Bosszantó, amikor lehamuzzák az erkélyed...

"Segítség bagózik a felettem lakó én meg miatta tartok hamutálat az erkélyemen!" Ez is lehetne a mostani eset nyitómondata...

cigi_cigaretta_dohanyzas_erkely_szomszed_mit_tegyek_hamu_fust_tarsashaz_lakas.jpg

Az erkély sokféle tevékenységre alkalmas és klassz dolog, de van, hogy a feletted lakó miatt, nem tudod komfortosan használni a sajátodat, ami igencsak bosszantó.

Egyik medveolvasónk írt nekünk egy szomorú levelet, arról, hogyan hamuzza tönkre az életüket a felettük lakó. Természetesen a személyazonossága védelme érdekében a valós nevét, illetve a lakhelyének beazonosításához segítő adatokat nem közöljük. A levélének részletét alább láthatod:

Kedves Házmestermedve!

... kaptunk műfüvet ajándékba, megcsináltuk szépre, jóra az erélyt, így nagyon szeretnek a gyerekek kint játszani, a füstöt már majdnem megszoktuk. Ami viszont a gondom, hogy a felettünk lakó lehamuzza a cigarettáját. Sajnos rendszeres, hogy a lehulló hamu konkrétan egyben megáll a műfüvön, ami eddig nem is volt látható, de most egyenesen bosszantó, hogy kihamuzik. Hozzá kell tenni, hogy van egy kis kilógó tető csinálva. A közös képviselő annyit mondott, hogy mivel önkormányzati lakás, így nekik tudja továbbítani a panaszt, amennyiben sikerül fotót készíteni. De hát, hogyan fotózzam le?  Ennyi erővel én is oda hamuzhatok és lefotózhatom...Félek tőle, hogy ha szépen is megkérem, hogy ne hamuzzon le, akkor másnap csikkek lesznek a szép műfüvön.

Mit tegyek? Tűrjek vagy merjek szólni? Félek, hogy reggelre meghúzzák a kocsinkat vagy leöntenek valamit az erkélyre.

Előre is köszönöm a tanácsot, de már azért is hálás vagyok, hogy elolvastátok!
Üdvözlettel, Klári"

Számos ellentét merülhet fel a szomszédokkal kapcsolatban, ha erkélyről van szó, de panaszokat toronymagasan a cigiző vs. nem dohányzó viták vezetik, most is épp egy ilyen esetről van szó, szerencsére vannak lehetőségek a megoldásra.

Kezd kedvesen!

Sok ember szemléli az életet kizárólag az önnön szemszögéből. Elképzelhető, hogy a fenti erkélyszomszéd bele sem gondol, hogy amíg a napi stresszét próbálja meg leküzdeni néhány szál cigi elszívásával, valakit a közvetlen közelében éppen ezzel idegesít fel.

cigi_cigaretta_dohanyzas_erkely_szomszed_mit_tegyek_hamu_fust_tarsashaz_lakas_3.jpg

Könnyen lehet, hogy egy udvariasan megfogalmazott személyes tájékoztatás rádöbbenti, hogy "hoppá tényleg, eddig eszembe se jutott, hogy az a picike hamu a cigaretta végéről másnak komoly gondot okoz."

Ezt a beszélgetést érdemes akkor megejteni, amikor te is nyugodt vagy és a szomszéd sem épp a válóper értesítőjét gyűri össze a postaládáknál, szóval bölcsen az időzítéssel!

A meglepetés ereje!

Ha hasonló cipőben jársz, mint Klári akkor próbáld meg kimaxolni a cukiságot! Valóban nehéz egy olyan emberrel jópofizni, aki borsot tör az orrod alá, de egy váratlanul kedves gesztus lendíthet az ügyeden. Példának okáért ajándékozd meg egy erkélyre felfüggeszthető, csinos hamutállal! A megfelelő körítéssel elérheted a célod, de sajnos ha egy igazi trollal (na jó, olyanok nem léteznek, de érted mire gondolok) van dolgod, akkor könnyen lehet, hogy kiröhög és bevágja a kukába az ajándékod.

De megéri az a pár száz forint a próbálkozást, ami sok további évet felhőtlenné tesz a számodra nem?

cigi_cigaretta_dohanyzas_erkely_szomszed_mit_tegyek_hamu_fust_tarsashaz_lakas_2.jpg

Ha nem sikerült a fenti módokon orvosolni a problémát, akkor érdemes bevonni egy harmadik felet.

Béketeremtő közös képviselő

A következő lépcsőfok, hogy a közös képviselődet keresed fel, hogy mint egy semleges fél beszéljen a szóban forgó emberkével. Az olvasói levélből kiderül, hogy Klári is kért segítséget  a sajátjától. Bevallom kicsit értetlenül állok magam is azon kérés fölött, hogy csak akkor lépne a kolléga, hogyha sikerül lencsevégre kapni a "bűntényt". Anélkül, hogy pálcát törnénk bárki felett, részemről fontosnak tartom, hogy a közös képviselőhöz bátran forduljanak a panaszaikkal a társasházban élők és ő a legjobb tudása szerint segítsen orvosolni a problémát és elsimítani az esetleges konfliktusokat.

