekhez szokták lakatolni a babakocsikat biciklizárakkal, ami viszont tűzveszélyes, arról nem is beszélve, hogy egy óvatlan mozdulat és kár keletkezhet a fűtéscsövekben is.
  • Nagyon elkeserítő, de egy korábbi cikknél írta valaki hozzászólásban, hogy a közös tárolóban vandálok cigaretta cikkeket és hamut öntöttek a babakocsiba, ezzel gyakorlatilag használhatatlanná téve azt. Még ha nem is ilyen szélsőséges esetben gondolkodunk, de mindenféle munkát végző ember jön-megy a lépcsőházban és ki tudja mennyire tiszta kézzel támaszkodhat rá, amíg megkerülik. A kis babaruhákat sterilre tisztítod erre meg nem is figyelsz. Gondolj csak bele!
  • Ha a szomszédok meglátják, hogy te kint hagyod a babakocsid, akkor lehet, hogy ők is kedvet kapnak majd, kitenni néhány rozzant szekrénysort, vagy nem működő hűtőszekrényt. Rövid időn belül hatalmas lehet a rendetlenség a közös területeket, ami nagyon rosszul fog jönni, ha esetleg valaki szeretné eladni a lakását, mert a vevők nem fognak tapsikolni egy ilyen társasházi környezetért. Legegyszerűbb úgy megelőzni, ha senki nem tesz ki semmit, ami nem oda való.
  • A tűzvédelmi szabályokat betartani kötelező mindenkinek, így ha az előírásokkal összeegyeztethetetlen a babakocsi folyón hagyása, akkor bizony nincs apelláta. Mennie kell, de rögtön!

Mindezek elolvasása után remélem, hogy belátható, hogy a családnak sem ideális ez a helyzet, több szempontból nekik (is) lehet komoly bajuk belőle, ha nem helyezik jobb helyre a babakocsit. Persze a babakocsit a folyosón tároló család sem jókedvéből, hanem nagy eséllyel kényszerből döntött a folyosós tárolás mellett, szóval kellene valami megoldást találni számukra.

Mivel a kicsinek szüksége lesz a babakocsira, így azt nem tanácsolhatom, hogy egyáltalán ne legyen babakocsi. Viszont azt igen, hogy mindenek előtt a lakásban kell számára helyet keresni, bármilyen kellemetlennek is tűnhet elsőre, mert ott van a legjobb helyen és már a babakocsi kiválasztásánál szem előtt kell tartani a méreteket.

babakocsi_tarolas.jpg

Ha ez nem járható út, akkor marad a tároló vagy a garázs. Ha jelenleg nincs saját raktározási helye a családnak, akkor minél hamarabb szerezni kell egyet a házban, vagy a közelben, vagy egy megbízható szomszéd tárolójába be kell kéredzkedni, akár bérleti díj fejében.

A hozzám forduló medveolvasónak azt tudom tanácsolni, hogy legelőször szépen, illedelmesen beszéljen a babakocsis családdal a kialakult helyzetről. Mondja el a fentieket és amennyiben lehetősége van ajánljon fel nekik egy megfelelőbb tárolási formát. Ha fél, hogy hamar indulatossá válna a helyzet, akkor ugyan ezt megteheti levél formájában is, amit bedobhat a postaládájukba.

Ha továbbra sem javul a helyzet, akkor a közös képviselőhöz kell fordulni, aki nyomatékosabban felhívhatja a figyelmet a szabályok betartására, vagy azok megszegésének következményeire, illetve ha addig fajulna a helyzet, akkor intézkedhet is.

Ha neked is van egy társasházi történeted, amiben tanácsot szeretnél kérni vagy egyszerűen csak szívesen megosztanál másokkal, akkor ragadj tollat és írj nekem.

Ha társasházi témában bármilyen kérdésed van, nézd meg, kik vagyunk, mik vagyunk (ehhez kattints ide) és keress bátran! Épp leváltanátok a közös képviselőt vagy kíváncsi vagy, mi hogyan csinálnánk, ha a te házadat is mi kezelnénk? Nézd meg, szerintünk hogyan lehet jól csinálni! Kattints és ismerkedj meg Házmestermedvével, munka közben!

66 komment
2018-11-28 15:25:11 - Házmestermedve

A bejegyzés trackback címe:

https://hazmestermedve.blog.hu/api/trackback/id/tr6514400114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2018.11.29. 09:44:19

Ezzel analóg a (fél)folyosók lezárása, és raktárként használata. Ha csak egy lakásé, akkor is 1. tűzveszélyes, 2. még üresen is a közös területet sajátítja ki.
Ha meg több lakáshoz tartozik a folyosó, akkor különösen szarjon sünt a lépcsőházi ajtót mindig bezáró kedves szomszéd.

TH Veszprém · https://www.thveszprem.blog.huhu/ 2018.11.29. 10:05:19

Nálunk a szomszéd egy cipősszekrényt rakott ki. Kaptunk érte tűzvédelmi bírságot. A közös képviselő engem gyanúsít a tűzoltók kihívásával. Megjegyzem, nem örültem soha a cipősszekrénynek, de annyira azért nem zavart. Bevallom, örültem a a hatóság fellépésének, annál is inkább, mert a házirend is egyértelműen kimondja, hogy tilos a lépcsőházban bútort tárolni. A cipősszekrény még mindig ott van, a szomszéd nem szól hozzám, a közös képviselőnek hiába mondom, hogy intézkedjen, szólítsa fel, terhelje rá bírságot, a füle botját nem mozdítja. És mindenki szemében én vagyok a szemét. Miközben én is közös képviselő vagyok és kimondottan figyelek és komolyan veszem az előírásokat. Ha nekem szólnak a lakók, addig nem hagyom békén a renitens lakót, ameddig nem szünteti meg a problémát. Ja, és soha nem mondom meg, melyik szomszédját zavarta. Köszönöm, hogy kiadhattam.

