"Kérjük ne foglalja el a parkolót! De tényleg"

Mit szólnál, ha lenne saját parkolód a kocsid számára mégis rendre arra érnél haza, hogy nem tudsz beállni, rosszabb esetben kiállni se tudsz az autóddal? Egy társasház lakói napi szinten ezzel a problémával küzdenek és keresik a megoldást...

parkolas_tarsashaz_parkolohely_gond_problema_megoldas_sorompo_parkolasgatlo_1.jpg

Nagyon bosszantó, amikor az ember a saját, megvásárolt parkolóhelyét nem tudja használni a társasházi lakása előtt mások miatt...

Egy panaszos hangvételű levél futott be hozzánk, amiben egy medve olvasó mesélt arról, hogy milyen problémával küzdenek a szomszédaival és keresik a megoldást. Mivel a levelezés köztünk végül elég hosszúra sikeredett, így ebben a cikkben most csak az összefoglalót írom majd meg.

Olvasónk, akit hívjunk most Csongornak (eredeti nevét és egyéb adatait személyiségi jogok védelme érdekében nem közöljük) arról mesélt, hogy egy új építésű társasházban lakik, ami előtt egy a lakók számra fenntartott parkoló is található. A parkoló területére a behajtónál is jól látható behajtani tilos tábla is kint van, azzal a szöveggel, hogy kivéve a társasház lakóinak. A parkolóhelyek mindegyikén kulccsal működő, felhajtható parkolásgátló fém szerkezetek vannak elhelyezve, amit a lakók egy része az évek alatt egyébként eltávolított, mert a szűk férőhelyek (és egyéb akadályok) miatt a kifordulásnál félő, hogy valaki ráhajt és kár keletkezik a kocsikban. Az L alakú parkoló mentén az elején két oldalon majd a sarok után egy oldalon vannak sorban saját tulajdonú parkolóhelyek, de csupán egyetlen autó fér el a parkolóhelyekhez vezető úton.

parkolas_tarsashaz_parkolohely_gond_problema_megoldas_sorompo_parkolasgatlo_3.jpg

A probléma az elmondottak alapján ott kezdődik, hogy az utcában ahol a társasház található az utcán nincs lehetőség parkolni, mert úgy lett kialakítva, így az ezekhez a társasházakhoz (igen több ugyan ilyen típusú társasház van az utcában) tartozó parkolórészre kell behajtani, ha valaki kiszállna a kocsiból. (Persze a társasházi lakások nem mindegyikéhez lehetett parkolóhelyet venni kezdetben sem, meg legyünk őszinték manapság egy-egy családhoz nem feltétlen csak egy autó tartozik és akkor még a vendégek érkezéséről nem is beszéltünk.)

El is jutottunk a fő gondhoz, hogy aki a környékre vagy az adott társasházhoz érkezik behajt és mivel legkevésbé ott van útban (és oda kényelmes megállni is) a társasház bejárati ajtaja mellé parkol, ezzel gyakorlatilag lehetetlenné téve, hogy a mellette lévő parkolókból ki vagy be álljanak a tulajdonosok a kocsijukkal.

Akár vendég, családtag, étel-; vagy csomagfutár, szerelő, költöztető stb. mind behajt a tábla ellenére és ott hagyja az autót egyedül. Azonban az csak a töredéküknek jut eszébe, hogy hagyjon egy cetlit a saját ablaktörlője alatt, hogy ezen a telefonszámon elérsz, ha (helyesebben amikor) útban vagyok a kocsimmal. Időnként a sor csak nő, ahogy érkeznek a házhoz és a végén már tömött sorokban egymást is akadályozva halmozódnak az illetéktelenek kocsijai a rossz helyen, feszültséget, hangoskodást és dudálást generálva, amitől zeng az egész ház. 

Csongortól úgy tudjuk, hogy a rendőrségtől eseti jelleggel már kértek a lakók intézkedést az ügyben, de ők nem tudtak segíteni.
Az alábbi szemléltető rajz sokat segített, hogy mi is el tudjuk képzelni a helyszínt, így nektek is megmutatom, mit kaptunk Csongortól.

dsc03756.JPG

A kérdés adja magát, mit lehet ilyenkor tenni?

Több lehetőség is kínálkozik a probléma megoldására, de mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai is.

Büntetés

A társasházi SZMSZ (szervezeti és működési szabályzat) módosításával a lakók szavazhatnak a kerékbilincselés/elvontatás lehetőségéről. Ezt természetesen jól látható táblán jelezni szükséges a parkolóban is, majd pedig le kell szerződni egy vállalkozással, aki technikailag megoldja, értesítés után, a kerékbilincselést/elszállítást. Ez esetben nagy a valószínűsége, hogy a társasháznak helyt kell állni a számláért, ha az ott parkoló nem fizeti ki a kerékbilincset. Ennek a megoldásnak a pontos jogi lehetőségeiről jogásszal egyeztetni szükséges.

