Hányszor jöhet a lakás kiadó a bérlőkhöz?

Amikor a medve bérelhető lakást keres nem feltétlen gondol arra, hogy egyeztesse még a papírozás és a beköltözés előtt, hogy hányszor szeretne a lakás kiadója benézni a jövőben. Pedig kellene...

alberlet_tipp_trukk_tudnivalo_tanacs_kereses.jpg

Nem könnyű megtalálni a tökéletes bérleményt a lakáspiacon. (Ugye te nem kevered az albérlettel, ami egészen mást jelent? ;) Akkor jó!) Szóval ott tartottunk, hogy nagy nehezen eljut oda a medve, hogy városon belüli elhelyezkedésre, árra és a lakás minőségére is sikerül egy olyan kecót találni, ami megfelel az elvárásoknak.

Ilyenkor sok részletet kell egyeztetni (és szerződés formájában rögzíteni), mielőtt a tényleges költözés szóba kerülhetne. Most ezen részletek egy picike kérdésével foglalkozunk, történetesen, hogy hányszor jöhet a lakás kiadója megtekinteni a lakást, a bérlőket, hogy úgy általában minden rendben van-e.

Erről a fontos kérdésről rendszeresen megfeledkeznek a felek, mert mindenki abból indul ki, hogy ez evidens és mindenki egyformán gondolkodik a kérdésről. Ha most feltenném a kérdést, hogy neked mi a véleményed valószínűleg egyből rávágnád a választ.

Igen ám, de veled együtt még sok másik olvasó is, akik " két hetente", "havonta", "félévente" szavakat harsogják. És el is érkeztünk a bökkenőhöz...

alberlet_tipp_trukk_tudnivalo_tanacs_kereses_2.jpg

Ha minden jól alakul, akkor a lakás tulajdonosa (és kiadója) megközelítőleg hasonló gondolkodású, mint a bérlői, így ebből a kérdésből nem lesz súrlódás a felek között. Baj akkor van, ha beköltözés után döbbennek rá, hogy bizony erről nem beszélgettek és egészen máshogy látják a kérdést.

Ilyenek a szélsőségek

Találkoztunk már olyan történettel, ahol a lakás kiadója hetente felugrott 5-5 percre, megkérdezni, hogy minden rendben van-e, barátilag megbeszélni a társasházi ügyeket egy picit és ezzel egyik félnek sem volt gondja.

Olyan esetről is hallottunk, ahol a lakás kiadóját soha nem is látták a bérlők, hiszen a kiadó az ország másik felén lakott. Telefonon ment az egyeztetés és a szerződést is oda-vissza postázással oldották meg, a kulcsokat pedig a korábbi bérlőtől kapták meg a leendő lakók.

Bár vannak ilyen esetek, az biztos, hogy nem ez az átlag.

Milyen gyakori a "normális" látogatás?

Nehéz egy konkrét számot mondani, hogy milyen gyakran jöjjön/jöhet a lakás tulajdonosa ellenőrizni a lakást és a bérlőket, de talán a havi egy alkalommal nem lövünk mellé. Úgy gondoljuk ez mindkét fél számára általában elfogadható gyakoriság.

Természetesen a friss beköltözés utáni időszakban a több elintézni-; és megbeszélnivaló miatt ez lehet egy ideig sűrűbb is, mint ahogy hosszabb ideje tartó megbízható bérlés után a látogatás alkalmai ritkulhatnak is.

giphy.gif

Miről szólnak ezek a látogatások?

Talán ezzel kellett volna kezdenem. Nos lássuk mi minden tartozik ezekhez a látogatásokhoz:

  • az ingatlan állapotának ellenőrzése, tisztaságának felmérése (körbesétálás a lakás teljes területén)
  • a társasházat és a lakást érintő kérdések áttárgyalása
  • a számlák/ kiadások megbeszélése, fizetéssel kapcsolatos ügyintézés
  • esetlegesen fellépő problémák, hibák, panaszok kezelésének megvitatása

Az a legcélszerűbb, ha ilyenkor közösen mentek egy kört a lakásban, hogy a tulajdonos meggyőződhessen róla, hogy minden rendben van és megnyugodjon, hogy jó medvébe fektette a bizalmát, amikor nektek adta a kulcsokat. Menet közben megbeszélitek az esetleges problémákat, végül pedig közösen átrágjátok a kiadásokat és a fizetés, számla átadás is megtörténhet. 

