Történet a szomszédról, aki az közös tároló egészét elfoglalta

Van egy közös tároló, amit egyetlen szomszéd kisajátít? Bár jogod lenne betolni oda egy biciklit, de annyi helyet sem hagy neked, hogy egy gombostűt ott tárolhass? Nem vagy egyedül a problémával. Lássuk mit lehet ilyenkor tenni.

kozos_tarolo.jpg

Újabb olvasói levelet kaptunk, ami ezúttal egy olyan problémát ölel fel, ami valószínűleg sokakat érint. Ez nem más, mint a közös tárolók túlhasználása valamelyik szomszéd részéről.

"Hello Házmestermedve!

Rendszeresen szoktam olvasni a blogod és gondoltam írok neked, hátha te tudsz segíteni. Az van, hogy a lépcsőházban ahol lakom, minden emeleten van egy közös tároló a szinten élőknek. Nem rég költöztem ide és amikor szerettem volna betenni a bicóm a tárolóba, láttam, hogy fullon van. Átkopogtam a jófej közvetlen szomszédomhoz, aki elmesélte, hogy ők sem tudnak betenni oda semmit, mert a négy lakás közül az egyikhez tartozó középkorú pasas használja az egészet. Ők már évek óta feladták a harcot és vele a tárolót is. Nekem viszont tényleg szükségem lenne a helyre. Mit lehet ilyenkor csinálni? Ja azt majdnem elfelejtettem, hogy a hapsi nem itt lakik, hanem kiadta albérletbe a lakását, így én még nem találkoztam vele.

Előre is köszi a segítséget, remélem nem reménytelen az ügy. Üdv: Péter"

kozos_tarolo_hasznalata.jpg

Mindenek előtt szeretném megköszönni a belém helyezett bizalmat, hogy fogok tudni segíteni ebben a problémában és azt is, hogy rendszeresen olvasod az oldalt, amit nagyon jó érzés hallani.

Először is beszélj a tárolót használó úrral!

Lehet, hogy naiv elképzelésnek tűnik, de én még hiszem, hogy egy nyugodt és udvarias beszélgetés keretében, természetesen észérvekkel alátámasztva, meg lehet győzni valakit arról, hogy átérezze a helyzetünket és belássa, hogy a részéről változtatásra van szükség.

Mivel azt írtad nem abban a lakásban lakik, kérd meg a bérlőket, hogy tolmácsolják a kérésedet, hogy szeretnél vele találkozni (és szívesen látod a lakásodban magadnál), amikor legközelebb jön a bérlőkkel beszélni. Ez egy olyan gesztus lehet a részedről, ami megtörheti a jeget köztetek. Vagy ha ez nem szimpatikus ez módszer, akkor írj neki egy udvarias levelet, amiben ecseteled a problémát és kéred, hogy legyen olyan jó, és csináljon neked egy kis helyet. 

kozos_tarolo_problema.jpg

Annak érdekében, hogy valóban történjen valami, ha módodban áll ajánld fel a segítségedet a tároló kipakolásában, és az esetleges felesleges holmik hulladékudvarba történő elszállításában. Tudom ez nem a te dolgod, és nem is biztos, hogy van rá időd, de így sokkal nagyobb az esélye annak, hogy előrelépés lesz az ügyben. Az is lehet, hogy csak azért nem pakol ki, mert nincs autója hogy elszállítsa a sok holmit vagy az egészsége nem engedi a rámolást. Kifogás szagú, de lehetséges. Próbálj meg te is nyitott maradni feléje!

Ha már az elérése is gond...

Ha aggódsz, hogy esetleg a bérlők nem működnek közre, akkor fordulj a közös képviselőtökhöz. Bár ő a szomszéd elérhetőségét, csak abban az esetben adhatja ki, ha előtte a szomszéd is beleegyezett ebbe, de biztos szívesen rácsörög, ha megkéred rá. Ha megvan a száma, onnan a történet ugyan az mint az első pontban.

Ha úgy érzed, hogy egyedül nem fog menni, akkor fogj össze a többi lakóval, hátha együtt jobb belátásra tudjátok bírni. De ebben az esetben is szigorúan illedelmesen és higgadtan, mert más út garantáltan zsákutcába fog juttatni!