További gondként felmerülhet, hogy ki, mikor és mennyi idő után értesítheti a vállalkozást a szolgáltatás szükségességéről, illetve mi történik akkor, ha közben az illetéktelen behajtó távozik az autójával még a vállalkozó kiérkezése előtt. Arról nem is beszélve, hogy a kerékbilincs a gyakorlatban konzerválja a problémát, ettől nem fog tudni hamarabb hozzáférni a saját parkolójához senki. A kerékbilincs lényegében, csak "nevelési célzattal" kerül ki, hogy legközelebb már tudja a környékre érkező, hogy ne próbálkozzon újra és űzzön sportot az ott parkolásból.

parkolas_tarsashaz_parkolohely_gond_problema_megoldas_sorompo_parkolasgatlo_4.jpg

Megelőzés

Mint a legtöbb esetben itt is a megelőzés a szerencsésebb választás. A fenti képen jól látszik, hogy a behajtó elég keskeny, így alkalmas egy sorompó, elektromos kapu vagy távirányítós parkolóőr telepítésére. A parkolóval rendelkező lakók mindegyike kaphatna egy távirányítót, aminek a segítségével nyitni és csukni tudja az akadályt érkezéskor és távozáskor is. Ennek előnye, hogy elébe megy a problémának, ha a lakók nem felejtik el használni, gyakorlatilag lehetetlenné teszik az illetéktelen behajtást.

Hátránya, hogy nem olcsó (bár a korábbi megoldás sem feltétlen jobb anyagi választás) és szomorú, hogy erre is kell költeni. Ráadásul még egy plusz feladat hárul a hazaérkezőkre és a reggeli munkába rohanáskor is oda kell figyelni.

parkolas_tarsashaz_parkolohely_gond_problema_megoldas_sorompo_parkolasgatlo.jpg

A társasházak körüli parkolás komoly probléma, nemcsak a fenti társasház esetében, hanem sajnos egyre több helyen. Ha nálatok is hasonló helyzet áll(t)fenn, kérlek írd meg nekünk, hogy nálatok hogyan sikerült rendezni, hogy Csongorék is nyugodtan aludhassanak éjszakánként és ne kelljen attól félniük, hogy másnap nem fognak tudni elindulni a munkahelyükre az autójukkal.

Ha pedig társasházi témában bármilyen kérdésed van, nézd meg, kik vagyunk, mik vagyunk (ehhez kattints ide) és keress bátran! Épp leváltanátok a közös képviselőt vagy kíváncsi vagy, mi hogyan csinálnánk, ha a te házadat is mi kezelnénk? Nézd meg, szerintünk hogyan lehet jól csinálni! Kattints és ismerkedj meg Házmestermedvével, munka közben!

53 komment
2020-10-15 10:08:00 - Házmestermedve

A bejegyzés trackback címe:

https://hazmestermedve.blog.hu/api/trackback/id/tr3716239006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szánmonoxid 2020.10.15. 13:53:15

Első lépésként meg kéne vizsgálni, hogy nem közterületet foglal-e jogtalanul a társasház.
Mert közterületen saját parkolóhely, az azért kissé furán hangzik.

Almandin 2020.10.15. 14:05:32

@szánmonoxid: Nálunk az a helyzet, hogy a társasház előtti rész közterület, eleve csak néhány hely van, kicsi a ház. A közelmúltban fel is figyeltem illetéktelen parkolóra, kértem, menjen máshova, mert ha hozzám vendég vagy szállító jön, nem tud parkolni. Egy-két napra eltűnt, aztán megint megjelent. Sajnos nincs mit tenni, mert az már közterület és nem kapubejáró előtt van. Ha szerencsés az ember, van elég parkolóhely, ha nincs, az utcában azért még akad (egyébként kertvárosi környék, a társasház lakásszáma is 10 alatt van).

Arcade Macho 2020.10.15. 14:30:47

sajna ez van...
tul sok auto van
csikos kollega ele is bejelnetkeztek az agglomerkek, addig ott verte magat hogy de szep az elet hogy o csendes videken van es bezzeg de a Judapest de retkes, most meg megkapta

ezt globalisan kellene kezelni, jelen esetben az ottlakok felrakathatnanak sorompot, csak akkor a postas meg a futar se fogja leszallitani a szajret, ha TENYLEGESEN maganterulet, akkor valamilyen kozos megoldas kell

engem a 3 goreny aki a csotroganyat itt tarolja az izgat, nem is tudom, talan kicsit meg fog futni a kezemben az aso legkozelebb ki tudja...

Gösser söralátét 2020.10.15. 15:40:28

orbánisztán új építésű társasházi szarrágó lakói inkább gondolkodtak volna teremgarázsban. Ahogy az a lesajnált, Sorosista nyugaton évtizedek óta szokás sivalkodás helyett.

Girhes Joe 2020.10.15. 15:59:54

@Gösser söralátét:

A nagy túróst. A saját parkolóhely éppúgy nem JÁR, ahogy a saját autó sem. Akinek van lehetősége, az tartHAT autót, és a "lehetőség" szó nemcsak az anyagiakra, hanem a helyadottságokra is vonatkozik. Ha valakinek fontos a saját kocsihoz tartozó magánparkoló, az béreljen garázst, vagy lakjon garázzsal rendelkező házban, esetleg parkoljon a saját kertjében. Ha igaz a cikkben, hogy a parkolóhelyek magántulajdonúak, akkor meg hülyeség volt eltávolítani a kulcsos parkolózárat.