Ezekről a látogatásról illik előre szólni, de hogy milyen formában és mennyivel előtte, azt már nektek kell egyeztetni egymás között. ;)

Egy ritkán olvasható, de fontos téma ez a bérlő és a kiadó nyugalma érdekében is. Reméljük te még nem futottál bele olyan kellemetlen helyzetbe, hogy a bérlők nehezményezték a látogatásaidat vagy pont te érezted a kelleténél sokkal gyakoribbnak a tulaj betoppanásait.

Ha van egy érdekes vagy rendkívüli társasházi történeted vagy témád, amit szívesen megosztanál másokkal vagy tanácsra lenne szükséged ragadj billentyűzetet és írj nekünk!

Ha pedig társasházi témában bármilyen kérdésed van, nézd meg, kik vagyunk, mik vagyunk (ehhez kattints ide) és keress bátran! Épp leváltanátok a közös képviselőt vagy kíváncsi vagy, mi hogyan csinálnánk, ha a te házadat is mi kezelnénk? Nézd meg, szerintünk hogyan lehet jól csinálni! Kattints és ismerkedj meg Házmestermedvével, munka közben!

34 komment
2021-10-20 14:28:53 - Házmestermedve

A bejegyzés trackback címe:

https://hazmestermedve.blog.hu/api/trackback/id/tr1416728974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Örömhernyó 2021.10.23. 06:32:33

Helyes választ: annyiszor jön, ahányszor akar. Az ő ingatlana, ellenőrizheti bármikor.
Kérdés, hogy a bérlők meddig maradnak naponta beugró bérbeadó mellett.

Az amúgy vicces, hogy 30+ milliós ingatlanokban ülnek a bérlők, a bérbeadó meg 1-2 havi óvadékkal legyem nyugodt.

Tipikus intő példa, amikor vietnámiak béreltek családi házakat, majd azzal a kamu szöveggel kérték, hogy a bérlő ne menjen ellenőrizni az ingatlant, hogy újszülött van a háznál, idegen látogatása balszerencsét hoz az ő kultúrájuk, hitviláguk szerint. Közben kibelezték a házat, a villanyórát szétbaszták, lopták az áramot, mert minden helyiségben marihuánaültetvényt hoztak létre, aminek hatalmas az energiaigénye.
Emlékeztetnék rá, hogy a büntető jogszabályok szerint a bűncselekmény eszközét az állam elkobozhatja. Tehát ha az ügyész akarja, és a bírót meggyőzi, akkor a házat bukta a tulaj. Persze ennek kocsi a valószínűsége. De ott van a sok milliós közműtartozás, cserélendő mérők és a szétvert ház...

Ami életszerűbb és megtörtént esetek bizonyítják, az az, hogy a népszerű telekocsi rendszerrel szállítanak drogot a dealerek. Beül egy interneten megismert ember autójába, csomagtartóba bedobja a táskát, amibek két kiló amfetamin lapul. Ha közúti ellenőrzésen elkapják, akkor letagadja, hogy az övé a táska, az autót a hatóságok le fogják foglalni, de az nem a dealeré, hanem egy fillérekért kockáztató telekocsi szolgáltatást nyújtó nyomorulté.
A dealer, ha van esze, nem a saját húszmilliós autójában utaztatja a drogot.

Lakással is meg lehet járni hasonlóan. Kurvanéni kibéreli a lakásodat, aztán amikor jön a rendőrség, akkor őt nem fogják megbüntetni, de téged igen, mert kurválkodasra bérbeadni ingatlant, az prostitúció elősegítése. Hogy te erről nem tudtál, azt senki nem fogja elhinni, hisz általában elvárható, hogy egy bérbeadó ellenőrzi az ingatlanát.