Ha elutasító a válasza, sincs minden veszve!

Ha továbbra is elzárkózik attól, hogy neked (és a többi szomszédnak) is helyett biztosítson a közös tárolóban, akkor itt az ideje, hogy elolvasd a társasházi alapító okiratot és a társasházi szmsz-t (szervezeti és működési szabályzat). Derítsd ki, hogy kinek a tulajdonában van hivatalosan a közös tároló! Ha szomszédok és a te közös tulajdonodat képezi, akkor nektek kell egymással dűlőre jutni, ha másképp nem akkor jogi úton.

bicikli_tarolas_tarsashazban.jpg

A valószínűbb azonban az, hogy a közös tároló a társasház tulajdonát képezi. Ebben az esetben elképzelhető, hogy a fent említett dokumentumok rendelkeznek a használat szabályairól. Ha így van, akkor tudd, meg, hogy pontosan hogyan, mi van előírva és mi nincs! Ez alapján már a közös képviselőtök be tud avatkozni, és segíteni fog pontot tenni az ügy végére.

Ha nincs szabályozva...

Ha nincs felosztva a közös tároló, hogy ki mennyi részt használhat, akkor a bosszantó szomszédod igazából megteheti, ami persze nem azt jelenti, hogy így is kellene eljárnia, de megteheti. Most lehet, hogy kicsit elszontyolodtál, mert nem erre számított, de még mindig nem vesztettél. Olvass tovább!

Mint tudod a közös dolgokban, közösen dönthetnek a lakók. Tehát a közgyűlés lesz a te tereped. A közgyűlésen vesd fel a problémát és hozzatok együtt határozatot, ami magába foglalja, hogy a lakóknak hogyan van joga használni a közös tárolókat (nemcsak a ti szinteteken lévőt). Döntsetek egyértelműen a felosztásról, hogy kinek hány négyzetméter jár stb. és ami nagyon fontos, hogy ezen felosztás megsértése esetén a szankciókról! A közös képviselőnek legyen joga cselekedni a határozat alapján!

A határozat életbelépése (és a türelmi idő) után már le lehet mérni, hogy mennyit használ a szomszédod a közös tárolóból és a közös képviselő intézkedhet, ha továbbra sem pakolta el a holmiját a te biciklid helyéről.

bicikli_tarolas.jpg

Mielőtt azonban ilyen végső lépésre szánnád el magad, hadd tanácsoljam ismételten a beszélgetést a szomszéddal. Lehet, hogy maga a tény, hogy olyan elszánt vagy, hogy a közgyűlésen fel akarod vetni a problémát elegendő lesz ahhoz, hogy meghátrálásra kényszerítsd.

Kedves Péter! Szívesen venném, ha egy újabb levél formájában beszámolnál a történtekről, arról, hogy hogyan sikerült végül rendezni a drótszamarad tárolásának módját.

Kedves Medveolvasók! Ha nálatok is történt valami érdekes a társasházban, amit szívesen megosztanátok velem vagy a többi olvasóval, akkor ragadjatok tollat billentyűzetet, és írjatok nekem. Ha tudok nagy örömmel fogok segíteni ezután is a társasházi problémák megoldásában.

Ha társasházi témában bármilyen kérdésed van, nézd meg, kik vagyunk, mik vagyunk (ehhez kattints ide) és keress bátran! Épp leváltanátok a közös képviselőt vagy kíváncsi vagy, mi hogyan csinálnánk, ha a te házadat is mi kezelnénk? Nézd meg, szerintünk hogyan lehet jól csinálni! Kattints és ismerkedj meg Házmestermedvével, munka közben!