indygo 2018.11.29. 10:20:47

Ez a cikk jól mutatja a magyarok többségét. Egoisták, intoleránsak, irigyek. Ne hasonlítsuk már össze a cigifüstöt a babakocsival. Általában azok az emberek rakják tele a lomjaikkal a közös tárolót, akiknek útban van a másik, és büszkén hirdetik magukat hogy ők pedánsak.

benőjenő 2018.11.29. 10:31:06

most tényleg, egy babakocsi, pláne összecsukva, kit zavar a folyosón?
nem egy mozdíthatatlan szekrényről van szó. a poszt tele van csúsztatásokkal. a pontokba szedett érvek mindegyike például olyan dolog (a tűzvédelmi szabályokat leszámítva), amihez senkinek semmi köze. ha a család vállalja annak a kockázatát, hogy a babakocsit ellophatják, koszos kézzel rátámaszkodhatnak (wtf :D megjegyzem a kocsit kint az utcán, a boltban, a buszon, mindenféle koszos területeken használják az emberek), az az ő dolguk. és láthatjuk, még a közös tárolóban sincs biztonságban a kocsink a dohányos vandáloktól! :)
engem spec tuti nem zavar, ahogy az sem zavar, ha valaki a mosott ruháit szárítja, ha elférek tőle (megjegyzem egy ruhaszárító jóval nagyobb, mint egy babakocsi), a pipázó bácsi meg jó eséllyel nem fog pipázni a zárt folyosón, mert nagyon megbüntetik. egyébként nem is értem, hogy a beltéri zárt folyosón való dohányzást annak egészségkárosító hatásaival együtt hogyan lehet párhuzamba vonni a babakocsi folyosón parkoltatásán. és nem, nem analóg a fél folyosó lezárásával sé raktárként használatával, ami nyilván nem menő.
a helyzet egyébként patt, ha kicsi a baba, kell a kocsi, ami, ha kicsi a lakás, ha megveszel sem fér el odabent. marad a folyosó, és így lesz nálunk is, mert a háznak tárolója nincs, azt meg senki nem gondolja komolyan, hogy többezer forintért fogunk tárolót bérelni másik házban, és oda hurcibálni a gyereket meg cuccot, vagy esetleg garázst havi 20.000-rt a babakocsinak :D
aki ennyit nem tud tolerálni, költözzön családi házba.

lenörd hofstadter 2018.11.29. 10:32:54

Kihívod a tűzoltókat, hogy valami füstöl, oszt amikor már a ház előtt vannak kibaszol a folyosó végébe egy füstpatront.
1. A tűzoltó keresztülgyalogol rajta, ha le van lakatolva akkor is.
2. Megbüntetik azt aki kirakta.
3. Ha nem tanul belőle, megismételni az affért.

Oszt jónapot. Ez a tetű nép csak ebből tanul.

PeC 2018.11.29. 10:33:40

Teljesen mindegy, hogy szemetes zsak, budos cipo, hutogep vagy babakocsi. Nem ott a helye, zavaro es raadasul meg is buntethetik erte a hazat. Ne hozzuk mar fel ezt a demagog szoveget, hogy irigyek, egositak, stb :)

koxi 2018.11.29. 10:37:49

Kb 3 évig kint volt a babakocsink a lépcsőházban. A 2. emeleten lakunk, a kocsi a földszinten volt. Lift nincs a házban. Van a hát előtt egy panelgarázs, mint közös tároló, de az tele volt mindennel, bicikli, szánkó, moped... Nekünk nem szólt senki a babakocsi miatt. Én sem szóltam másnak, akiknek kint volt a cipőspolc a lépcsőházban, és hát nem mindenki lába szagtalan, sőt. Tűzvédelmi bírságot nem kaptunk, mert itt nem arról szól az élet, hogy az embereket úton útfélen mindenért megbüntessük. És az emberek sem azt keresik, hogy miért tudják az embertársaikat csesztetni. Németországban élünk. Megvan a praktikus oka annak, hogy a babakocsi a lépcsőházban van, pl nem kell betolnom a sáros kerékkel a szobába. Ugye nem gondolja senki komolyan, aki már nevelt gyereket, hogy a mindennapokban megvalósítható gyakorlat a kerekeket letajkarítani? Ugyanígy megvan a praktikus oka annak, miért tartotta a legtöbb család a komplett cipőkészletet a lépcsőházban: nem a lakásban bűzölögnek a cipőik. Senki nem öntött a babakocsiba hamut, és el sem lopták. Én sem tettem kutyaszart a szomszédok cipőibe. Egyszerűen élni és élni hagyni, nem kell mindenen rögtön fennakadni, ha az ember toleráns a szomszédok irányába, azt is kapja vissza, de ha rögtön a támadási felületet keresem, ne csodálkozzak, ha azt kapom vissza. Én sem szóltam, mikor az alattunk lévő erkélyen grilleztek (egyébként a házirend szerint is tilos) és telefüstölték az erkélyen száradni kitett ruhákat. Take it easy. Valamivel több toleranciával nagyon sok konfliktus elekrülhető lenne.

benőjenő 2018.11.29. 10:39:51

@lenörd hofstadter: :D :D :D :D :D :D
Lenörd sosem mondana ilyet.

benőjenő 2018.11.29. 10:41:28

@koxi: pont ennyi, erről van szó. :)

lustamacs 2018.11.29. 10:50:41

@koxi: hogy mi el/kikerulheto, az ugyis kiderul, ha a mentosok a lepcsohazi kirakodovasar miatt nem fernek el a hordaggyal es a keslekedes esetlegesen a beteg vagy serult lakotars eletebe kerul.