Visceroid 2021.10.23. 07:20:01

"annyiszor jön, ahányszor akar. Az ő ingatlana, ellenőrizheti bármikor."

Nem. Ami a szerződésben van. ha akkor jön amikor akar, akkor nagyon gyorsan kiürül az a lakás.

Visceroid 2021.10.23. 07:38:36

@Örömhernyó: Van bérbeadható lakásod? Orbán még nem vette el? Miért nem?

Örömhernyó 2021.10.23. 07:50:50

@Visceroid: Igen, annyiszor jön, ahányszor akar, ezt a szerződésben is lehet rögzíteni, minden a felek megállapodásán múlik. Ha havonta egyszer, akkor annyiszor.

Én adtam ki úgy lakást, hogy azt írtuk a szerződésbe, hogy akkor megyek, amikor akarok, de előtte jelzem e-mailben vagy telefonon. 8 évnél hosszabb ideig maradt a bérlőm, semmi gond nem volt, illetve ami gond/kár volt, azt ő okozta.

mad823 2021.10.23. 07:51:31

Nincs főbérlő meg albérlő. Tulajdonos van és bérlő.

Örömhernyó 2021.10.23. 07:56:57

@Visceroid: Pubika, több ingatlanom van, Orbán a manyup "megvédésével" bizonyította, hogy azt és akkor vesz el, amit csak akar. Nem véletlenül nem Magyarországon dolgozom. Ingatlanjaim vannak Magyarországon, Orbánék inflációs ámokfutása a biztosíték arra, hogy az értékük folyamatosan nő.

Örömhernyó 2021.10.23. 08:11:07

@mad823: A tulajdonos az dologi jogi fogalom. A tulajdonos lehet bérbeadó, de nem feltétlenül kell tulajdonosnak lenni a bérbeadónak (lehet bérlő, haszonélvező stb.).
A főbérlő-albérlő viszony sem ismeretlen. Egy haverom úgy vett ki albérlőként szobát egyetemista korában, hogy a főbérlővel szerződött, aki persze nem volt tulajdonos.

Továbbá van a bérlőtárs és társbérlő, ami szintén nem ugyanaz...

Persze ma már ezek a köznyelvben keverednek.

Lakásbérlésnél alapvetően bérbeadó és bérlő van. A bérbeadó általában tulajdonos, de nem feltétlenül.

para_noir 2021.10.23. 08:40:41

@Örömhernyó: ne haragudj, hatalmas baromságokat hordtál össze, nem tudom, honnan szeded ezeket, de elég nagy hülyeségek. Fű termesztésnél például a bérelt ház még véletlenül sem az elkövetés eszköze, és a prostítúció elősegítése is nagyon messze áll attól, ami felvázoltál.

Örömhernyó 2021.10.23. 09:19:32

@para_noir: Pubika, konkrét jogesetek vannak erre. Ha a kurvanéni megveszi a lakást, akkor senki nem szólhat bele, hogy ott mit csinál (adójogi szempontokat most nem nézzük). De ha bérli a lakást, akkor a bérbeadó igen komoly bajba kerülhet. Persze ehhez le kell bukni, ami ritka, de volt ilyen eset.

Levelező még elvégezheted a jogot, sose késő.

Csak hogy még a magadfajta is megértse, nem kell messze menni, itt az indexen is téma volt:
"alig vannak türelmi zónák, ezért csak lakásban tudnak dolgozni a szexmunkások. Ami azért probléma, mert a törvény a kerítés és a kitartottság mellett a prostitúció elsősegítését is bünteti, amibe az is beletartozik, hogy valaki szexmunkásnak adja bérbe a lakását. (De biztonsági őrt és sofőrt sem alkalmazhatnak, mert az is futtatásnak minősülne.) Mivel nincs pénzük saját ingatlanra, a legtöbb szexmunkás így dolgozik"

index.hu/belfold/2020/02/18/szexmunkasok_erdekvedelmi_egyesulete_kutatas_szexmunka_emberkereskedelem/