33 komment
2018-11-06 17:34:12 - Házmestermedve

A bejegyzés trackback címe:

https://hazmestermedve.blog.hu/api/trackback/id/tr2414356505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsi25 2018.11.07. 20:31:11

Ki kell baszni a szarjait a picsába. Ha kérdezi, nem tudsz semmit. Bozonyitsa be.

lutria 2018.11.07. 21:10:22

Ilyen van nálunk is,a lift melletti elvileg szárító helyiségben tartottuk több lakóval együtt a kerékpárokat és más kisebb tárgyat,mígnem az egyik lakó elkezdte hátulról folyamatosan feltölteni nagyobbakkal,hűtő,mosógép,zsákos cucc stb.mígnem kiszorította a többieket-mostanra teljes terjedelemben a mennyezetig van pakolva (csak a fenti kis ablakon látszik mert azt sohasem látom hogy használná a helyiséget és a benne lévő kacatot)órákig tartana kipakolni ha hátulról kellene valami úgyhogy az már örökre ott is marad.
Ez már vagy 20 éve így van,azóta legalizálva is lett a dolog mert a ház minden létező helyiséget bérbe adott többek között a "szárító helyiséget "is,persze magától értetődő volt hogy az övé lett...

Sanda gyanu 2018.11.07. 21:22:02

@Zsuzsi25: Ezzel az a gond, hogy amikor majd a panaszlevelet író srác kerékpárját is kibassza bosszúból a területfoglaló szomsz... akarom mondani "valaki" a picsába, akkor sajnos arra az esetre is ugyanúgy áll, hogy ha kérdezik, nem tud semmit, bizonyítsa be. Ez a módszer nem vezet jóra.

cirrmurr 2018.11.07. 21:32:28

Ugyanmár! Van kulcs a tárolóhoz nem ? Nos cseréld le a zárat , és zárd kulcsra aztán gondolkodhat a paraszt .

Amineknevetadokelveszik 2018.11.07. 21:53:01

Nekem is volt hasonló. Beszélgetés volt többször is, eredmény semmi, pedig elvittem a dolgot a közös képviselőig is.
A szomszéd növényei árnyékolták durván az ablakaim. 2 év után, kibasztam őket a picsába. Volt egy felháborodott levele a hirdetőtáblán, de különösebben nem hatott meg. Persze személyesen kuss van, és mosolygás.

vbn 2018.11.08. 00:37:41

Áááá... szerintem ez a folyamat évekig eltarthat (levelezés, meghívás, stb.)...

Gyorsan kipakolni az egészet, zárat lecserélni és ha egyszer majd kérdez valamit, akkor: "Nem tudom, amikor ideköltöztem már így volt!"

:-)

Dzendör Sztadiz 2018.11.08. 05:15:20

A legális és udvarias módszerek hatástalanok az ilyenek ellen.

kolomparlole1114 2018.11.08. 05:34:09

A cuccok egymásra hajigálásával rengeteg helyet fel tudsz szabadítani. Ha ebből se ért a tróger, akkor ki kell baszni az egészet az utcára, a többit majd a cigányok megoldják. Persze lehet számítani a tróger bosszújára, tehát először csak értéktelen szarokat kell oda elhelyezni ami nem baj ha eltűnik, aztán pedig egy sötét sarkon csukjában, bézbólütővel elbeszélgetni a trógerrel a tároló helyes használatáról. Ez a leghülyébbek eszén is sokat tus javítani, következő verést ugyanis egyik se szeretne kapni.

Utó Pista 2018.11.08. 06:27:39

Ahh,.." Az idő soha-soha meg nem áll,
Az órák róják szüntelen az útjukat,".

Én maradnék a primitív módszernél.
Beszéd után.....ajjajj

Praktikum 2018.11.08. 06:34:44

Hmmm... Elszaporodtak a bogarak, "látta mindenki" kijönni a tárolóból őket. "Kártevő irtás lesz, ki kell pakolni hogy hatékony legyen" papírt kirakod a tároló ajtajára melyben szerepel az irtási időpont. Szólsz a közösképviselőnek (2héttel korábban) is értesítsen minden érintettet , azt mondod te fizeted saját zsebből... eljött a dátum nem történt semmi... Na most tényleg megrendeled a Bábolnánál az irtást és most azt írod ki hogy irtás lesz, szigorított körülmények között, (hétköznap, délelőtt) és kipakolod az egész tárolót és elviszed a szeméttelepre mert az utcáról vissza fogja hordani a cuccot. Ennyi...mindenki tudja...senki sem hibás... (Kb. 12000ft). Nincs harag se... "Mutogatsz" a hatóságra és a Bábolnás számláját leadod a közös képviseleten ott bármikor megtekinthető.