Amúgy meg minden egyéb esetben ott a tömegközlekedés, zsúfolt városokba az való.

datam 2020.10.15. 17:46:51

Ez egy örök problémaforrás lesz, akármit csinálnak. Egy olyan helyen lakom, ahol kerítéssel körbehatárolt területen 9 társasház helyezkedik el, társasházanként 12 lakással. A házak között osztatlan közös tulajdonként 69 parkolóhely található. SZMSZ szerint évi 1000 Forint jelképes díjért váltható behajtási engedély, aminek birtokában nyitható a távvezérelt kapu, amin az autóforgalom zajlik. Első probléma, hogy kevesebb a parkoló, mint a lakás, de a közös képviselő nem a parkolók számának megfelelő mennyiségű behajtási engedélyt ad ki, hanem megigényelt mennyiségűt, arra hivatkozva, hogy nem tagadhatja meg senkitől, mert a jog nem engedi, ami akár valid is lehet. A második, és ez a posztban említett helyen is gond lehet simán, hogy hiába tudja mindenki pontosan, hogy helyszűke van, akkor is be fogja engedni a vendéget, doktorbácsit, akárkit, merthát neki joga van kinyitni a kaput, miért is ne engedné be, hát ott volt a hely, ahova mondjuk pont te akarsz beállni, mert a tied. Velem is előfordul, hogy kinn az utcán kell parkolnom, mert valamelyik lakásban bulika van, kettővel több autó jön be az átlagosnál és már a bokor alatt sem marad hely, ahova kényszerből szoktam megállni. Tipikus róka fogta csuka. A közös képviselő nálunk csak pingvinezik, gyanítom, nem is célja megoldani ezt a helyzetet egyébként. Gondolkodtam már, hogy veszek lehajtható parkolóőrt, szépen lebetonozom, aztán felfestem a rendszámom egy számomra szimpatikus helyre, de szerintem ezt a terület osztatlan tulajdonossága miatt nem tehetem meg. Így marad a napi van-e helyem kontra nincs helyem tippjáték hazafele... A posztban említett helyre egyébként egy sorompó bőven elég lenne.

Rocky2 2020.10.15. 18:06:04

@datam: "mondjuk pont te akarsz beállni, mert a tied."
Ez az, ami onnantól nem lehet igaz, ha több mint 69 engedélyt adnak ki. És ezért nem is működhetne a saját hely felfestése (eltekintve most attól, hogy közös tulajdon). Ha a 69 helyre 69 engedély lenne kiadva, és újat úgy lehetne szerezni, ha egy korábbi lakó visszaadja, akkor működhetne ez.
De ha a Te engedélyed egy a 117 db kiadottból, akkor nyilván nem foglalhatod le a 69 hely egyikét.

Megoldás erre az lehetne, ha a parkolóhelyek erejéig lehetne venni drágábban behajtási engedélyt (mondjuk 10e/év), a többi igénylő meg venne 1e-ért olyat, amivel behajthat ugyan, pakolhat, az út szélén parkolhat rövid időre, vagy ha vannak szabad helyek, akkor addig beállhat oda, de aztán sajna el kell hagynia a területet. Akkor a 69 helyet el tudnák osztani egymás közott a drágább engedéllyel rendelkezők.

Az nem derült ki, h. aki vett engdedélyt, az csak egy autóval állhat be, v. akár többel is? Utóbbi esetben még súlyosabb a helyzet.

pet77 2020.10.15. 18:44:30

Zsákba akartok fingot gyömöszölni!!!!!!!

Nagykörúton túli magyar 2020.10.15. 20:16:15

A probléma könnyen megoldható lenne, ha a lakók többsége megszabadulna az autójától.

fkv.115 2020.10.15. 20:43:32

Kromofág / csavarhúzó. Garantáltan érteni fogja a paraszt.

fkv.115 2020.10.15. 20:49:10

@datam: Megoldás az is hogy az elfoglalt parkolód elé állsz a kocsival, aztán reggelig senki nem megy sehova.

fkv.115 2020.10.15. 20:51:34

@Rocky2: "a többi igénylő meg venne 1e-ért olyat, amivel behajthat ugyan, pakolhat, az út szélén parkolhat rövid időre, vagy ha vannak szabad helyek, akkor addig beállhat oda, de aztán sajna el kell hagynia a területet."

Aha, persze, ez biztos működne Hungarisztánban... :DDD Aki már odaállt, az nem fog reggelig elmozdulni, mert nem az ő baja. Egész addig amíg kár nem keletkezik az autójában.

fkv.115 2020.10.15. 20:52:26

@Nagykörúton túli magyar: Bulinegyedes proliknak ez biztos könnyen megoldható, ahol 2 sarokra van a munka és lakóhely. Máshol nem.

horex · http://horex.uw.hu/ 2020.10.15. 21:13:21

behajtani tilos tábla is kint van, azzal a szöveggel, hogy kivéve a társasház lakóinak. "
Behajtani tilosnál nincs kivétel. Az az átmenő forgalomnál van
Tessék saját teremgarázst ásni