A kurvalkodás türelmi zónában mehetne, de az nincs. Saját lakáson mehetne, de az a legtöbb khurvának nincs, ha te kiadod neki, akkor te a prostitúciót elősegíted, belőle élsz, rádhúzhatják, hogy kitartott vagy, stricibácsi.
Gondolj csak anyádra, ő is pont emiatt nem bérelt lakásban fogadta a vendégeit, hanem nálatok.

xyyyxyxyyxyxyyx 2021.10.23. 11:51:25

@Örömhernyó: Pedig igaza volt. Az ügyésznek bizonyítania kell, hogy tudtál a kurvákodásról, csak akkor verik rád a BTK/201-et. Ahogy a fűnél is baromságot mondtál, mert az elkövetése eszközei a lámpák, edények, világításvezérlés, elszívó(k) stb., nem az épület.

Vicces, hogy te mondod másnak, tanuljon jogot, miközben te magad is hülye vagy a joghoz. Ennél már csak az szánalmasabb, ahogy azonnal megsértődsz, ha valaki ellentmond neked, és instant anyázásba fogsz. Frusztrált kis fotelhuszárocskaként sokat lendítene az életminőségeden, ha nem blogokon élnél, hanem néha kimerészkednél az IRL világba is.

Bambano 2021.10.23. 11:55:23

az ugye megvan, hogy ha a tulaj úgy jön, hogy nem szólt és nem vagy otthon, az kb. magánlak sértés?
tehát egyáltalán nem annyiszor jön, amennyiszer akar.
és ha nem vagy otthon, nem mehet be.

Örömhernyó 2021.10.23. 12:00:00

@xyyyxyxyyxyxyyx: Na elővetted a másik nickedet és azzal kommentezel az előzőt megtámogatva? MegaLOL

A fűtermesztésre használt ingatlant zár alá vehetik, a kocsidat lefoglalják. Nyugodjál bele. Honnan tudom? Volt ilyen eset a környezetemben.
Lássuk hány nicked van még!

Örömhernyó 2021.10.23. 12:01:08

@Bambano: Úgy kell megírni a szerződést, hogy bármikor ellenőrizhesd a cickány bérlőt. Ennyikeh

jegeskaveee. 2021.10.23. 12:59:30

@Bambano: Akkor is ezt mondanád, ha te vagy a lakás tulajdonosa?

Weißkopf 2021.10.23. 15:46:41

Főbérlő/bérlő/albérlő témához. Valamikor, amikor a lakásállomány zöme (főleg városokban) bérlakás volt, vagyis állami tulajdonban volt, a lakó bérlő minőségben lakott benne. Ez esetben e lakás egy részét (egyik szobáját) kiadhatta újabb bérlőnek, aki ezzel az aktussal albérlő, maga a bérlő pedig főbérlő lett. Ennek emléke köszön vissza akkor is, amikor a megvásárolt bérlakás immár tulajdonosa (nem bérlője!) adja bérbe az ingatlanát. Ettől kezdve helytelen az albérlő elnevezés, csak bérlőről beszélhetünk.

xyyyxyxyyxyxyyx 2021.10.23. 16:12:06

@Örömhernyó: "A fűtermesztésre használt ingatlant zár alá vehetik, a kocsidat lefoglalják."

Ingatlanról beszéltünk, nem kocsiról. Muti hivatkozást magyar esetekre, ahol az állam tulajdonába szálltak magyar állampolgárok ingatlanai fűtermesztés miatt.

Bambano 2021.10.23. 16:19:29

@Örömhernyó: a szerződést nem úgy írod meg, ahogy te akarod, hanem közös akarattal egybehangzó elvárásokkal.
tehát nekem hiába erőltetnéd, hogy bármikor jöhetsz, nem venném ki a lakásod. ha pedig a szerződésben nincs benne, és mégis bejössz, először is kiváglak, mint macskát sz.rni, másodszor feljelentelek és meg is nyerném a pert.