SQL 2018.11.08. 08:06:49

Eszem megáll. Itt mindenki okosba megoldja a problémát a valós vagy vélt sérelméért. Remek kortünet ez - ahelyett hogy elmondanánk, megbeszélnénk a problémáinkat,rögtön a rosszindulatot feltételezzük a másikról. Én a poszterrel értek egyet, és az életemben is tökéletesen bejött ez a hozzáállás - normálisan beszéljük meg. Értsük meg a motivációját, mondjuk el a mi szempontunkat, és törekedjünk a megegyezésre. Nem feltétlen a (vélt) igazságra, hanem egy win-win szituációra, ami senki érdekét nem sérti. Jah, igen, ehhez kéne ismerni a másik motivációját. Ha ez nem megy, jöhet a B, C terv. Lehet hogy a szomszéd egy korábbi egyezség alapján gondolja hogy az neki jár. Lehet hogy nagyban kummantanak erről a szomszédok. Talán beszélni kéne vele először...

alalala 2018.11.08. 08:48:25

@SQL: Szerintem is először normálisan kell megpróbálni. Akár a szomszéddal, akár a közös képviselővel.
A dolgok tönkretétele/önkényes kipakolása nem ajánlott, mert miután a saját cuccait rakta oda a panaszos, akkor esélyes, hogy azok is hasonlóan járnak majd. Még csak nagy harcokra sem kell gondolni, egy defektes kerékpár nem nagy kár, mégis elég bosszantó tud lenni.
A zár lecserélése sem sokat ér. Mivel a lakás ki van adva albérletbe, így a tárolóban valószínüleg a tulaj régi cuccai vannak, amikre eséllyel akár évekig rá sem néz majd. Amikor meg mégis, akkor feltöreti a zárat, pakolászik, majd újabb évekig rájuk sem néz. A helyseget ugyan úgy nem tudják mások használni.
Úgy általában nem ajánlott semmi olyat csinálni, amit nem szeretnénk majd viszont kapni. Elvégre a saját értékeinket szeretnénk ott tárolni.

2018.11.08. 08:55:41

@SQL: aranyosan naiv álláspont, valszeg nem laktál soha társasházban. Ott kétféle ember lakik alapvetően, akivel lehet érdemben beszélni és akivel nem. Namost az, aki a közös tárolót teleb*ssza önkényesen a cuccaival, és akivel a régebben ott lakók már évek óta nem jutnak dűlőre a kérdésben, az tutikurvaélet, hogy az a típus, akivel nem lehet érdemben beszélni. Szóval értem én, hogy világbéke meg kisvirágok és pillangók, de amit te írsz, az a fantázia világa, az ilyennel nem lehet "beszélgetni".

2018.11.08. 08:57:07

@Praktikum: ez viszont egy remek ötlet!