VonBraun 2020.10.15. 21:20:02

Ilyenek az emberek, még akkor is, amikor nem kellene ilyennek lenniük.
Családi ház, falusi ucca. Nálam egy alkalommal az egyállásos kapubeállóba akarta leparkolni az autóját egy vadidegen IQ-fighter (a kapubeálló még a telkem részét képezi), mert a szomszéd házba ment volna és nem akart 15 métert gyalogolni a másik irányból. Pont álltam kifelé, erre elkezd magyarázni, hogy ő csak ide-meg oda megy, és hogy mennyire mindjárt jön. Mondom neki: látszik-e kintről, hogy én most kiállok innen? Mert vegye biztosra, hogy kiállok, ha van a beállómon valami, ha nincsen. Elindult gyalog a kocsijától, még csak nem is sietve. Én is elindultam, de én kocsival. Pofátlanságra is megindul bennem a csí, egy kicsit megsturcoltam a kocsija oldalát, annyira, hogy himbálózni kezdjen, sérülés nélkül. Akkor egyszerre helyreállt a kapcsolat a fejében, visszarohant és ordítozva elhúzott. Arra mentem egy ideig, amerre ő, egyáltalán nem ment olyan helyre, ahonnan mindjárt jött volna, hirtelen már nem volt fontos neki. Mire gondolhatott a költő?
Az ilyennek hiába van privát parkoló megjelölve, saját porta beálló, stb., hiszen "mindjárt jön". De nem jön. Na, de ez már lehet, hogy nem is az a subreddit.

2020.10.15. 22:16:25

Azért az fantasztikus, hogy az első gyökérfarok fb kommentelőnek egy lépésben sikerült eljutnia a parkolási gondtól a szemét biciklisekig. Hogy szomorodnál meg, te élettelen pénisz :) A poszthoz: a megoldás egyszerű, rakják vissza a lehajtható bizbaszt, és tanulják meg használni. Problem solved, szívesen.

fkv.115 2020.10.15. 22:51:18

@Nagykörúton túli magyar: Belvárosi panelproliknak biztos jó az is...

Nagykörúton túli magyar 2020.10.15. 23:07:02

@horex:
"Behajtani tilosnál nincs kivétel."
Egészen pontosan van, de olyat a KRESZ tényleg nem ismer, hogy "kivéve társasház lakói".
"Kivéve engedéllyel" lenne a helyes.

Nagykörúton túli magyar 2020.10.15. 23:12:29

@fkv.115: Azoknak is jó, igen, meg azoknak is, akik még egy garázst sem tudnak kifizetni.

kvp 2020.10.16. 02:41:10

Erre talaltak ki japanban azt a megoldast, hogy az kap forgalmit a kocsira, aki tudja igazolni a rendszamhoz tartozo parkolohelyet a lakohelyen. Az utcai parkolas pedig tilos, igy minden boltnak is maganak kell gondoskodnia a sajat maganteruleten levo vendeg parkolohelyeirol. Aki megis kocsit akar tartani a varosban, de nem tudja lerakni, az regisztralhat videki rokonhoz vagy varosszeli parkoloba, de valahanyszor szuksege van a kocsira (mondjuk utazashoz), akkor elotte el kell mennie erte es hasznalat utan ugyanoda kell leraknia.

Ezt a rendszert egyebkent kiterjesztettek a biciklikre is es sok ember biciklivel megy el a hev allomasig, ott lerakja egy nevre szolo parokolo helyre, majd a celallomason felveszi az ott tarolt masik biciklit, amivel eljut a munkahelyeig, majd este ugyanigy haza. A picit tehetosebbek sajat autoval mennek az allomasra es tomegkozlekedessel mennek be dolgozni. Utobbit hivjak park and ride rendszernek, amire itthon is lenne lehetoseg. A PR parkolokban pedig az eves kozlekedesi berlethez jarna a nevre (vagy rendszamra) szolo parkolohely es adott allomason csak annyi parkolos berletet adnanak el, amennyi nevre szolo parkolohely tenylegesen van is.

A tarsashazi problemara pedig (ha maganterulet) az lenne a megoldas, hogy sorompo es X szamu parkolohelyet fixen kiadnak berleti dijert cserebe, tovabba van Y szamu vendeg hely. Utobbihoz sokkal olcsobb engedellyel lehetne bejutni, de ha nem lep ki a kocsi mondjuk 4 oran belul, akkor a haz bunteti az adott belepesi engedely birtokosat (mondjuk fizet, meg utanna Z ideig nem engedhet be senkit). Bonuszkent a vendeg helyekre csak annyit darab jarmuvet enged be a rendszer amennyi parkolohely meg szabad. (a be- es kilepesek alapjan ez konnyen szamolhato es a kapunal megjelenitheto a szabad helyek szama) Ha valaki szabalytalanul parkol, akkor a videokamera kepe alapjan a fenti Z idore (mondjuk egy honapra) elveszti a belepesi jogat, de a parkolasi dijat tovabbra is fizetnie kell.

fkv.115 2020.10.16. 05:42:23

@LebensraumamOsten: "Ráadásul ezek nem is mozdulnának el onnan soha"

Nem a faszt nem, én biztos odaadnám az első vasazós cigánynak. :)