Jegyző, mint az utolsó mentsvár

Ha még mindig fennáll a probléma és a hamueső továbbra is szakadatlanul szállingózik az erkélyre, akkor érdemes jegyzőhöz fordulni és birtokvédelmet kérni, mert nem tudja az illető a saját erkélyét használni. A birtokvédelmi kérést az SZMSZ (Szervezeti és Működési Szabályzat) dohányzásról szóló pontjaira hivatkozva is lehet kérni a jegyzőtől.

Klári esetében valószínű, hogy átteszik másik kerület jegyzőjéhez, mert az Önkormányzati lakás miatt összeférhetetlenség van. Az SZMSZ a Közhasznú Társaság (önkormányzat) készséggel átadja majd Klárinak.


Reméljük medveolvasónk erkélyén gyülekező hamukupacok megszűnnek és a dohányzó szomszédból adódó problémákkal együtt hamarosan eltűnnek.

Ha pedig társasházi témában bármilyen kérdésed van, nézd meg, kik vagyunk, mik vagyunk (ehhez kattints ide) és keress bátran! Épp leváltanátok a közös képviselőt vagy kíváncsi vagy, mi hogyan csinálnánk, ha a te házadat is mi kezelnénk? Nézd meg, szerintünk hogyan lehet jól csinálni! Kattints és ismerkedj meg Házmestermedvével, munka közben!

70 komment
2020-06-02 16:08:45 - Házmestermedve

A bejegyzés trackback címe:

https://hazmestermedve.blog.hu/api/trackback/id/tr9515664428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolompar lole 1116 2020.06.03. 22:06:46

Szerintem egy kedves "a kurva anyádat hamuzgassad, köcsög!" minden problémát áthidal. :)

feketeesfeher 2020.06.03. 23:01:30

Nekem az alattam lakó intelligens lakótárs úgy hozta a tudomásomra, hogy zavarja a nappalim székeinek a kopogása, hogy becsöngetett, és átadott 3 csomag filc tappancsot.
Én meg aznap felragasztottam. Hát így.

Ouvrez-vous à moi2 2020.06.03. 23:02:47

@kolompar lole 1116:
Az attól függ. Ha Klári vagy a párja 130 kiló mint én, akkor esélyes. :D
Egyébként én venném a célzást és odaadnám nekik annak a csávónak a névjegykártyáját aki a redőnyt szerelte az erkélyünkre :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.04. 00:42:45

Na és mi van akkor, ha az alattad lakó dohányzik az erkélyen, és felszáll hozzád a bagófüst?

registerz 2020.06.04. 06:27:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Semmi bazmeg, ne menjen ki a világűrbe?!

registerz 2020.06.04. 06:28:14

@kolompar lole 1116: Magyarországon alapjáraton igy kell megoldani a kérdést, lásd lentebb (vagy fentebb?). :D

Stylex 2020.06.04. 06:53:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: sajnos semmi.
Az ilyen igenytelen,ostoba véglényekkel (Lasd a masik valaszadot!)nem lehet ertelmesen komunikalni!
Jogilag semmit nem lehet az ilyen jobbágyak ellen tenni...
De csak jogilag.

232323 2020.06.04. 07:45:39

csongess be es kerd meg szepen. aztan ha a reakcioja nem okes bazd le. aztan jegyzo meg nyomj kutyaszart a postaladajaba meg nyomd be pillanatragasztoval az ajtajat.

olcsójános 2020.06.04. 09:12:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mivel dohányosról van szó, abból kell kiindulni, hogy elszívta az agyát, így az értelmes beszélgetés kizárva. Gondolod, hogy aki magát ilyen módon mérgezi, az bárki másra tekintettel lesz? Ugye hogy ilyet senki nem gondol. Egyetlen megoldás létezik, lemész, becsöngetsz és szó nélkül orrba vered, csak úgy köszönésképpen. Aztán megmondod neki, hogy nincs több füst vagy ez a fajta köszönés a részedről mindennapos program lesz. A dohányosok, a zenét üvöltető ökrök az éjjel 2-3 ig kertipartizó, házibulizó állatsereg, mind ugyanonnan jön. Az egyetlen dolog amiből értenek az az, ha orrba vered mindet.

Quas! 2020.06.04. 09:26:06

@olcsójános: Sajnállak, szar életed lehet. Tényleg az a megoldás, hogy akinek a viselkedése nem tetszik, pofán vágod? Ez egy igen civilizált és intelligens megoldás, gratulálok.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.04. 12:14:39

@Quas!: trollkodik. nezd meg miket kommentel, dohanyosnak kis agya van, bmw az auto semmi mas, kozeleg a vegitelet es mindenki a gyehenna tuzen fog egni. abba inkabb nem gondolok bele hogy komolyan irja ezeket.