Szelid sunmalac 2018.11.29. 10:59:14

@benőjenő: Tipikus kisgerekes hozzaallas. Felteszi a kerest, hogy "most tényleg, egy babakocsi, pláne összecsukva, kit zavar a folyosón? " mikozben epp elotte irtak le, hogy sokakat, de ha valaki szemelyesen megirja, hogy ot zavarja, akkor sem valtoztat a dolgon. A kerdes koltoi, egyebkent pont telibeszarja, hogy masokat o zavar, vagy egyeltalan, hogy masok is leteznek rajta meg az elbeszott genetikai hulladekan kivul.

Szelid sunmalac 2018.11.29. 11:00:12

@koxi: Ugyanigy elkerulheto a konfliktus ha nem toleralni kell hanem ha megelozzuk, hogy barkinek barmit toleralnia kelljen. Ezt kene talan megerteni

Lady Ann 2018.11.29. 11:01:20

@koxi: Hány m széles ott egy folyosó?
A sáros kerék ellen pedig nagyon jó 4 db zuhanysapka, amit ráhúzol és lehet továbbtolni.

nookedli 2018.11.29. 11:01:24

Nálunk is a folyosóra pakolta a szomszéd a szekrényt mindenféle lim lommal, cipősszekrényt is, pedig van 4 garazsa, külön háza 100 méterre a társasháztól. A gond az, hogy a tetőablak alá pakolt mindent és folyamatosan szellőztet -10 fokban is.

benőjenő 2018.11.29. 11:06:08

@Szelid sunmalac: hát ugye én így értelmesen leírtam a gondolataimat, ti meg genetikai hulladékoztok. benneteket minősít.
mellesleg tényleg el lehetne azon gondolkodni, hogy hová lesz a társadalom, ha az emberek képtelenek tolerálni egy darab babakocsit a közös folyosón. és még én vagyok az önző meg az egoista :D egyébként nincs gyermekem, se kicsi se nagy, és még egy kis ideig nem is lesz. de tudom az én fajtám inkább ne is szaporodjon :D
peace

nookedli 2018.11.29. 11:06:34

@Szelid sunmalac: Írásod tartalma és helyesírásod alapján te vagy a genetikai hulladék. Én már kiderítettem, hogy a lakókat inkább az zavarja, ha a szomszéd több területet, foglal el, mint ők. Az is zavarja őket, ha zaj van. A gyereksírás!!! Persze, be kell fogni a gyerek száját, vagy pálinkát itatni vele, gondolom ez a te felfogásod! Te is voltál valamikor kisbaba, felfoghatnád, hogy vannak szükségletei a védtelen kisbabáknak! A kutyások nem zavarnak senkit? A kutyák folyton ugatnak, behozzák a koszt. A kutyás gazdák nem szedik össze az ürüléket, emiatt bűz terjeng a környéken és valaki folyton belelép, behozza a folyosóra. Szerintem ez nagyobb probléma!

lenörd hofstadter 2018.11.29. 11:10:14

Nem igazán értitek a problémakezelés természetét.
Barkácsban 1000 helyi forint egy flakon purhab.
Cipőszekrény, babakocsi, virágláda meg a többi aminek nem ott a helye, telenyom, oszt jónapot.
Alapértelmezésben kuka az egész, akinek van kedve kipucolni, az meg megtanulja egy életre a rá (is) vonatkozó szabályokat.

koxi 2018.11.29. 11:12:11

@Szelid sunmalac: igazad van, de emberek vagyunk és alapvetően mindekinek saját maga gondja/baja/öröme a legfontosabb. Azt akartam ezzel mondani, hogy ahogy nem jutott eszembe, hogy másokat zavar a lépcsőházi babakocsi -mert valóban nem jutott eszembe- úgy a szomszédnak sem jutott eszébe, h mi az ős füstjétől fulladozunk. Meg a harmadiknak se jutott eszébe, hogy nem feltétlen való az ő lábszaga a lépcsőházba. És a negyediknek sem jutott eszébe, h nem a legjobb ötlet a közös papírtárolót egyben hagyott dobozokkal megtölteni. Ezért írtam azt, hogy tolerálni, mert a megelőzés lehet még csak fel sem merül, mint opció. Persze azért a toleranciának is van határa, nem kérdés. Na de mennyivel célravezetőbb egy ilyen hozzáállás? " hogy masok is leteznek rajta meg az elbeszott genetikai hulladekan kivul. " Gondolom te sem tartod magadat vagy a te gyerekedet genetikai hulladéknak. Így jellemezni valakit, csak azért mert más a véleménye egy ártatlan témában, elég durva.

koxi 2018.11.29. 11:17:29

@Lady Ann: nem tudom, max másfél méter, de talán még annyi sem. Persze, zuhanysapka, lehet ötletbörzét tartani mindenféle dologról, nadehát...... :-D Van aki még odáig sem jutott el, hogy a tampont, kotont, csutakot nem a wc-n húzzuk le. Egyébként nem tudom mi lett volna, ha valaki szól a kocsi miatt, de nem hinném, h azonnal rátámadtam volna, biztosan megpróbáltam volna egy mindenki számára elfogadható megoldást találni. Sőt, két kocsi volt egymás előtt/mögött (a másik nem a mienk) Ellenben ahogy írtam, mindenkinek megvolt az aprócseprő saját hülyesége, de tudtunk egymás mellett komoly konfliktus nélkül élni.

2018.11.29. 11:18:37

Nincs jó megoldás.

Az átlag lakótelepi lakásba egy (megfizethető árú) babakocsi egyszerűen nem fér be, összecsukva se (jelzem, hogy állandóan nyitogatni-csukogatniis elég komoly fizikai munka, nem mindenki bírja), tárolók meg nincsenek, erre az okos tervezők nem gondoltak.
(Azzal nincs kisegítve egy szülő, ha a földszinten vagy egy utcával arrébb egy garázsban van egy tároló, odáig meg cipelheti a gyereket oda-vissza, naponta többször.)