2020.10.16. 08:26:03

@LebensraumamOsten: nálunk a városban most van hasonló parádé, építettek a központba egy saccra 30 lakásos társasházat, és hozzá nulla darab parkolót. Mivel az épület az Aldi közvetlen szomszédságában van, elkezdték azt használni a lakók meg a házhoz érkezők. Az Aldi erre bevezette a másfél órás ingyen parkolást, utána valami horribilis parkolási díjat számol fel. A helyi fb csoportban persze ment a parasztlázadás, hogy milyen szemét az Aldi :) Gondolom a problémát észlelve valaki (talán az önkori) a társasházzal szemben a járda és az út közötti füves területet 40 méter hosszan felszámolta, és lerakatta (most zajlik) térkővel, hogy parkolót alakítson ki. Nyilván az így nyert tizenpár hely nem lesz elég, és nyilván mások is használni fogják, hiszen közterület. Mondanám, hogy a megoldás az lenne, ha t.házat csak megfelelő mennyiségű parkolóval lehetne építeni egyáltalán, de tudtommal van is ilyen szabály, csak leszarják. A vállalkozónak nyilván nem éri meg a mélyépítés, hogy aztán a parkolóhelyeket csak piti áron tudja értékesíteni.

]{udarauszkasz 2020.10.16. 09:09:10

@LebensraumamOsten: latod, ezert van az orszag ott, ahol. A magyar irigyseg miatt. Sokan nem birtak elviselni, igy leleptek, mint en is pl.
Magyarorszagon pl a behajtonk ele allnak rendszeresen, mert a 10 grammos levelboritekot nem birja 100 meterrel messzebbrol elvonszolni a kozeli postaig.
Ha valaki ott tarolna a szutykat, nem sok orome szarmazna belole...

Arcade Macho 2020.10.16. 09:24:20

@kvp: mivel ez maganterulet a kozgyules rendelkezhetne errol, de mint irta a poszt tolo a kozos kepviselo nem akar beallni ilyenbe, az a naci rendszer meg amit a japcsik alkalmaznak az a balkani szabaccsagharcosoknak nem lenne megfelelo

Arcade Macho 2020.10.16. 09:25:40

@shitgun: nalunk ez van, de a lakotelep az a varos szelen van es az ottani Lidl vezette be :)

citrix 2020.10.16. 10:09:58

Sorompó beléptetőkártyával és minden lakáshoz 1 parkolóhely rendszámmal feliratozva. Nincs vendég, doktor bácsi és második autó se, ők keressenek máshol helyet. Csak így rendezhető a probléma, másként marad a napi civakodás, az senkinek se jó.

2020.10.16. 10:22:24

@citrix: mondjuk kb ennyi. Miért kéne fűnek-fának helyet biztosítani, álljon meg a vendég, futár, stb, ahol tud. Az olcsó megoldás meg egy kapu lenne, annyi kulccsal, ahány lakó/parkolóhely van. A drága meg a távirányítós kapu, vagy a kártyás sorompó. De gondolom 1 forintnál többet a dologra költeni már nem kíván a lakóközösség.

GöTi 2020.10.16. 10:39:54

Tovább színezi a parkolóhely problémát a 3. emelet 2-be bejelentett cég, aminek furgonja frankón, ingyenesen közterületen parkol, mert nincs valódi telephelye.
Vannak jófej főnökk, akik megegengedik furgonos Józsinak, hogy hazajárjon a járgányával, és ezentúl ő is a közterületi parkolót foglalja indokolatlanul.

Milyen széles lehet egy kapu behajtó, ami előtt nem parkolhatsz? Környékünkön megvalósult példa a két kocsi széles kapu, kihajtó ívekkel, ami legalább 3 parkolóhelyet elfogyaszt a szűkös lehetőségekből.

Medgar 2020.10.16. 10:52:42

@Almandin: A közterületen hogyan tud valaki illetéktelenül parkolni?

Gukker 2020.10.16. 11:17:56

@]{udarauszkasz: Én pl. bringázom. Igaz csak 28 km, nem 30. De igen, ma is kerékpárral jöttem melóba.

erol 2020.10.16. 11:41:48

Vicces elvárás, hogy a ház mellett tudjon parkolni minden lakó két kocsival, a futár, a vendég, a mikulás. Építsenek egy mélygarázst.

Pilotax 2020.10.16. 11:42:06

Én családi házban lakom 2000 négyzetméteres telken, ezért ez nekem nem probléma. A társaháznak a következőket tudnám javasolni amennyiben a hozzárendelt parkolók valóban a társasház tulajdonában vannak.

Biztosan laknak a házban nyugdíjasok is (bár ezek máshonnan is kölcsönvehetők). A társasház adjon megbízást két vagy három nyiugdíjasának (váltani tudják egymást) parkolóőri feladatok ellátására, olyan mellék vagy másodállásszerűen, Szerintem mindenki jól járna.
A nyugdíjas egy kis pluszpénzhez juthatna - biztosan ráférne - a társasház egy bejárati sorompó ( nem kelll faxni egy szimpla mechanikus sorompó) felszerelésével meg egy jogosultságot igazoló kártya (szigorúan korlátozott számú csak annyi amennyi hely van) csak az arra jogosultaknak való kiadásával meg is oldaná a gondot. Szerintem ez sokkal olcsóbb és megbízhatóbb lenne mint bármilyen külső vállalkozás megbízása a feladattal, és még az azokkal kapcsolatos problémák sem merülnének föl.