KissGecihuszár 2018.11.08. 10:56:48

Ismerős helyzet; én "boldog ifjonti" koromban "közösböhmbácsi" (Szomszédok szappanopera után szabadon) voltam egy 189 lakásos, kb. 300 tulajdonosos társasházban,ahol a földszinten voltak a közös tárolók, ráadásul 2 lépcsőház közti átjáróházban összes 5 db, azaz az egyik lépcsőház 13 lakása 3 db-ot, míg a "szerencsétlenebb sorsú" lépcsőház 14 lakása mindössze 2 db-ot birtokolt. Ez anno a ház felépültekor lett így "történelmileg" kialakítva, de már akkor ('70-es évek eleje) látható volt, hogy sehogyan nem fog stimmelni. Nos, amint én lettem a K.Képv, illetve Intéző Bizottsági Elnök, el is fogadtunk egy ún. raktárrendezési intézkedési tervet, mely egy alapos szemléből, mindegyik raktár checkolásából, majd az ott lerakott cuccok eredetének, tulajdonosainak pontosításából állt. Ez egyből jelentett egy alapos ritkítást, ugyanis azon cuccok esetében, ahol nem volt egyértelműen fellelhető a kontrollkori tulaj, azokat zokszó nélkül úgy vágtuk ki az éppaktuális lomtalanítás keretében az utcára, hogy még kondenzcsíkot is húzott! Majd ezt követően minden raktárban foganatosítottunk egy alapos rendrakást + takarítást, melyet az adott raktárat használó tulajdonosoknak KELLETT elvégezni, s ezt később ellenőrizük is! Minden hőzöngőnek elmondtuk, hogy ez közgyűlési határozat, s mint ilyen; ellenvetés nélkül végrehajtandó és kussti! Teccettek volna jelen lenni a közgyűlésen és ott picsogni nomeg ajvékolni, ha ez esetleg nem tetszik! (1-1 közgyűlésen általában a kb. 300 tulajdonosból jó, ha 40-50 vett részt, ami azért volt szar, mert aránylag kis tulajdoni hányadot megjelenítő tulajdonos döntött igen veretes, fajsúlyos ügyekben is, dehát ha egyszer sokak nagy ívben és toccsanósan, akkor vessenek magukra, amiért quasi a "fejük felett" döntött a kisebbség...) Egyből csendesebbek lettek a nyálverők... Ezt követően egyértelmű jelöléssel ki lett jelölve egyrészt az új raktári leosztás, azaz igazságosan el lettek osztva az 5 db raktár egyenként 1.8-2m2-nyi helyei a 2 lépcsőház összesen 27 lakásának tulajdonosai közt és mindenki csakis akkora helyet kapott, amennyi neki az ingatlana alapterülete alapján járt, tehát 1.8-2m2 közti területeket. Erre a 2001-ben történt "akcióra" még máig is sokan jószívvel emlékeznek, mert azóta sajnos ismét számos raktárban balkáni állapotok lettek, hiába valahogy nagyon nem lett még ez az átlagmagyarja Européer viselkedésű...

Dikusz 2018.11.08. 12:22:46

@Praktikum: Jó ötlet, ragyogó kivitelezés!
Már csak azt kérdezném, hogy ezt valóban megcsináltad, vagy ismerős mesélte?
A szeméttelepre szállítás az ingyen volt?

Kata Ugray 2018.11.08. 12:37:12

@SQL: Mi is így tettünk annak idején, amikor egy babakocsi számára kellett hely a tárolóban.
A 15 lakásos társasházban a kamaszok búvóhelye lett a tároló, fotelokat, egyebeket hordtak oda, ahol kényelmesen elücsörögtek.
Kérésünkre csináltak helyet a babakocsinak - a régi fajta nagy babakocsit a harmadikra nem tudtam felcipelni - , de hiába takartam le, a nagyüzemi cigarettafüst nagyon erősen érződött rajta, használhatatlanná vált koraszülött babámnak.
Amikor ezt szóvá tettem, a korábban egy akváriumban gyűjtött csikkeket mind beleborították, a napvédőjét leszakították, később a kerekeit is kitörték
Ennyit a kérésről :(

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2018.11.08. 14:32:55

@Zsuzsi25: Remek ötlet! Leszámítva azt, hogy "bunkó lakónak" is van kulcsa a tárolóhoz és legközelebb Péter bringáját fogja kidobni az utcára, oszt bizonyítsa be és jónapot...

Ha már illegálba' akarnád megoldani a kérdést, akkor inkább kipakolás a folyosóra és zárcsere a másik 3 (vagy hány) lakóval közösen és adni egy "bunkó lakónak" 2-3 napos határidőt, hogy viheti, ami kell, maradék megy a lomisoknak. Lomtalanítás előtt pár nappal egész költségtakarékos és hihető intézkedés lehetne, kár hogy jogilag egész biztosan támadható. Nomeg kell(ene) hozzá pár tökös lakó, aki nem hagyja magát megfélemlíteni.

Esetleg ártatlanul felhívni lomizás előtti napon (vagy előtte 2nappal), hogy "mintha az Ön cuccait látnám kirakva a ház elé, idejönne megnézni?" És tényleg így lenne...
De még egyszer: mindkét megoldás illegál, mert neki joga van ott tárolni, neked meg nincs jogod kipakolni, azaz, ha rád bizonyítják akkor lopás, kártérítés miegyéb, ami ezzel jár és bizony kellemetlen.