Megértem azt is, akit zavar, de én úgy látom, a legtöbben olyan helyre teszik, ahol nincs útban, és szvsz elég nehéz egy kisgyerekes caaládnak így is, ennyit már segítsünk nekik, hogy ezzel békén hagyjuk őket.

2018.11.29. 11:24:12

Nálunk (180 lakásos ház gondnoka vagyok Bp.) az első pillanattól tiltva van a folyosókon a babakocsi illetve minden más. Ha véletlenül kiteszik a babakocsit pár nap és valamelyik szomszéd szóvá is teszi. Páran bepróbálkoztak a szemeteszsák kitevéssel is. Először kiírták hogy ne tárolja kint ennek ellenére kitette azután kivágták az alját és amikor felemelte minden kiszóródott egyből megszűnt a kipakolás.
11 éve így van. Azon múlik mennyire jól van megírva az szmsz illetve házirend. És ezt hajlandó e betartatni a képviselet, gondnok.
Nemrég volt katasztrófavédelmi ellenőrzésem és minden rendben volt. Nem mellesleg tájékoztattuk a tulajokat hogy ha valami gebasz van 250ezertől indul a bírság és ráterheljük az (szmsz) érintettre. Ez "jótékonyan" hat mindenkire.
Amúgy meg határozott normális tájékoztatással illetve fellépéssel majdnem mindent meg lehet oldani kulturáltan is.

koxi 2018.11.29. 11:24:31

@lenörd hofstadter: jó, de nem lehet szólni neki, mielőtt azonnal purhabot ragadsz? :-D Lehet a nyomorult megpróbálná a 32nm szoba-konyha-n mégis valahogy elsúvasztani.

Szelid sunmalac 2018.11.29. 11:24:59

@nookedli: MUHHAHHAHA...tudtam, hogy kiket fog ez irritalni, de szandekos volt. A helyesirasi hibak ugyen nem, de ha megnezed, akkor azok nem hibak, hanem elutesek, aminke ket oka van: 1: ezen az oldalon a script nem fut egeszen jol es ezert egyszeruen kimaradnak betuk, 2: kozben DOLGOZOM es ezert nem all modomban reszletesen kifejteni csak a te kedvedert a velemenyem es azt tudomanyos publikaciokkal alatamastztani. Summa summarum: ha nem tetszik amit es ahogy irtam, BEKAPHATOD!

@koxi: Aha! De legalabb te is felkeptad a fejed az adott mondatra, bar azt nem neked szantam,. A gyerekeseket rohadt nehez kizokkenteni a sajat kis vilagukbol, mert termeszetes, hogy a sajat gyerekeiket (es azok velt vagy valos igenyeit/jogaikat) vedik mindenaron es mindenkivel szemben. Ha talalkoztal mar veluk, pontosan tudhatod, hogy a kisgyerekes szuloknel mocskossabb szemet alakok a foldon nincsenek. Barkin atgazolnak es kivetkoznek emberi mivoltukbol barmilyen helyzetben.

Lasd ezt az esetet. Nulla belatas, vagy legalabb az adott problemanak a megertesere valo torekves, kkizarolag a masok velemenyenek ignogarlasa, hiszen az O GYEREKEROL van szo, meg ha csak atvitt ertelemben is.

Szogezzuk le: szabaly, hogy nem tarthatja ott. Akkor sem ha neki ez nem tetszik, akkor sem ha neki nehezseget okoz. Pont. Nincs helye sem vitanak, sem "de mert a masik is"-nak, sem "senki nem szolt meg"-nek. Ha persze egyeztet mindenkivel es (amennyiben hivatalos utja is van azon keresztul) megvaltoztatjak KOZOSEN az adott szabalyt, akkor rendben. De addig csak ontelt, egocentrikus, onzo kis mocsadekok, akiknek valoban kar tovabborokiteni a selejtes genjeiket. MUHHHAHAH

koxi 2018.11.29. 11:26:44

@Tiktak58: "Amúgy meg határozott normális tájékoztatással illetve fellépéssel majdnem mindent meg lehet oldani kulturáltan is. " szerintem is ez a kulcsa a dolognak.
Egyébként akkor hol tárolják végül a babakocsikat? A lakásban? Vagy tudtál esetleg egy közös tárolót rendelkezésre bocsátani? Én úgy emlékszem még a panelek aljában is vannak tároló helyiségek.

Szelid sunmalac 2018.11.29. 11:27:58

@koxi: Meg annyit fuznek hozza csendesen, hogy bar a gyerekesek sosem fogjak belatni, de az o gerekuk semmivel nem kulonlegesebb a tobbinel, semmivel nincs tobb elojoguk es rajtuk kivul kurvara nem erdekel senkit. Valojaban a legszukebb csaladon kivul (max. nagyszulokig) rohadtul nem erdekel senkit, csak megfelelnek a tarsadalmi elvarasoknak. Es miert is erdekelne barmit a masik gyereke. Na ha ezt tisztaztak magukban, akkor megint lehet tarsadlomban, ember modjara megvitatni egyes temakat.