CoolKoon 2020.06.04. 12:53:02

Jaj istenem, ez valami egészen félelmetes, amit itt leműveltetek :D Ami a posztot illeti, speciel én is az első udvarias kérés után a közös képviselőhöz mennék. Ha másnap csikkek lennének az erkélyen, esetleg valaki meghúzná az autómat, akkor természetesen menne a pillanatragasztó a zárba, és/vagy a villanykábel átvágása (fontos, hogy a villanyóra ELŐTT legyen átvágva a kábel, mert addig az ELMŰ-é a cucc, ergo az illető maga hozzá se nyúlhat). De természetesen alapból nem ezzel kell nyitni, mert fölöslegesen vágná az ember maga alatt a fát.

lutria 2020.06.04. 13:39:24

A felettünk lakó is rendszeresen kihamuzott az erkélyablakon,magából adódóan a csikket is kihajította-úgy egy hónapja a csikktől kigyulladt az erkélyek alatti bokor amiben egy jól kiszáradt fatönk is volt,mire észrevették már méteres lánggal égett-rendőrök,tűzoltók jöttek-na,azóta nem hamuzik/dobál csikkeket...

ebella2 2020.06.04. 13:47:36

@232323: Ő meg nyom a tiedbe bosszúból, és neki is meg neki is meg neked is több százezer kára lesz pár hónap alatt. Rendkívül okos.

2020.06.04. 15:25:29

@olcsójános:
És ha erősebb nálad az illető? Vagy erősebb apukája van, mint neked?

Ugyanezt gondolom az összes önbíráskodó "megoldásról", ha én megteszem, hogy mondjuk szart teszek a lábtörlőjére, meg hasonlók, akkor azt ő is megtudja tenni.

Ezzel nem mondtam, hogy mi a megoldás, mert a szenvedélybetegség tényleg a másokra tekintettel nem lévő véglényt tudja kihozni az emberekből, akik helyből a problémát nem fogják érteni, de az biztos, hogy az önbíráskodás nem megoldás.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.04. 16:38:24

@Quas!:

Sajnos vannak olyanok, akik tényleg nem értenek másból, csak az orrbavágásból. Csak hát ehhez az szükséges, hogy erősebb legyél annál, akit orrba vágsz.

PTG 2020.06.04. 17:07:25

A saját erkélyén mindenki azt csinál, amit akar. Aki akar, fújhatja a dohányfüstöt a fölötte
lakóhoz. Aki akar, pisálhat lefelé az alatta lakóhoz.

PTG 2020.06.04. 17:10:43

Nem kell kimennie a világűrbe. Ha szereti, hogy a lakása bűzlik a cigifüsttől, akkor csukja be
az ablakait és a szobában szívja. Élvezze. Ha meg nem szereti, ezért megy ki az erkélyre, akkor
fogja fel, hogy a szomszédai se szeretik. Lemehet pl. az utcára. Vagy akár a lépcsőházba.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.04. 17:12:41

@CoolKoon: ez azert jo otlet mert egy honap mulva vagy jovo ilyenkor veled is megeshet, hogy elvagodott a kabel, telement ragasztoval a zar, bedobtak az ablakot egy kovel vagy kigyulladt az auto. o majd az igazat mondja a rendorsegen, hogy igen, tegnap fenyegetted meg, es utana mentek tonkre a dolgai, meg te is az igazat mondod, hogy nem volt vitad senkivel az elmult idoben, nincs otleted ki tehette.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.04. 17:16:43

btw a kozepso kepen nem dohanyzik a szakallas hanem gozol, annak nincs hamuja es egetett avar szaga sem.

CoolKoon 2020.06.04. 17:29:34

@droid_: Még egyszer: NEM ezzel kell kezdeni. De ha egy ilyen kérés után "hirtelen" valaki kulccsal meghúzná az autóm, akkor nem okozna különösebb gondot számomra a revans. És ki beszélt itt fenyegetésről?

CoolKoon 2020.06.04. 17:33:59

@PTG: Nem, a poszt is arról szól, hogy nem csinálhat bármi bármit a saját erkélyén se, ti. nem akadályozhat másokat a saját otthonukban abban, hogy kimenjenek az erkélyre. Ellenkező esetben ugyanis az alattuk lévő lakó is megcsinálhatja az, hogy teszem azt belevezeti a fázist egy (szigetelt) tetőelembe, aztán ha a ráhugyozót a legnemesebb szervén keresztül megcsapja az áram, akkor megvonhatja a vállát, hogy "hát de az az én erkélyemen volt felszerelve".

GyMasa 2020.06.04. 19:19:45

Én a második megoldást tartom jónak.
Venni kell neki egy cuki kis hamutálat, és odaajándékozni neki.
Ha ebből nem ért, akkor vérmérséklet szerint lehet továbblépni.
- Lehet csinálni, ahogy a cikk írja
- Vagy lehet hatékonyabbá tenni a dolgot. Meglesni, mikor dobja ki a szemetét, és kikukázni néhány csikket a szemeteszsákjából, szigorúan csipesszel és gumikesztyűben, hogy csak az ő DNS-e és ujjlenyomatai legyenek rajta.
Utána a csikkeket minden nap, miután dohányzott, "véletlenszerűen" elhelyezni a saját erkélyen (Megint csak, csipesszel/gumikesztűben) és fotót csinálni róla, majd a csikkeket felcimkézett zacsikba egyenként eltenni.
És, ezekkel a "bizonyítékokkal" felnyomni a jegyzőnél.
Természetesen, mindezt csak egy, az első pontban említett akció teljes sikertelensége esetén.
Bónusz megoldás:
A hamu figyelmen kívül hagyása, és az élet továbbélése :-)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.04. 19:41:49

@CoolKoon: jah, igaz. nem fenyegetes hanem konfliktus. tokmindegy hogy ezzel kezded vagy ezzel folytatod, ugyanolyan nagy okossag.