]{udarauszkasz 2020.10.16. 12:02:25

@Gukker: akkor udvozlom az izuleteidet, 20 ev mulva, minusz 10 fokban, szelviharban, monszunszeru esoben. Nalunk pl egy hete esik, tegnap allt el par orara. Azonkivul telen olyan anyaggal szorjak a ho ellen az utakat, ami egy olajos, sos, ramaty, ami ha megszarad, rakergesedik mindenre, szetmarja az autokat is. A tudodnek is biztos jot tesz.
En is bringaztam, nem is keveset, bmxel tekertem le 15-20 kmeket. De 40 folott az emberek nem fognak ilyesmivel bohockodni. Jo idoben en is bringazom a varosban, de a legtobb embernek nem egeszseges 8 fokban a szakado esoben biciklizni, foleg nem manapsag.
Itt Becsben olyan szennyezett a levego, hogy sokszor naftalin, meg mindenfele szaga van az esonek.
Hat biciklizzen a halal ilyenben..

Gukker 2020.10.16. 12:16:01

@]{udarauszkasz: Nem szívesen árulom el a koromat, de mondjuk úgy, hogy ha megérek még 20 évet, mindenféle ízületi probléma mellett is boldog lennék.
Eszem ágában sincs -10 fokban biciklizni ez nem is tudom honan jött neked. Általában december--február én sem szoktam már, ilyen hidegben már nem esik jól. A bicikli sem szereti, akad a fék meg a váltó.
Az eső nem zavar, nem is zavart soha. Sőt sokkal kellemesebb esőben tekerni. Nagyon jó olyankor a levegő, az eső elmossa a szmogot. A párás levegő miatt meg nem szárad ki a szem.

Laciii 2020.10.16. 12:29:25

"A parkolóhelyek mindegyikén kulccsal működő, felhajtható parkolásgátló fém szerkezetek vannak elhelyezve, amit a lakók egy része az évek alatt egyébként eltávolított, mert a szűk férőhelyek (és egyéb akadályok) miatt a kifordulásnál félő, hogy valaki ráhajt és kár keletkezik a kocsikban."
Vissza kell rakni és megtanulni vezetni.

citrix 2020.10.16. 13:43:12

@shitgun: Ismerve a lakóparki lakásárakat, nem hiszem hogy romba döntené bárkinek is a költségvetését ha némi pénz fejében sikerülne megoldani a parkolását. Legyen meg a helye biztosan, a nap bármely részében. Azért jó a sorompó-jeladó megoldás mert akkor idegen nem tud beállni arra hivatkozva hogy ő a pizzafutár, doktor bácsi, szerelő, vendég stb. A kapu+kulcs+kiszállni/beszállni nagyon macerás és a kulcs másolható.

]{udarauszkasz 2020.10.16. 14:15:57

@Gukker: hat engem pont a paras ido csinal ki, es ilyenkor errefele pont szennyezettebb a levego, es a szememet mar 10 fok alatt csipi a hideg.
De van egy otletem: tanuljunk meg teleportalni. Kivancsi lennek, erre mit lepnenek a zoldek.

]{udarauszkasz 2020.10.16. 14:22:23

@citrix: kodolt taviranyito. Persze azt is at lehet verni, de nem mindenki hekker/radioamator.

fkv.115 2020.10.17. 02:19:38

@Gukker: És van már 20 diplomád? Másnak se volt nagy etvasz megcsinálni, neked is ez lenne a minimum... Úgy bírom amikor mindenki a saját egyéni hobbiját gondolja alapul vetetni mindenkivel...

fkv.115 2020.10.17. 02:22:57

@]{udarauszkasz: Így van, a bicigli sporteszköz, belvárosi panelprolik szokták csak azt hinni hogy az ő 2 saroknyi tekerésük elég másnak is a munkahelyre eljutásban.

fkv.115 2020.10.17. 02:24:16

@Gukker: És a főnöködet se zavarja hogy büdösre leizzadva érkezel a munkahelyre, 2 órával munkakezdés után??

Nagykörúton túli magyar 2020.10.17. 22:24:44

@]{udarauszkasz: Nem közlekednék, most is csak max 20 km-t, kb. hetente kétszer, de erre írtam a tömegközlekedést, mint megoldást. Amely fényévekkel jobb idehaza, mint pl. Angliában.
Linkeljem neked is, hogy megismerd, vagy megtalálod magad?

Gukker 2020.10.19. 08:52:12

@fkv.115: "Úgy bírom amikor mindenki a saját egyéni hobbiját gondolja alapul vetetni mindenkivel..."
Sajnálom, ha ez jött le neked abból amit írtam. Biztosítalak, semmi ilyesmire nem gondoltam.

"És a főnöködet se zavarja hogy büdösre leizzadva érkezel a munkahelyre, 2 órával munkakezdés után??"
Nem tekerek olyan tempóban, hogy igazán leizzadjak, szóval nem, nem zavarja.
BKV-val 40 perc az út (4 átszállás), kerékpárral, kényelmes (nem izzadós) tempóban 50 perc. Autóval befelé akár 30 perc alatt is bent lennék, hazafelé viszont beláthatatlan a dugók miatt, de kb. 1 óra a menetidő.

Gukker 2020.10.19. 14:28:48

@fkv.115: " Így van, a bicigli sporteszköz"
A bicikli ugyanannyira sporteszköz, mint az autó. Vagy a gyaloglás.