Szelid sunmalac 2018.11.29. 11:29:08

@Szelid sunmalac: Ja, csak hogy tisztazzuk: amiket leirtak, termeszetesen mind vonatkoznak ram is. NEM teszem ki a cuccaimat, mert nme lehet, bar nekem kenyelmesebb lenne. Es NEM, az en gyerekem sem erdekel rajtunk kivul senkit, es nem hivatkozom ra ebben a temaban sem.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2018.11.29. 11:29:59

azért elég szar ez a cikk. laktam olyan házban ahol a folyosó tényleg csak egy lépcsőfordulónyi volt, max 3 négyzetméter. ott lerakva egy babakocsi eltorlaszol mindent. de olyan lépcsőház is van ahol nagyobb a folyosó mint a lakások nappalija. ott 5 babakocsi is elfér adott esetben úgy hogy senkit nem zavar a mozgásban.
mi a pincében tároljuk, mert azt lehet zárni rendesen. a szembeszomszéd a bejárati ajtó mellett. ami már cikibb, mert félig blokkolja a picelépcsőt. így ha megjön a kettes gyemrek ebből probléma lesz, mert nem fogjuk tudni felhozni a babakocsit a másiktól. az meg nem járható, hogy anyuk leviszi a gyereket, arrébbpakol egy babakocsit, pincében berakja a miénkbe, amit aztan gyerekkel együtt felhoz a lépcsőn, kiviszi az utcára, majd visszapakolja a szomszéd babakocsiját... szóval itt is kell majd egy beszélgetés...
de megjegyzem, jelenleg engem nem zavar. 2-3 hónap múlva már igen, mert akkor nekem útban lesz.

Szelid sunmalac 2018.11.29. 11:30:33

@koxi: Peldaul nem csak allitani, de akar flara is fel lehet tenni erre kialakitott "fogasra". Kisebb lakasoknak jo megoldas lehet. Csak utana kell jarni, nem a konnyebb utat valasztani.

megvagyhadnagy 2018.11.29. 11:31:47

@Szelid sunmalac: "Barkin atgazolnak es kivetkoznek emberi mivoltukbol barmilyen helyzetben. "
Mondjuk neked ehhez (remélhetőleg) gyerek sem kell. Ez ám a teljesítmény.

Majda 2018.11.29. 11:31:51

A mi lakásunk igazán nagyon kicsi mind a 23 négyzetméterével, mégis meg tudtuk oldani, hogy bent tartsuk a babakocsit. (Mondjuk fel sem merült, hogy kint hagynánk...) Sok szempontból kompromisszumot kellett kötnünk, amikor babakocsit vásároltunk, pont azért, hogy összecsukva beférjen a lakásba, de végül találtunk használható és megfizethető változatot.
Az egyik kompromisszum eleve az, hogy minden egyes alkalommal össze kell csukni - ez nem egyszerű, mert a gyereket és cuccokat is el kell távolítani, megértem, ha valaki ezt nem nagyon szereti. Plusz olyan kocsi kell, ami egyszerűen összecsukható.
Ergonóniailag (nekünk felnőtteknek) nem volt tökéletes, de a babának teljesen megfelelt és lényegesen több időt töltöttünk itthon becsukott babakocsival, mint elmenve kinyitottal. És azért nem volt rossz, többször végigsétáltam a Margit-szigetet oda-vissza alvásidő jeligére :)

Szóval a lényeg, hogy már a vásárláskor el kell dönteni, hogy bent akarjuk tárolni , viszont pont ezért nem biztos, hogy egy most aktívan kint tárolót le tudtok erről beszélni, mert simán lehet, hogy az a babakocsipéldány tényleg nem fér el náluk és egy csomó van, amit kifejezetten nehézkes összecsukni. Újat venni meg valószínű nem fognak, nagyon drága mulatság lenne fele jövedelemből (egy aktív kereső kiesett) extra költségek mellett (baba).

Szelid sunmalac 2018.11.29. 11:38:47

@megvagyhadnagy: Ok. Akkor ezt megbeszeletuk. Erdemben is hozzaszolsz, vagy maradsz az en szintemen?

koxi 2018.11.29. 11:38:58

@Szelid sunmalac: szerintem abszolut flexibilisen állok hozzá a témákhoz, nem tartom semmiféle mocsadéknak magam, azért mert gyereket vállaltam. Ugyanúgy elpicsázom a gyereket ha olyat csinál, akkor is, ha az enyém. Biztos vagyok benne, hogy neked is vannak olyan dolgaid, amit más tolerál neked. Lehet családi házban laksz és azt hiszed neked nincs, de tuti neked is van. Nem vagyok egy békegalamb, szeretem a fegyvereket, le is húztam pár évet katonaként és tapasztaltam már, hol segít az agresszió valójában, de a babakocsi a lépcsőházban témához abszolut nincs rá szükség.

Szelid sunmalac 2018.11.29. 11:39:23

@Majda: Tessek. Ertelmes ember. Sok egeszeget a gyerekednek!

megvagyhadnagy 2018.11.29. 11:41:08

@Majda: Ne haragudj, de 23 nm-be nem szülünk gyereket. Mondom ezt úgy, hogy nem ismerem a történeted. Ez büntetés, (vagy az lesz, ha nagyobb lesz) szülőnek, gyereknek egyaránt.

Szelid sunmalac 2018.11.29. 11:42:37

@koxi: Szerintem te valamit felreertesz. Olvasd kicsit vissza azt a reszt, ahol leirtam kulon, hogy mi szolt neked es mi nem. Persze magadra veheted, ha gondolod, lelked rajta. Nem attol lesz mocsadek valaki, mert gyereke van, kerem ne mossuk ossze a dolgokat! Nem, nalam nem nagyonn kell toleralnia masoknak , mert eleve tartom a szbalyt, miszerint elni es elni hagyni. Sot!