CoolKoon 2020.06.04. 19:50:08

@droid_: Egyrész nem tökmindegy, másrészt pedig nem, csak autókaristolás, erkélyen lévő csikkek, és/vagy összetrutyizott erkély esetén fordulnék ezekhez a módszerekez, mert ez esetben világos, hogy más nem használ.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.04. 20:39:46

@CoolKoon: rendben, akkor szerinted okos dolog. amugy mit lepsz ha ezutan nalad is elvagodik a villanyvezetek es beragasztodik a zar?

CoolKoon 2020.06.04. 20:45:22

@droid_: Kamerát. Igen, rohadékok ellen sajnos nagyon kevés a mozgástere az embernek.

GyMasa 2020.06.04. 20:47:09

@CoolKoon:
Lehet, ezért kellene civilizáltan nyitni?

CoolKoon 2020.06.04. 21:30:27

@GyMasa: Én már rögtön az elején leszögeztem, hogy minden, amit itt leírtam, akkor esedékes, ha az illető valami otrombasággal vág vissza?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.06.04. 21:35:43

@CoolKoon: miutan visszakaptal mindent, veszel egy kamerat?

Bela Voltam 2020.06.04. 21:44:50

@registerz: Igen, menjen ki a vilagurbe. En is hasonlo cipoben jarok, mint a Kovacsne alnevu. Nalunk az alattunk levo bagozik, es nyilvan nem akar a balfasz belefulladni a sajat buzebe, igy az ablakban teszi, amit a fizika kegyetlen torvenyei felhoznak hozzank.

GyMasa 2020.06.04. 21:48:52

@CoolKoon:
OK igazad van :-)
Túl sok volt a válasz és nem figyeltem eléggé!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.04. 23:46:31

@Bela Voltam:

Mi csak jártunk hasonló cipőben, most családi házban élünk, így szerencsére nem érint már a dolog.

De ugyanez volt a helyzet, mint nálad, a kettővel alattunk lakó pár a loggián bagózott. Szerencsére kulturált módon sikerült megoldani a dolgot, egy nyugodt, szinte baráti beszélgetés után a loggia helyett a nyitott ablakú konyhában bagóztak, onnan már alig jött fel hozzánk a füst. Néha picit, de tényleg csak picit lehetett érezni, de ennyit még megrögzött antibagós létünkre is elviseltünk a jószomszédság érdekében.

Csak hát sajnos az embernek nincsenek mindig kulturált szomszédai, és ha a kérés, a szép szó nem használ, akkor alternatív megoldásokat kell keresni.

élhetetlen 2020.06.05. 01:15:06

@feketeesfeher: Csak folytatás. 27 évig laktam egy társasház legfelső emeletén. Úgy tíz év múlva mondta az egyik alsó lakó, hogy, mikor elhúzom a széket az asztaltól, vagy visszatolom, hallatszik a csikorgás. Csak annyit tudtam mondani, hogy szólhattál volna előbb is. Aztán ragasztottam én is a filc papucsot.

élhetetlen 2020.06.05. 01:29:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Megajándékozod egy kis elemes vetilátorral, és két évre elég elemmel. Ha fúj a szél, úgyis elviszi a füstöt, ha szélcsend van, a legkisebb teljesítményű készülék is elfújja a füstöt a ház falától. Már csak egy fedeles hamutartó kell, amiből a szél sem tudja szétszórni a hamut.

élhetetlen 2020.06.05. 02:04:01

@PTG: “Lemehet pl. az utcára. Vagy akár a lépcsőházba.”. Jó ötletek. Nem elég a földszinten lakónak az utca zaja, dízel/benzin gőze, pora, még kapja meg a ház dohányosait is. A (zárt) lépcsőház meg azt jelenti, hogy az összes felette lakó lakásába beszivárog a füst. Hiába a szigetelés, a zár környékén mindig van valami rés. Tudom. És ez nem cigi ügy, de a házban vannak leválasztott kis lakások, ahol az előszobában van a konyha. Leégeti a fokhagymás kaját, és természetesen nem a saját szobáján keresztül szellőztet az utcára, hanem kinyitja a lépcsőházba nyíló ajtót. Aztán szagolhatom, jöhet a kereszthuzat, de a wc, fürdőszoba nem átszellőztethető, ott marad a penetráns fokhagyma bűz. És ezt ajánlod a dohányosoknak, mint megoldást? Jó, hogy nem azzal jössz, hogy egy esti utolsó cigihez pizsiben menjen el (akár télen) egy lakatlan területre. De ott lehet, hogy zavarná a madarakat. Nem kéne kiírtani a dohányosokat?