Bambano 2021.10.23. 16:20:10

@jegeskaveee.: akkor sem én mondom, ha bérbeadó vagyok, meg akkor sem, ha bérbe vevő. mindkét esetben jogszabály mondja. vagyis én mondhatok bármit, a törvény felülírja.

fkv.117 2021.10.23. 18:57:13

@Örömhernyó: Van itt homály rendesen... A házat nem lehet elkobozni akkor se, ha a tulaj termel mariskát, nem hogy az albérlő. Akkor a villamost is el lehet, ha felszáll rá egy gyilkos és megy egy megállót?

"kurválkodasra bérbeadni ingatlant, az prostitúció elősegítése"

És ez szerepel is a szerződésben? Mert ha nem, akkor ugye meg se történt. Ellenőrzéskor se egy fasszal a seggében vár a kurva, honnan látnád hogy nem csak alszik ott?

Szerintem ne igyál többet!

fkv.117 2021.10.23. 18:59:10

@Örömhernyó: "több ingatlanom van"

Rögtön gondoltam hogy nem érdek nélkül irogatsz elfogult faszságokat összevissza...

fkv.117 2021.10.23. 19:03:17

@Örömhernyó: Aha, szóval ha a CBA-ban zsömlét adsz el egy kurvának, és nem csekkolod le hogy ő egy kurva akinek nem szabad, akkor az prosti elősegítése, mert kaja nélkül éhenhalna és nem tudna üzekedni? Sötét vagy mint a néger segge!

fkv.117 2021.10.23. 19:04:44

@xyyyxyxyyxyxyyx: Pontosan! Elősegíteni valamit csak szándékosan lehet. Alec Baldwin se fog most gyilkosságérl, mert abban a tudatban lőtte le a kollégáit, hogy töltetlen játékfegyvert kapott.

fkv.117 2021.10.23. 19:06:30

@Örömhernyó: A közpénzt is ellophatják, ilyen eset is volt a közelünkben, de attól még nem törvényes. Ja és a cigány is kirabolhat az aluljáróban, persze törvénytelenül.

fkv.117 2021.10.23. 19:07:20

@jegeskaveee.: Mivel ez a törvény, ha mást mondana, az semmis lenne.

fkv.117 2021.10.23. 19:08:23

@Weißkopf: Nem kell ilyen messzire menni: a Várban az összes lakást csak bérelni lehet, tulajdonolni nem.

Örömhernyó 2021.10.24. 01:12:23

@fkv.117: Te most bizonyítási nehézségekről írsz. Hogy mi van a szerződésben meg mi nincs... Adót is csalhatsz, amíg le nem buksz, vagy nem jelented be a munkásaidat, mindent meg lehet csinálni, amíg rád nem bizonyítják. Ettől még illegális.

Kurváknak kiadni lakást nem lehet. Lopni se szabadna, mégis sokan teszik. Ettől még jogszabályba ütközik.
Egy bérbeadótól általában elvárható, hogy ellenőrizze az ingatlanát. Büntetőjogban pedig tőle elvárhatósagot vizsgálnak. Átfoghatta-e a tudata, hogy ez bűncselekmény. Ritkán buknak bele, mert általában nem lakáson kapcsolják le a kurvákat.

CBA-ban zsömlét eladni a kurvának teljesen más téma. Ingatlant prostitúció céljára bérbeadni tilos. Ha anyukád folytatni akarja az ipart, akkor vegyen magának lakást.
Nem én mondom, ez a jog mai állása.
Olvasd el a linkelt indexponthu cikket.
Nem velem vitatkozol, jogászok és a kurvak érdekképviseleti szervezete is ezt mondja.

Örömhernyó 2021.10.24. 01:17:28

@fkv.117: Alec Baldwin esetét miért is kevered ide? Tévedés történt az ő esetében, bűnösséget kizáró ok. Valaki mást el fognak marasztalni, de nem őt.

Ha kiadsz egy kurvának egy lakást, évekig fogadja ott a vendégeket, aztán lekapcsolják, akkor azért felmerül majd, hogy kitartott vagy-e. Hogy tudják-e bizonyítani, az más kérdés. De a prostitúcióhoz kapcsolódó visszaélésszerű magatartásokat tiltani kell. Aki kurválkodni akar, az tegye saját ingatlanban.