Az utolso mondatoddal viszont nem ertek egyet, illetve nem szuksegszeruen. Ez ugyanis nagyban fugg az adott babakocsi tulajdonosatol es belatasi kepessegeitol, de foleg a fellepesetol.

koxi 2018.11.29. 11:44:15

@Szelid sunmalac: Azért veszem magamra, mert általánosan fogalmazol, és a definíció szerint én is kisgyerekes vagyok, tehát mocsadék.

koxi 2018.11.29. 11:50:09

Hát, lehet tényleg volt már sok rossz tapasztalatod "gyerekesekkel", azért gondolkodsz így róluk. Lehet tényleg én kivétel vagyok. De én sosem tekintettem a gyerekem A Megváltónak. Habár ha belegondolok, tényleg elég érdekesen viszonyul a világhoz sok kisgyerekes, láttam ezt - azt játszótereken.
Na mindegy, nálunk a folyosó elég széles volt, a házirendben meg nem volt benne, hogy nem szabad. De nem is tudom hogy cipeltük volna fel a kocsit a 2.-ra lift nélkül. És lakás is 80nm volt, szóval a szülés is engedélyezett :-DDDD
Urak és Úrhölgyek, asszem itt be is fejeztem, tiszteletem.

ekat 2018.11.29. 11:52:13

@koxi: Én is éltem Németo.-ban hat évet, soha senki semmit nem rakott a lépcsőházba. És ez szerintem így a helyes, mivel elég szűk hely volt, na meg amúgyis tilos volt. Most itthon is szűk a lépcsőház, csak szemetet tesz ki néha valaki az ajtaja elé, elég paraszt szokás, de hát ez van. (Grillezni viszont Hamburgban - talán korlátozott időben, már nem emlékszem - lehetett az erkélyen, a mi házirendünkben ez volt.)

Beer Monster 2018.11.29. 12:11:29

@benőjenő: Hú, pedig nagyon nem ugyanazt mondtátok, a kettőtök hozzáállása fekete és fehér. Koxi arról írt, hogy elnézi másoknak az apró szabálytalanságokat. Te azonban azt fejtetted ki, hogy a szabálytalankodó erre jogot formál másokkal szemben.

Tolerancia vs. egoizmus.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.29. 12:16:27

Nem, nem vagy rongy ember, ha zavar.Valóban nincs helyük ezeknek a dolgoknak a lépcsőházban.Mi egy ideig a biciklit tartottuk a korláthoz láncolva a lépcsőfordulóban (szinte mindenki mással együtt az egész sorházban), de jött egy rendelet, miszerint a tűzoltók esetleges felvonulását akadályozza, ezért el kell tűntetni.Egyúttal kaptunk kulcsot a kerékpártárolóhoz is, amihez addig nem volt bejárásunk.El is tűnt az összes bicaj a lépcsőházból.
Pedig a bicikli sokal keskenyebb, mint egybabakocsi, lazán volt még mellette másfél méter.De elfogadtuk, alkalmazkodtunk, mindenki a házban.Ezt javaslom másoknak is.

Majda 2018.11.29. 12:26:10

@megvagyhadnagy: Hát ez van. Mondjuk nem látom, hogy ennyi infóból hogyan tudsz kategorikus véleményt formálni...
Ha aközött választhattam volna, hogy 23 vagy 60 négyzetméterbe szüljek, akkor nyilván nem a 23-at választom. De nem, nekem aközött lehetett választani, hogy ide, vagy soha nem lesz gyerekem. Bocs, de az én döntésem ez lett, lett egy gyerekem. Szívem szerint nagy kertes házban három gyerekkel laknék, de ehelyett pici lakásban egy gyerekkel sikerült. Aki amúgy már nem baba, eléggé nagyra nőtt, és valóban, nem segít a kezdődő kamaszkori problémákon, hogy ekkora a lakás, de nem hinném, hogy tartós károsodást szenvedett volna eddig. De legalább már a babakocsit kinőtte, azt nem kell tovább tárolnunk :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.11.29. 12:35:26

@Majda: Végre már egy értelmes komment.Így van, egy kicsikét előre kell gondolkodni és minden megoldható.Ha nekünk is sikerült annó bent tárolni a lakásban, akkor másnak is menni fog.Sőt,manapság már sokkal szélesebb a választék, egy csomó kiegészítő kapható.

pioneer2016 2018.11.29. 12:44:49

Ez nem tolerancia kérdése. Folyosón, lépcsőházban, közlekedő utakon nem szabad tárolni semmit. Tűzvédelmi előírás! Ugyanis a mentőknek és tűzoltóknak is szabad utat kell biztosítani, előbbinek még hordággyal való közlekedést is biztosítani kell. Magam is tíz emeletes társasházban lakom, de soha nem jutott eszembe, hogy bármit kitegyek az előtérbe, vagy folyosóra.

okleveles naiv 2018.11.29. 13:05:15

@lenörd hofstadter: Az 5let yo, de lássuk be, sunnyogó sári és feljelentő feri nem fog egy ruppót sem költeni még ily nemes célra sem, h 10ta und üres legyen a lépcsőház és a folyosó. Ha több dolog is torlasz, pl cipőszagtárolószekrény és babakocsány, akkor gondos és figyelmes munkával úgy lehet egymásba dönteni őket, hogy mindkettő sérüljön.

Höhö, sündisznónál lehet, hogy provokatív a stíl, de érdemes a tartalmat nézni, aztán kicsit elgondolkozni.

(Szerencsére) keveset laktam társasházban, de úgy vettem észre, hogy a toelrancia zéró (mogyorókról beszélek, nem gut turált német társasházról), a többség csendes szabálykövető, viszont mindig van egy, maximum két hangos, mindenkit leszaró és terrorizáló seggfej, aki konk réten azt csinál, amit akar.

Amúgy meg az egész ún "toleranciának" az lenne a lényege, h de gustibus non est disputandum, azaz lehet, h a most acsarkodó babakocsikirakókat a cigifüst kergeti idegállapotba, viszont lehet, h a cigis (qtás, tökmind1) pont attól kap agyfaszt, h egy cvekkerrel a kezében már nem fér a folyosón a kibabaszottkocsi mellett, szóval odafigyelés egymásra, v másképpen: amit vlki megenged saját magának, azt engedje meg a tsház összes többi lakójának is. Fekete István után szabadon: a mérce akkor jó, ha mindenkit egyformán mér.

Ja, és persze világbéka und píszlávfláerz.