élhetetlen 2020.06.05. 02:19:21

@Stylex: “Az ilyen igenytelen,ostoba véglényekkel … nem lehet ertelmesen komunikalni!” Bezzeg az ilyen intelligens úriemberekkel igen, akik szerint csak le kell verni az illetőt… @Kovacs Nocraft Jozsefne: biztosan örül az erkölcsi támogatásodnak

élhetetlen 2020.06.05. 02:31:25

@olcsójános: “Mivel dohányosról van szó, abból kell kiindulni, hogy elszívta az agyát, így az értelmes beszélgetés kizárva”. Tudod, volt egy zseniális kollégám, akinek a nem éppen zseniális főnöke azt mondta, hogy ne igya el az agyát. A válasz az volt, hogy örülnél, ha annyi eszed lenne, mint amennyi nekem majd marad. Attól, hogy nem dohányzol, még nem leszel, okos, viszont bunkó vagy. “Egyetlen megoldás létezik, lemész, becsöngetsz és szó nélkül orrba vered, csak úgy köszönésképpen.”.

2020.06.05. 21:39:19

Milyen kibaszott törzsfejlődés alatti szintre ugrott vissza Magyarország? Ezek a "megoldások" a kommentek 70%-ában a cro magnoni időket idézik.
Normális helyeken, először szólsz a szomszédnak, hogy bocsi-de-ne-hamuzz-ki-mert-a-szél-befújja. A legtöbb ember bele sem gondol, hogy mivel járhatnak az általa átlagosnak tűnő tevékenységei. Az esetek további 20%-ban idősebb emberről van szó, aki akkor szocializálódott, amikor a szülészeten az izgatottan várakozó kispapákból 10-ből 9 láncdohányzott a kórház épületében. És igen, van 10 %-nyi tahó,m akiken az sem segít, ha a küszöbükre szarsz reggelente.

2020.06.05. 21:48:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Figyelj, ha én a saját erkélyemen dohányozni akarok, akkor fogok is. És ha a szomszéd is dohányzik, miközben nekem nyitva az ablakom, akkor ez van ... 5 másodperc után kiviszi a szél. És nekem jöhetnél fel hőbörögni, hogy téged zavar, csípőből lőnék vissza a töltött-káposztád, rántott húsod, rakod keled, vagy bármilyen más kajád szagával, amitől nekem konkrét hányingerem van. Mint neked a bagófüsttől. Hát jól tetted, hogy tanyára költöztél, mert az való neked.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.05. 21:51:27

@Pink Petsch:

"Milyen kibaszott törzsfejlődés alatti szintre ugrott vissza Magyarország? Ezek a "megoldások" a kommentek 70%-ában a cro magnoni időket idézik. "

"Normális helyeken, először szólsz a szomszédnak, hogy bocsi-de-ne-hamuzz-ki-mert-a-szél-befújja. "

Milyen igazad van. :D Hiszen épp te írod, hogy:

"ha én a saját erkélyemen dohányozni akarok, akkor fogok is. "

:D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.05. 21:54:52

@Pink Petsch:

"ha én a saját erkélyemen dohányozni akarok, akkor fogok is. "

Na látod, te vagy az a fajta, akiről szól @olcsójános: kommentje:

"Mivel dohányosról van szó, abból kell kiindulni, hogy elszívta az agyát, így az értelmes beszélgetés kizárva. Gondolod, hogy aki magát ilyen módon mérgezi, az bárki másra tekintettel lesz? Ugye hogy ilyet senki nem gondol. Egyetlen megoldás létezik, lemész, becsöngetsz és szó nélkül orrba vered, csak úgy köszönésképpen. Aztán megmondod neki, hogy nincs több füst vagy ez a fajta köszönés a részedről mindennapos program lesz. A dohányosok, a zenét üvöltető ökrök az éjjel 2-3 ig kertipartizó, házibulizó állatsereg, mind ugyanonnan jön. Az egyetlen dolog amiből értenek az az, ha orrba vered mindet."

Tényleg van az a bunkó, aki csak a verésből ért.

2020.06.05. 21:57:37

Ja, és én a posztoló helyében szólnék a felső a szomszédnak, hogy ugyan-már-legyen-szíves nem az erkélyen kihamuzni. Ami taplóság, aminek valszeg nincs is tudatában, tekintve, hogy a posztolónak amíg nem kapott műfűborítást "ajiba", fel sem tűnt, mert a szél lehordta. Szóval, én nem rögtön lángszóróval mennék, hanem normálisan beszélnék a szomszédommal, hogy figyi-ez-van ...

2020.06.05. 21:59:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te meg az a fajta, aki jó hogy végre tanyára költözött, és nem él többet emberek között. Hamarabb kellett volna ...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.06. 13:04:59

@Pink Petsch:

Azt hiszem, az ételszagokkal neked van bajod:

"csípőből lőnék vissza a töltött-káposztád, rántott húsod, rakod keled, vagy bármilyen más kajád szagával, amitől nekem konkrét hányingerem van."

Szar életed lehet 10 méterre egy thai étteremtől. :)

Stylex 2020.06.06. 17:44:52

@élhetetlen: az inteligencia ott kezdödik ,hogy az ember nem cigizik.Akik igen,azok eleve nem inteligensek.Pont.Az ilyen agyhalottak-na jo nem mind,csak a 99.99%-eleve szarik a környezetere.Viszont ezert cserebe a legönerzetesebb veglenyek a vilagon.
Aki masnak a lakasaba becigizik,az viselje a következmenyeket.Legyen az barmi is.
Sajnos,az euban ez meg nincs ertelmezhetöen szabalyozva,ami egy szanalmas dolog.
Bar a legszanalmasabb,hogy a bagos gyökerekkel nem lehet erröl beszelni.Ez van.