Reactor 2020.10.28. 03:21:45

@shitgun: Hja. Én is imádom az ilyen elmebeteg kerékpáros-gyűlölőket meg egyéb fanatikus gyöpösöket, akik csak azért húzzák ki a fejüket a homokból, hogy kukorékoljanak egyet. Mintha bárkit is érdekelne a nyomoruk. Főleg nyáron van tömérdek ebből a "szemétbiciklisek" állatfajtából. Egy kerékpáros látványa számukra olyan, mint a bikának a vörös posztó.
Hát öcsém, le lehet tenni a gépsárkányt, oszt lehet beruházni binyiglire, 100 ezerért már igen jófélét lehet kapni. Városban sokkal ideálisabb és olcsóbb közlekedési eszköz, mint az autó, a terepről már nem is beszélve, és nyaranta ha felülsz rá, nincs az az érzésed, hogy egy kemencébe csücsülsz.

@kvp: Én támogatom a dolgot. Sőt, kifejezetten örülnék neki. Ehhez persze meg kéne lépnünk Japán szintjét, ami még pár százezer évig biztos nem fog megtörténni. Japánhoz képest itt kőkorszak van.
A tilalmat megszegőkre amúgy én rávernék egy 100 ezres csekket is pluszban. Csak hogy érezzék a törődést.

@]{udarauszkasz: Részben igazad van. A nagy esőkben, pláne a mennydörgős-villámlós viharokban kerékpározni már az álmoskönyvek szerint se jelent jót. Ezeken a napokon vegye igénybe az ember a tömegközlekedést - nincs belőlük olyan nagyon sok, nem trópusi monszun éghajlat alatt élünk, ahol egy héten hat napig felhőszakadás van. A szemerkélő, ritkás esőben viszont nem jelent problémát a kerékpározás. Nem vagyunk cukorból, és amúgy is, kiváló esővédő ruházatot lehet kapni ma már piszok olcsón.
Az se törvényszerű, hogy 40-50 évesen mindenkiből meszes ízületű, isiászos meg reumás emberi roncs válik. Aki eleve ad a külsejére legalább minimális szinten, és sportol valamit, azt 50 esztendősen se fogja kikészíteni 10-12 km kerékpározás (csak összehasonlításképpen - felkeléstől lefekvésig az ember átlagban uszkve 15 kilométernek megfelelő távolságot tesz meg gyalog). Aki meg hagyta leépülni a szervezetét, szétdohányozta a tüdejét, sörhasat eresztett, és a sporttevékenysége annyiból állt hogy nézi a kanapéról a meccset és hörögve szidja a bírót, nos, az magára vessen.
A hó miatt szerintem már nem kell többé aggódnod, számos szakértő szerint sikerült már olyan mértékben szétcseszni a klímát, hogy szökőévente egyszer ha fog esni hó ezen a szélességi körön, és akkor is elolvad egy nap alatt. Mióta a Trump-féle közveszélyes, vigyorgóba való elmebetegek vannak döntési pozícióban, azóta ez a tendencia csak romlik.
A légszennyezéssel kapcsolatban is van igazad, ez viszont egy másik probléma, ugyanúgy érvényes akkor is, ha gyalogolsz. Nem mellesleg a rengeteg gépkocsi az egyik fő okozója ennek.

@fkv.115: Mintha csak a szovjeteket hallottam volna nyilatkozni a sízésről! "Az ezredes elvtárs azt mondta, a sielés az egy sport, ez meg háború"...a finnek el is kenték a szájukat, mint a grízes szart.
A kerékpárt alapvetően közlekedésre találták ki (draisne, velocipéd), sporteszközzé csak később vált. Rossz a sorrend.
Ja, egyébként épp tavaly rendeztek eljutási versenyt városon belül, roller, kerékpár, autóbusz, gépkocsi, görkori között. Az első helyezett a bicikli lett, 7 perccel előzte meg az autót.

]{udarauszkasz 2020.10.28. 05:48:26

@Reactor: a helyzet az, hogy itt nalunk (Ausztria keleti fele es a Kisalfold) sokszor tobbet esik, mint nem. En speciel ruhellem az esot, annak ellenere hogy szoktam bringazni, fiatalabb koromban siman lement hetvegente 20-30km,de hetkozben is napi 5-10.
A tomegkozlekedes errefele gyakorlatilag nem letezik, a legkozelebbi falvakba is maximum napi 5x jar busz, varosban is csak orankent. Taxis viszont annyi van a kb 50 ezres varoskaban, mint a fene, szutyok idoben megse birjak a terhelest tomegkozlekedes hijan. Egyszeruen akinek van autoja, kenytelen azzal jarni. En nyaron kajakozom, bringara is fel szoktam pattanni,dohanyozni is csak passzivan sikerult gyerekfejjel, de igy 40 folott hidd el, a hideg ido megbosszulja mar magat, te is eszreveszed majd, hogy nem kell isiaszos ven sorhasunak lenni ahhoz, hogy kiszivja a hideg beloled a maradek eletkedvet is...