_B_ 2018.11.29. 13:19:42

@benőjenő: meg lakásonként családnyi bicikli is kit zavarna a korláthoz/fűtéscsőhöz/gázcsőhöz láncolva igaz? A folyosón tilos bármit tárolni. Ennyi. Nincs DE.
Ha több hely kell, akkor nagyobb lakásba kell költözni, netán házba. Vagy kidobni egy csomó felesleges cuccot a kislakásból, és mindjárt elfér az a babakocsi....

FF 2018.11.29. 13:23:07

25 négyzetméterre vállaltunk gyermeket és sikerült belül tartani a babakocsit.

mildi 2018.11.29. 13:27:26

@koxi: egyébként a földszinten kialakítani vmi helyet, ahol babakocsit, bringát, deszkát, rollert lehet tárolni, nem is hülyeség. a bringát se egy élmény se a lakásba fel, se a tárolóba le cipelgetni :D

Fülig José 2018.11.29. 13:28:39

@benőjenő: magyarázd már el bazzeg, hogy a répámba költözöli KI A FOLYOSÓRA? ez hogyan jön a teféléknek? mert a közös az a tied is, vagy mi a tosz?! a babakocsi, a kutya cucca, a cipők meg a cipősszekrény, kabát , esernyő, kisfaszom.... nagyobb lakást kell venni abba elfér a babakocsi, de a folyosó nem tartozik a lakáshoz, nem tárolhatsz ott semmit, még a csukádat sem. a hanyatló nyugaton büntetnek is érte. agyam eldobom...

Fülig José 2018.11.29. 13:30:16

@_B_: arról nem is szólva, hogy ha a babaverda "alig foglal helyet, összecsukva pláne" akkor a pecóban is elfér.

megvagyhadnagy 2018.11.29. 13:41:50

@Majda:

"Mondjuk nem látom, hogy ennyi infóból hogyan tudsz kategorikus véleményt formálni..."
Írtam is, hogy úgy mondom, hogy nem ismerem a történeted.
OFF Az a 23 nm akkor is nagyon durva. Tényleg nem lakunk nagy helyen, nem vagyunk gazdagok, de bakker, a nagyobbik gyerek szobája nagyobb, mint ahol laktok. Porszívó, cipők, ruhák, mosógép, hűtő...három felnőtt...komoly nagyon.

filewalker 2018.11.29. 13:53:20

@Szelid sunmalac: Én kisgyermekes apa vagyok, ha gondolod fussunk össze, aztán megnézzük, melyikőnk a genetikai hulladék! Azt írtad"Szogezzuk le: szabaly, hogy nem tarthatja ott." Megmutatnád nekem azt a szabályt? A babakocsi egy önálló mozgásra képtelen személy "közlekedési eszköze", olyan mint egy kerekesszék. Nem egy ruhás szekrény, nem egy 50 kg-os virágos dézsa. Nálunk többször is volt tűzoltósági ellenőrzés, soha nem volt bajuk a babakocsival. "Nulla belatas, vagy legalabb az adott problemanak a megertesere valo torekves, kkizarolag a masok velemenyenek ignogarlasa, hiszen az O GYEREKEROL van szo" Tudod amikor valaki társasházba költözik, (mint én 12 éve), tudtam hogy a közös együttélés toleranciával jár. Toleráltam, amikor a szomszéd nyugdíjas, kb. süket bácsi minden reggel 5 órakor üvöltette a rádiót, vagy a másik oldalon a szomszéd néni akkor klopfolja a húst, amikor mindenki ebéd utáni sziesztázik, vagy a földszinti lakásban állandóan ugat a kutya, ha a gazdája nincs otthon. Ez van. Mindenki tudja mit jelent a tolerancia, az együttélés. Amikor megszületett a kisfiam engedélyt kértem a társasháztól, hogy építhessek pallót a babakocsinak és senkit nem zavart, hogy a folyosón tároltam a babakocsit. Aki el akart férni, az elfért. Ugyanígy nem zavar senkit, ha másnak a biciklije van a folyosón. A magadfajta frusztrált embernek meg kurvára mindegy. Ha nem lenne babakocsi a folyosón, másba kötnél bele.

Majda 2018.11.29. 13:59:25

@megvagyhadnagy: Azt kell, hogy mondjam, egyetértünk :). Totál OFF, de nagyon szeretnék innen elköltözni, már évek óta, csak mindig, amikor felmerül a leghalványabb lehetőség, akkor közbejön valami. Mondjuk pont kezdve a gyerekkel, mert már a határán voltam, hogy vegyünk fel hitelt és költözzünk, de akkor inkább nem. Így legalább a devizahiteles bajok elkerültek minket... Aztán hol betegség, hol munkanélküliség, most már talán négyszer is sikerült anyagilag nagyon megközelíteni a nullát, de legalább van hol laknunk. És ezzel együtt az egyetlen döntés, amit sosem kérdőjeleztem meg, az az volt, hogy jöjjön a gyerek. Másodikat már nem mertem vállalni, pedig nagyon szerettem volna.

CyberPunK 2018.11.29. 14:31:16

@filewalker: nem, itt vagy félreértésben. Nem toleranciával jár, hanem szmsz-el. Ha az tiltja a közös területeken való tárolást, akkor ki a faszom vagy, hogy rád ez nem vonatkozik? Ha meg nem tiltja, akkor meg nincs miről beszélni.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2018.11.29. 15:29:31

A babakocsit az különbözteti meg a többi, folyosón tárolt szartól (cipősszekrény, komód, rossz hűtő, virágláda, "kiépített" szekrény), hogy egy bő év (két gyereknél kettő) elteltével eltűnik, mert kinövi a gyerek, átszáll sportkocsiba, aztán meg már az sem kell. De a zárójeles bizbaszok egyszer "ideiglenesen" kikerülnek, és egy német mondás szerint ugyebár semmi nem olyan tartós, mint egy ideiglenes megoldás - tehát ott is maradnak az idők végezetééig.