Persze, ha a zárcsere azért történt, mert ismeretlen tettes feltörte a tárolót és a rendőrség sem találja azt a tettest az egész más, de nem kell magyarázni miért erősen ingoványos bármelyik történet.

A kivágom a cuccait oszt jó lesz pedig a fent leírt mellett ugyanígy visszaüthet.

isti75 2018.11.08. 14:48:50

@SQL: Tudod ha normális lenne, nem lenne szükség beszélgetésre, ha meg nem normális felesleges a beszélgetés. Nem nagyon lehettél még ilyen helyztetben ha hiszel a mesében meg a normális területfoglaló szomszédban...

Beer Monster 2018.11.08. 17:58:42

@Zsuzsi25:

That is not justice. Your daughter is still alive.

SQL 2018.11.09. 07:42:15

@a ribancok is kidobják a csikket:
Dehogynem. Viszont az emberek 95%-a nem hülye (még ha első látásra nem is értjük mit miért csinál), adjuk meg az esélyt a normális, nyitott hangvétellel. Durvulni lehet mindig, egy eltoszott kapcsolatot nem olyan könnyű helyrehozni.

Konyvtaroslany 2018.11.09. 13:01:54

@a ribancok is kidobják a csikket: Ne haragudj, de hadd döntsem el én, hogy nekem a bringa az érték, vagy sem. Miután kettőt is elloptak tőlem az évek folyamán, nekem nincs pénzem arra, hogy bringatolvaj maffiát pénzeljem, tehát inkább zárt tárolóban tartanám a számomra értékes kerékpáromat.

Nem érték. Aha. Rühellem az ilyen típusú kinyilatkozásokat.

alalala 2018.11.12. 08:58:44

@a ribancok is kidobják a csikket:
"A bringa nem érték, hanem valamiféle eszköz, tehát nem kell neki tároló."

A bringa valamiféle eszköz, mint ahogy egy autó, tv, ruha, mosógép, meg kb. mindenem, amim van. A lakásomra talán lehetne mondani, hogy nem eszköz, de annak meg nem kell tároló. Mire való akkor egy tároló? :D
Egyébként meg érték a bringa. Máskülönben nem zavarna, ha ellopják, mivel nem kerül(t) pénzembe.

"Azért vetted a szaros bringádat, hogy tárold? Retardált vagy? Tekerjed inkább"
Ezzel egyetértek. Ha folyamatosan a bringán van, akkor sem tároló nem kell, sem pedig albérlet. Nemcsak a pénzen lehet így spórolni, hanem a hülye szomszédok sem idegesítenek. :)

Praktikum 2018.11.15. 15:54:16

@Dikusz: Szeméttelep: lakcímkártya+befizetett közös költség papír az adott hónapról, akkor ingyen van 250kg-ig a bútor az kevés legyen mert azt mindig nézik, vegyi anyag amennyit akarsz,sittet keveset azt is mérik súlyhatár van. Igen, Budapesten...Igen van egy Ford Transit a családban

Praktikum 2018.11.15. 15:57:01

@Praktikum: Budapest Károlyi Sándor út 166. Ide lehet mindent vinni. Rendes hely.

Praktikum 2018.11.15. 16:04:09

@Dikusz: Budapest Károlyi Sándor út 166. Ide lehet mindent vinni. Rendes hely.

hunstree 2019.06.13. 12:07:07

@cirrmurr: ezzel törvényt sértesz és neked lesznek belőle problémáid

hunstree 2019.06.13. 12:14:03

@Eugene Horse:
Egy lakásban 10 év alatt 3 albérlő is megfordulhat. Persze a ki költözéskor mindenki esküszik hogy nincsennek ott cuccai, kipakolt, de te, mint főbérlő nem tudod kihez mi tartozik, nem tudod ellenőrizni. Telnek múlnak az évek tele lesz a tároló mindenféle lommal, ami senkié sem. Tényleg az a megoldás, hogy közösen ki kell pakolni a tárolót, ami senkié, azt elvitetni, és aztán visszapakolni.