Stylex 2020.06.06. 17:47:13

@Pink Petsch: Ket füles utan nem mennel többet az erkelyedre se ki,nem hogy cigizni.
Kivanom,hogy elöbb utobb jöjjön neked ilyen szomszed össze es megneveljen,ha mar a szüleid nem tettek!

élhetetlen 2020.06.07. 00:59:54

@Stylex: Az intelligencia ott kezdődik, hogy két l-lel írják. És, hogy olcsójánost idézzem, “Egyetlen megoldás létezik, lemész, becsöngetsz és szó nélkül orrba vered, csak úgy köszönésképpen”. vagy a te szöveged, “Ket füles utan nem mennel többet az erkelyedre se ki,nem hogy cigizni”. És nem ti vagytok az igénytelen, ostoba véglények, akiknél a kommunikáció az ütéssel kezdődik, vagy folytatódik. Ah, dehogy, ti végtelenül empatikus, kedves, okos, sőt zseniális úriemberek vagytok, akik minden problémára tudják a megfelelő megoldást. Ütni!

Amúgy a “becigizel”. Nem levitál a felette lakó ablakánál, és fújja be a füstöt. Két eset van, fúj a szél, akkor elviszi a füstöt valamerre, a másik, szélcsend van, a füst felfelé száll, de nem kanyagodik be más lakásába, legfeljebb valamennyi beszivárog. de erre is, és a hamuzásra (fedeles hamutartó) is vannak elegánsabb módszerek, mint a leverés. “Bar a legszanalmasabb,hogy a bagos gyökerekkel nem lehet erröl beszelni”. Bezzeg veled, aki ostoba véglényezik, bunkózik, stb. milyen értelmesen el lehet beszélgetni! Úgy tűnik, te tartozol “a legönerzetesebb veglenyek” közé. Mert te már attól helikopter vagy, hogy nem dohányzol, és ez elég érték egy életre, szerinted. Ettől már okos is vagy, gondolom, szép is, na, hagyjuk.

élhetetlen 2020.06.07. 01:06:43

@Stylex: @Pink Petsch: (csak, hogy lásd). “Kivanom,hogy elöbb utobb jöjjön neked ilyen szomszed össze es megneveljen,ha mar a szüleid nem tettek!”. Ja, hogy téged úgy neveltek (meg) a szüleid, hogy vertek? Ezért csak ezt a módszert ismered? Részvétem, de már lett volna időd egy pszichológust keresni, aki segít ezt feldolgozni.

Stylex 2020.06.08. 11:46:54

@élhetetlen: Magyarazthatod a magyarazhatatlant te hülyegyerek,a tenyek makacs dolgok.
A sztori ott kezdödik,hogy BECIGIZEL masnak a lakasaba.Pont!
Tapasztalatbol tudom,hogy 20 bol 20 kikeri maganak,ha szolnak nekik.
Ugyhogy innentöl az a szitu,hogy a kedves szomszed vagy össszeszedi magat,vagy majd öt fogjak összeszedni.
Te itt fotelhuszarkodhatsz nevtelenül.Irogathatsz a pszeudo modoros stilusodban.
A lenyegen nem valtoztat:egy senkihazi csira vagy,aki mas egszsegere szarik,ha u8tana kap egy fülest akkor pedig önerzeteskedik!

Szanalmas ez a vergödes amit müvelsz hülyegyerek.
De irjal meg nyugodtan,mi jokat röhögünk az osotbasagaidon!

élhetetlen 2020.06.08. 15:56:27

@Stylex: Igen, ”a tények makacs dolgok”. Az is tény, hogy itt te is névtelül fotelhuszárkodva vered szét a szomszédokat. Ez nem szánalmas vergődés? Az, hogy mellé még bunkó is vagy, senkiházi csirázol, hülyegyerekezel, ez nem sokat javít a rólad kialakult képen.

2020.06.08. 15:57:15

@Pink Petsch:
Oké, szólsz a szomszédnak, hogy ne hamuzzon. Erre a válasz, hogy ha ő hamuzni akar a saját erkélyén, akkor hamuzni fog. Erre mit lépsz?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.08. 21:15:52

@Pink Petsch:

Nem igazán, nem én lakom 10 méterre egy thai étteremtől.

"akkor felhívom a Hausverwaltungot ..."

Na und? Was kann die Hausverwaltung tun, wozu ist sie überhaupt befugt? Und wie willst du beweisen, daß dein Nachbar die Asche auf deinen Balkon streut? Wirst du etwa eine Sicherheitskamera auf ihn richten? Keine gute Idee, das wäre unbefugtes Eindringen in seine Privatsphäre und es würde dir eine fette Strafe einbringen. Womöglich würde das Gericht so eine Aufnahme nicht als Beweis zulassen, weil sie rechtswidrig gemacht wurde.

Du kannst also die Hausverwaltung ruhig vergessen. Welche andere Idee kannst du aus deinem \ß$ŁłíäđĐ[]íłŁ$ß\

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.08. 21:17:43

Basszus, nem találtam az A Umlautot.

Ärmel herausschütteln?