Reactor 2020.10.28. 19:09:15

@]{udarauszkasz: Ausztriában ennyire pocsék a tömegközlekedés? Ezt nem is tudtam. Én északkeleten élek, a Bükk alján, errefelé azért nem ennyire gyakori az eső. Még nem vagyok 40 - öt évet várnom kell még hozzá - de felkeléskor már én is hetvenévesnek érzem magam ám.
Azt ám nem vitatom, hogy sok embernek szükséges az autó, mert munkaeszköz, azonban ez a népesség kisebbik része. A döntő többségnek egyszerűen státusszimbólum, vagy olyan szinten kis arisztokrata, hogy még a vécére is azzal jár.
Egyébként én mínusz 10-15 fokos fagyokban is használom a kerékpárt, akár tíz kilométeres vagy hosszabb távokra is. Nem kellemes, ezt elismerem, jól fel kell öltöznöm, viszont sokkal olcsóbb, mint a személygépkocsi, és városban még mindig gyorsabb. Télen kerékpárral ráadásul forraltborozhatsz is, tudom, apróság, de azért jól tud esni. Nyilván, aki különösen érzékeny a hidegre, annak nem ajánlom a kerékpárt mínusz fokokban hosszabb távra (rövidtávra még elviselhető ilyen időben is, pláne hogy közel azonos sebesség érhető el vele mint sílécen).
Jellemző módon ám pont az autósoknak szokott elmenni az esze, amikor beköszönt a rossz idő: az addig is csak duzzogva észrevett zebránál már meg sem próbálnak lassítani, mintha ők áznának, nem a gyalogos. Ha pedig járda melletti pocsolyát látnak, mindig a lehető legnagyobb lendülettel mennek keresztül rajta, hátha sikerül felcsapni pár embert, és ettől kurvajól érzik magukat.

]{udarauszkasz 2020.10.28. 19:55:54

@Reactor: en kerulom a pocsolyakat, ha gyalogost latok. Errefele nem statusszimbolum az auto, hanem munkaeszkoz. Nyugatmagyarorszagon mar nem annyira, de ingazni a hataron eleg gaz bringaval. Sokan ingaznak 30+kmt, naponta, es sokan, tobbszazezren ingaznak be a nagyvarosokba, nagy tavolsagrol,akar 60-70 kmeket is, mert pl. Burgenlandban alig van munka. Ez Becsben a zoldeknek is a bogyiben volt, a mostani onkormanyzati valasztasok le is soportek oket a porondrol. (nem mintha a neoliberalisok jobbak lennenek, sot... ;)) szoval a bringa ma mar csak annak a kisebbsegnek opcio, aki esetleg a tomegkozlekedessel kombinalva(vonat kizarolag, busz, metro villamos nem jatszik bringaval) tud bejarni. A hideg, esos klima meg meg ratesz egy lapattal, mikor Pesten 18-20 fok van, itt 13-14. Az ev 250 napjan meg olyan szel van, hogy a kontener terminalt egy szem nagy szelkerek latja el arammal, allandoan forog, viccen kivul.

Reactor 2020.10.28. 21:00:58

@]{udarauszkasz: A szél igazából kétélű dolog. Ha szembefúj, az nagyon durván lelassít. Ha hátszeled van, akkor viszont szinte röpülsz!
Mentem én már hatvannal kerékpáron jó kis szélviharba, odafele meg a 15 km/h-ért is vért izzadtam. Az oldalszél pedig igazából nem oszt vagy szoroz.
Nem vagyok "sötétződ", ha erre gondolsz, praktikussági okokból választottam a kerékpárt. Olcsóbb is, városban tényleg gyorsabb (ugye járdán is használhatod, ha 20 km/h-t nem haladsz meg vele, tehát nem kell kivárnod minden piroslámpát), és az irányítása is fényévekkel jobb az autóhoz képest. Elfordítod a kormányt, elfordul a binyigli, nincs mindenféle differenciálmű-kardántengely-kiskutyafsza karikára vágva közted és a kerék között. Az igazából csak járulékos plusz, hogy sokkal környezetbarátabb, mint az autó, és az ökolábnyoma is sokkal kisebb.
Ezért tartom baromságnak pl. az elektromos kerékpárokat, pedelec-eket, meg hasonlónak: a kerékpár egyik fő előnye, hogy semmi üzemanyag nem kell a működéséhez. Onnantól fogva, hogy kell, megette a fene az egész koncepciót.

]{udarauszkasz 2020.10.29. 04:58:22

@Reactor: persze, hogy egyszerubb a bringa, sokkal mozgekonyabb vagy vele varosban, en is szoktam hasznalni, ha nem kell mondjuk pl. 2 macskat allatorvoshoz cipelni, vagy bevasarolni, stb. De ezen az eghajlaton talan ha 4 honap van az evben, amikor hasznalhato. Tenyleg egyszerubb, fenntarthatobb(anyagilag is) annak, aki varosban el. Bringaztam en is eleg sokat, nincs is porc a fulemben(lefagyott nagyreszt, bar a genetika is reszes benne...) volt, hogy a traktor mogott tekertem haza, volt, hogy montival kerultem az orszagutisokat, akik csak neztek, mint a moziban:D meg BMXel tekertem ki a Szigetkozbe a nagymamamekhoz(tobbet tekertem a 13 kmen, mint mas 40en...)viszont a BMX / monti nem hullott szet az elso kavicstol az uton.
süti beállítások módosítása