Persze egy ideális világban mindenhol lenne rendes tároló, vagy nem ekkora lakásban élnének az emberek, akár bent is elférne a babakocsi. Addig is marad a folyosón tárolás, mert lehet, hogy valakit naponta kétszer zavar, hogy a folyosón lát egy babakocsit, nem csak a 23 éves málló festést, viszont ha beköltöztetjük a babakocsit a lakásba, akkor azt ott mindenki kerülgetheti, meg szorong még jobban az amúgy sem elég nagy lakásában.

_B_ 2018.11.29. 16:22:11

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Nem azért nem tarthatod ott a babakocsit, mert zavarja a szemet. Jönnének a mentősök hordággyal, baszakodnak hogy eltakarítsák az útból a lomodat.
Tűz van, füst van, menekülne a nép, egy hasraesik benne, beveri a fejét, kicsavarja a bokáját térdét, nem tud felkelni, a többi meg rajta keresztülesik, kész a baj meg a füstmérgezés. Tűz nincs minden nap, sőt 1000 házból csak 1-ben lesz egész életed alatt, de akkor nagyon fog fájni a folyosóra rakott lom.
Egyéb probléma, hogy ha valaki költözne, az sem fér el a bútoraival a lomod miatt.
A mosógépet is rakd már ki, csak kerülgetni kell a lakásban, meg senkit nem zavar, hiszen szép tiszta, kellemes a szemnek :D

2018.11.29. 16:31:30

@koxi: Sajna nálunk sem igazán van erre tároló. Új építésű ház. Igy mindent kispóroltak.Viszont mindenkinek van erkély. Ott sok minden elfér.

filewalker 2018.11.29. 17:12:26

@CyberPunK: Gondolom akkor a cikk írója is azzal kezdte, hogy megvizsgálta, az adott társasáház szmsz-e hogyan rendelkezik erről. Ja nem, egy szót sem ír erről. A blogbejegyzés címe: "Babakocsit tárol a szomszéd a folyosón. Rongy ember vagyok, mert zavar?" Ez így uszító szarházi blogbejegyzés kifejezetten reklám céllal.

csincsilla72 2018.11.29. 17:12:34

Lakásszövetkezet elnökségi tagja vagyok. NINCS babakocsi, bicikli, virágláda, cipősszekrény, régi kredenc, anyámkínja a lépcsőházban. Ha kirakja, elvitetjük és még ki is fizetheti az elszállítás költségét.
Ha nem férnek el a cuccaid, akkor elköltözöl, tárolót bérelsz valahol vagy élsz nélkülük.
Nálunk minden gyerekes benn tárolja a babakocsit a lakásban, mivel fel sem merült, hogy kiteheti a lépcsőházba. Muszáj határokat szabni, mert ha a gyerekesnek megengedem, akkor kénytelen leszek megengedni a többinek is. Mert milyen alapon diszkriminálnék bárkit? A gyerek nem biztosít semmiféle előjogot és a tulajnak nem jár nagyobb élettér, mint bárki másnak a házban.

lucernaböde 2018.11.29. 21:36:41

Az utóbbi időben egyre többször találkozom ezzel a mentalitással: azt savazzák/ nézik hülyének, aki szeretné, ha mindenki betartaná az emberi együttélés szabályait. Az a hülye (élhetetlen, béna), aki nem fér el a folyosón a babakocsitól, aki szóvá teszi, hogy fél óráig rutinozott, mire sikerült kiállnia a parkolóból egy szabálytalanul álló "kedves" lakótárs miatt, zavarja a cigifüst a lépcsőházban... Sokkal élhetőbb lenne a világ, ha megtisztelnénk embertársainkat azzal, hogy betartjuk az írott, és lehetőleg az íratlan szabályokat is.
Amúgy mi is a lakásban tartottuk a babakocsit. Direkt olyat vettünk, ami összecsukva elfért az előszobában.

Lilli_Csiribiri 2018.11.29. 23:28:38

A régi helyünkön kettő ikerbabakocsit tároltam a folyosón (ami egyébként elég széles volt) és senki nem szólt semmit. A szomszédaim is egy csomó mindent tároltak a folyosón (kinyiffant mikrót, nem használt edzőgépet, lelakatolt biciklit stb) és mi se szóltunk soha semmit. Élni és élni hagyni.

Lilli_Csiribiri 2018.11.29. 23:36:10

@Fülig José: Nürnbergben több helyen láttam hogy a földszinten a folyosón tárolták a gyerekes a babakocsit. Aki a 3-on lakott az is ott tárolta, mert ezekben a házakban nem volt lift. De gondolom Nürnberg nem tartozik a Nyugathoz, ez azért volt így.

csincsilla72 2018.11.30. 20:52:15

@Lilli_Csiribiri: 'Élni és élni hagyni'. No meg a szabályokat betartani. Sem a bútornak, sem biciklinek, sem az ikerbabakocsinak, sem más egyébnek nincs helye a folyosón. Tedd össze a két kezed, hogy olyan lakókkal élhettél együtt, akik magasról tettek mindenre. Megjegyzem, ez addig tartott volna, amíg ki nem gyullad a ház, vagy el nem látogat a katasztrófavédelem és rommá nem büntet benneteket.
@a ribancok is kidobják a csikket: Ha babakocsira van szükség, akkor eleve olyat vegyen a kedves szülő, ami a lakásban, a pincében vagy az erkélyen tárolható. Normális helyen nincs pardon!

Darth Revan 2018.12.12. 12:16:39

En a bicajoman az erkelyen tarolom. sajnos ha kint esik az eso, amikor attolom a lakason minden csupa sar lesz, es fel kell takaritanom utana.
de eszembe se jutna a lepcsohazban lelancolni a bringat, csak hogy a padlom nehogy bepiszkolodjon.
süti beállítások módosítása