Stylex 2020.06.10. 10:01:45

@élhetetlen: Mindig a sorrenddel van a gond.Nem kell senkinek az ablakaba cigizni,nem kell senkit zaklatni(legyen az szag,hang,paraszt viselkedese,stb.)es akkor nincs problema.
EZZEL kezdödik minden.Nme kell senkit "szetcsapni"ha az a avalaki nem gyöker,ha odafigyel masokra is.
Az olyan kis feregnyulvanyok mint te,ezt az elsö lepest kifelejtik es a következmenyeken viszont onerzetesen picsognak es magarazazzak a magyarazhatatlant.
Persze nem vagyok benne biztos,hogy felfogtad amit irtam.Az eddigi kommentekböl latszik,hogy vannak problemaid...

élhetetlen 2020.06.10. 21:49:07

@Stylex: Ha lennél szíves visszanézni egy bejegyzésre. élhetetlen 2020.06.05, 01.15 , így időponttal nem nehéz. Honnét kellett volna tudnom. hogy a székmozgatás lehallatszik, ha soha nem laktam egyik alattam levő lakásban sem? Mikor szóba került, akkor papucsoltam a széklábakat. hú, mekkora kis féregnyúlvány vagyok. Elképzellek, mint kultúrembert, aki végigjárja egy társasházban a felette lakókat, hogy ki milyen szagot nem szeret, az egyik a fohagyma szagot nem, a másik a kelkáposztát nem, a harmadik a karalábét sem, a negyedik a forró zsiradék szagát sem, stb., tehát te csak üres főtt tésztát eszel egy életen keresztül, vagy nem nyitod ki a konyhaablakot, mert te odafigyelsz másokra. Ne röhögtess! Vagy már kimenekültél az emberek közül?
Egyébként a poszt arról szólt, hogy a leeső hamu, ami eddig nem zavarta, most az ajándékba kapott műfüvén már zavarja. Amire megoldás egy ajándék fedeles hamutartó, és egy beszélgetés. www.gastrozone.hu/keramia-kinti-hamutarto-diszitett-12-cm-kek-kulonbozo-motivumok.html?gclid=Cj0KCQjwiYL3BRDVARIsAF9E4GcixW82Cw58ZbXu8pwQc893eZ3O-V5pWEIOENn-_rneLdYayvqdvLoaAgEbEALw_wcB . Van olcsóbb is. De egy ilyen ajándékozása az nem ér meg egy kísérletet, ha ő nem jött rá, hogy most zavar, ami eddig nem zavart, inkább jöjjön a “a kedves szomszed vagy össszeszedi magat,vagy majd öt fogjak összeszedni.”. “Persze nem vagyok benne biztos,hogy felfogtad amit irtam”. Én viszont biztos vagyok abban, hogy semmit nem értettél abból, amit írtam. És, “Az eddigi kommentekböl latszik,hogy vannak problemaid...”. Milyen problémáim vannak? Nem erőszakosan akarom megoldani a vitás helyzeteket? Komoly probléma, ahogy az is, ha ilyen hozzáállású emberekkel nem kívánom folytatni a komment váltást? Ezeket én nem érzem problémának. Ennyi. Befejeztem .

Stylex 2020.06.12. 07:05:16

@élhetetlen: a tarsashazakban cigarettazo emberek tisztaban vannak azzal,hogy mit müvelnek.
ezeknek az embereknek 2 fajtaja van.
Az egyik magatol is ugy es ott cigizik ,hogy ne zavarjon masokat,mert tudja,felfogja,hogy amit csinal,az egy nyomorult szokas ,de a többieket nem akarja ezzel zavarni.
Ezzel szemben a többseg szarik az egeszre.
Eppen amikor rajön a dolog,akkor es ott ragyujt.
Persze nem akarja hogy a lakasa büzölögjön,ezert kimegy az erkelyre,ablakba es ott csinalja.
A legszebb amikor ez ejjel törtenik,mire felkelsz mar az egesz lakas büzlik ettöl a szartol.

A kajaszaggal vont parhuzamod szimplan eröltetett,amit a sok ostoba érvtelen cigarettazo idiota hasznal,a sajat ostobasagat vedeni...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.12. 07:44:13

@Stylex:

Már csak azért is pocsék az ételszaggal vont párhuzam, mert a legtöbb társasház konyhájában van szagelszívó. Na meg az ételszag nem rákkeltő.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.12. 23:04:19

@Stylex:

Az ismeretségi körömben igen sok dohányos van. Erős dohányosok, megőrülnek, ha nincs dohányuk, létezni sem tudnak nélküle, annyira függők. Többször előfordult, hogy egyikük-másikuk képes volt 25km-t kerékpározni egy marék dohányért. Ha nincs dohányuk, csikkeket gyűjtenek, azokból szedik ki a maradék dohányt, azt szívják. Szánalmasak.