Örömhernyó 2021.10.24. 01:25:05

@fkv.117: Milyen érdekből írok itt "elfogult faszságokat"? Mert van több ingatlanom és kiadom őket? Külföldön élek jelenleg, az ellenőrzéseket nem én végzem, hanem a megbízottam.
Ma már egy panellyuk is 30 millió körüli értéket képvisel, 2 havi óvadékkal sokra nem mész, mérőórák plombáinak épsége, bérleti díj beszedése is intézendő. A bérlő nem jár helyettem lakógyűlésre, oda is el kell küldeni valakit meghatalmazással. Akkor már ránéz a lakásra is.

Akinek nincs 3 lakóingatlan a nevén, az nem tudja milyen macera van velük. Pláne ha fizikailag nem tudsz ott lenni, mert külföldön élsz.

Örömhernyó 2021.10.24. 10:21:01

@fkv.117: Mondjuk Alec Baldwin is megszegte a fegyverkezelés minden létező biztonsági előírását. Ugyanis nem iranyítjuk oda a fegyvert, amit nem akarunk elpusztítani, lelőni. A fegyvert mindig úgy kell kezelni, mintha éles és töltött lenne. Az elsütőbillentyűre nem tezsed az ujjad, amíg nem vagy kész a lövés leadására.
Nyilván aki élessel töltötte a fegyvert, nagyobb hibát követett el, de Alec Baldwin se tartotta be a fegyverkezelés szabályait. Foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlan veszélyzetetés. Ugyanis minden foglalkozás, aminek szakmai szabályai vannak, akkor is, ha nincs bizonyítványhoz, végzettséghez kötve (állattartás, fegyverkezelés stb.).

Az egészben a vicces, hogy Alec Baldwin maga is egyike a fegyverfóbiás hollywoodi celebeknek. Talán ha nem fegyverfóbiáskodik, akkor tudta volna, hogy hogyan kell szakszerűen, szabályosan kezelni egy fegyvert.
Egyszerűen nem fordulhatott volna elő, hogy éles lőszerrel van töltve a fegyver, de az se fordulhatott volna elő, hogy emberek irányába irányítja a csövet és feléjük elsüti. Ez is hatalmas hiba.

xyyyxyxyyxyxyyx 2021.10.25. 01:50:52

@Örömhernyó: "Ha kiadsz egy kurvának egy lakást, évekig fogadja ott a vendégeket, aztán lekapcsolják, akkor azért felmerül majd, hogy kitartott vagy-e."

Ismét sikerült bizonyítanod, hogy totál hülye vagy a joghoz. Ha kiadsz egy lakást a prostinak, és tudod, hogy ott kurválkodik, akkor az a prostitúció elősegítése nevű bűncselekmény (Btk. 201/b). Ha elveszed a pénzét, vagy önként odaadja a prostitúcióval keresett pénzét (a.k.a te vagy a nő stricije), akkor követed el a kitartottság nevű bűncselekményt (Btk. 202.).

"Kurváknak kiadni lakást nem lehet."

Ismét baromságot írtál, sehol nincs ilyen jogszabály. Kurvának lakhatásra kiadhatsz lakást. Ha paranoiás vagy, akkor egyszerűen beleírod a bérleti szerződésbe, hogy a bérlő csak lakhatás céljára használhatja a lakást, ott üzleti tevékenységet nem folytathat.

"A fűtermesztésre használt ingatlant zár alá vehetik, a kocsidat lefoglalják."

Erre a baromságodra továbbra is repesve várjuk a hivatkozásokat, mikor hol történt ilyen Magyarországon.

Sadist 2021.10.25. 14:28:47

@Örömhernyó: "Valaki mást el fognak marasztalni, de nem őt."

[off]
A forgatás felelős fegyvermestere egy 24 éves kis tapasztalatlan picsa volt. Megmondják neki, hogy legközelebb jobban figyeljen oda, oszt' jó napot.
[/off]
süti beállítások módosítása