György Palócz 2019.07.31. 11:43:21

Először is, az számít, hogy a tulajdoni lapon mi szerepel! Az ingatlanhoz tartozik, az alapító okiratban felsorolt közös helységek. Ha a tároló szerepel az alapító okirat közöshasználatú helységei felsorolásban akkor jogszerűen használja. Akkor is, ha túlhasználatot valósít meg. Na most, ha birtokon belül van valaki és kiakarják tenni, birtokvédelem illeti meg, amiről az illetékes jegyző hoz határozatot. Tehát a - kivágom a cuccait - jogellenes és eljárást von maga után. Viszont a tulajdonosoknak megnyílik a lehetőség túlhasználati díj megfizetésére kötelezés. Amennyiben megegyezéses úton nincs eredmény úgy a közös képviselőnek jogi lépéseket kell tennie.

György Palócz 2019.07.31. 13:13:25

A tulajdonilapon általában ott van az a mondat, hogy az ingatlanhoz tartoznak az alapító okiratban felsorolt helységek.
Ha valaki egy tárolóhelységet úgy foglal el, hogy a többi tulajdonos nem tudja használni, az túlhasználatnak minősül. A túlhasználatért viszont pénzt lehet beszedni. Ez megegyezés kérdése, de a közgyűlésnek kell döntenie. Ha ez eredménytelen, akkor a közös képviselő tehet jogi lépéseket, ha erre igény van.
A - kib....m a cuccait a pi...ba - nem járható, mert jogellenes és eljárást von maga után.
Fő szabály! Aki birtokon belül van, az a birtokos. Így megilleti a birtokvédelem. Erről, az illetékes jegyző hoz határozatot eljárás keretében. Ha távollétében kipakolják az birtokon belüli holmikat és a birtokos ezt bejelenti a jegyzőnek akkor birtok védelmi eljárás lesz a birtoksértő ellen. A jogi következményeket a birtoksértő fogja viselni.
Egy közgyűlési határozat sem változtatja meg az alapító okiratot és a tulajdoni lap bejegyzését. Ugyanis az alapító okiratban történő változtatáshoz a tulajdonosok 100 százalékos jóváhagyása kell írásban.
Én amondó vagyok, hogy beszéljenek vele.

Reactor 2020.11.20. 21:11:14

A közös tároló közös tulajdon. Ha valaki einstandolni próbálná az egészet, első körben meg lehetne magyarázni neki, miért ne tegye, hivatkozván a házirendre. Második körben kevésbé barátságos hangnemben, de meg kell ismételni ezen procedúrát, kilátásba helyezve, hogy a cuccaival esetleg valami baj fog történni. Harmadik körben pedig meg kell fogni a cuccait, és kihajítani a rákba, a lomis rétinégerek majd elviszik.

@Sanda gyanu: Akkor le kell zavarni pár átszállót az einstandoló szomszédnak, hogy Záhonynál állítsa meg a sorompó. És kifizettetni vele a kárt, természetesen.

@alalala: Mondom, akkor pár pofon kíséretében meg kell regulázni az illetőt. Az nem megoldás, hogy mindenki sunyít, lapul, miközben egyetlen sudribunkó tahóról van szó, aki gyarmatosítja az egész tárolót.
Ha felnyomja a lecserélt zárat, akkor meg helyből fel lehet jelenteni.

@Popeye76: Akkor harmadszorra is. Ha kibassza más bringáját, akkor őt fogják kibaszni a saját ablakán. Nehogymá' elfoglalja az egész tárolót, oszt még neki álljon feljebb...
A házirend elől ő se kivétel, ha nem tudja betartani, hát majd a többi lakó betartatja vele. Ha szép szóval nem megy a dolog, akkor néhány jókora maflás csodákat művel majd.
Joga van, persze, egy RÉSZÉBEN tárolni a saját cuccait, nem pedig az egész helyiséget telepakolni a szarával.

@György Palócz: A tároló telepakolása szarral szintén jogot sért. Szóval ne aggódjál, nem fog a renitens lakó mennyi ajvékolni a zsernyákokhoz, hogy jájjacuccaim, mert esetleg a többi lakó viszontkeresetet fog benyújtani ellene, és 10-20 ember ellen még sztárügyvéddel se fog nyerni.
És nem, a túlhasználat, a visszaélés sehol, semmivel nem jogszerű.
süti beállítások módosítása