élhetetlen 2020.06.12. 23:56:35

@Stylex: Ha ennyire akarod, legyen még egy kör. “Az egyik magatol is ugy es ott cigizik ,hogy ne zavarjon masokat”, “Ezzel szemben a többseg szarik az egeszre.”. Tehát az első kört nem is látod, tehát fogalmad sincs, hányan vannak, de azt tudod, hogy aki,“amikor rajön a dolog,akkor es ott ragyujt”, az a többség. Logikusnak megállapításnak találod? “A kajaszaggal vont parhuzamod szimplan eröltetett”. Ja. Te nem dohányzol, tehát jogod van utálni cigiszagot, én nem eszem fokhagymát, de nincs jogom utálni az (égett/sült) fokhagyma szagot. Kicsit visszamenve. Csak a logikai készséged: “Te itt fotelhuszarkodhatsz nevtelenül”, írtad. A válaszom ez volt: “Az is tény, hogy itt te is névtelenül fotelhuszárkodva vered szét a szomszédokat. Ez nem szánalmas vergődés? “, és még az agyad helyéhez sem kapsz, fel sem fogod, hogy mennyit ér az “érvelésed”.

élhetetlen 2020.06.13. 00:46:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Elegánsabbnak gondolod, ha nem nekem írsz, hanem rólam? “Már csak azért is pocsék az ételszaggal vont párhuzam, mert a legtöbb társasház konyhájában van szagelszívó”. A legtöbben nincs, legfeljebb az új építésűekbe tesznek központi kivezetőt. 40 éve, de 30 éve sem volt betervezve. A távfűtéses lakásokban nincs kémény. Ahol van nyitható konyhaablak, ott felesleges megfúrni a falat, hogy ott menjen ki a szag, ne a mellette levő ablakon, így is, úgy is a felette lakó kapja. Gondolom, azt is tudod, hogy pl. utcafronton nem lehet felvinni egy tíz mm-es csövet a tetőre. Pl. ilyen okok miatt nincs a “legtöbb” társasház konyhájában szagelszívó. De te ezt természetesen jobban tudod. Arról már ne is beszéljünk, hogy a poszt a műfűre eső hamuról szólt, az is rákkeltő, azzal meg hogy a szél hogyan dolgozik, vagy nem, ne is foglalkozzunk. Vagy fúj, és 4 méter magasságig engedi a füstöt fel, vagy leszállni, aztán betereli a felső, vagy alsó lakásba. Vagy nem fúj, de akkor a felszálló füst kanyarodik be a felső lakásba, és ettől rákos lesz a család. Ja. Tudom, sokat ismételtem, de úgy tűnik, egyszer nem volt elég leírni. .

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.13. 05:56:54

@élhetetlen:

Nem rólad írtam, hanem az egyik "érvedre" reagáltam - nem mindegy.

"A legtöbben nincs, legfeljebb az új építésűekbe tesznek központi kivezetőt. 40 éve, de 30 éve sem volt betervezve."

Egy időben laktunk Újbudán egy a 80-as években épült panelházban, és hiszed vagy sem, volt szagelszívó a konyhában, ahogy a WC-ben is. Jártam más városrészben is panelházakban, azokban is volt szagelszívó. Igaz, nem a tűzhely fölé szerelt szokásos szerkezet, hanem egy nyílás a falban a tűzhely fölött, de a célnak megfelelt. Képes volt létrehozni akkora alulnyomást, hogy nem az ablakon ment ki az ételszag.

Persze igazad van, nem jártam az ország összes társasházának konyhájában, de te sem. :)

"Vagy fúj, és 4 méter magasságig engedi a füstöt fel, vagy leszállni, aztán betereli a felső, vagy alsó lakásba. Vagy nem fúj, de akkor a felszálló füst kanyarodik be a felső lakásba"

Ezzel most ismerted el, hogy akár fúj, akár nem, valamelyik szomszédos lakásba beszáll a bagófüst. Éppen ezért kulturált ember nem dohányzik az erkélyen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.06.13. 06:01:18

"Éppen ezért kulturált ember nem dohányzik az erkélyen."

Ha meg van egy picinyke kis esze, akkor egyáltalán nem dohányzik.

Stylex 2020.06.13. 14:58:11

@élhetetlen: Annyi kört megyek amig kedvem van égetni teged,te nyomoronc.
Erveid nullak,stilusod eröltetettet modoroskodas,a tartalom amin itt mar mindenki röhögni tud csak,pedig teged eget.
Egy magat es a környezetet gyilkolo gyökerre mint te nekem van idöm.
Mondom,meselj csak,nehogy abba hagyd!
Szeretünk az ilyen kis veglenyeken szorakozni,akik csak csürik csavarjak a butasagaikat.
De maradjunk annyiban,ha szomszedom lennel,mar leszoktal volna a cigiriöl egy het utan,vagy elköltöztel volna,vagy mas dolgok törtentek volna veled.
Ezt garantalom.

Stylex 2020.06.13. 15:00:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez igy van.
Nem is kerdes ez annak,akinek 30nal több iq ja van.
Nyomorult az összes.Ugyanolyan gyengek mind mint az alkoholistak,cukor stb.függö idiotak...
De hat megmagyarazzak a megmagyarazhatatlant.Ez a legszebb az egeszben...:))))))

Stylex 2020.06.13. 15:07:52

@élhetetlen: Gyöker.Neked mint bagos csiranak nincsenek jogaid!Semmihez.
Szetszivat az allam teged,mert iszonyat penzeket lehuznak rolad adoban.
Szetszivatod magad,mert leamortizalod az egeszsegedet.
Szetszivatlak en is,mert azt csinalod amit akarok.Irok,hogy hisztizzel tovvab.Es te azt teszed...:)))))

Irjal meg nyomoronc!
süti beállítások módosítása